دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

اعلام آمادگی نماینده آمریکا در امور ایران برای دیدار با دیپلمات‌های ایرانی

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره کننده ارشد این کشور در مذاکرات وین خواستار مذاکرات مستقیم با تهران شده و در این باره گفت، مذاکره‌کنندگان آمریکا «در هر زمان و هر کجا»، آماده دیدار با دیپلمات‌های ایرانی هستند. 

 

قیمت خانه در تهران از بورلی هیلز آمریکا گران‌تر شد

پنت‌هاوس و ویلاهایی در شهر تهران که بنا به گفته واسطه‌های ملکی اصلا مشتری ندارد و فقط در فصولی از سال اجاره می‌رود با قیمت‌های ۷ تا ۱۵ میلیون دلار معادل ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان برای فروش عرضه شده و این در حالی است که بررسی آگهی‌های قیمت خانه در منطقه بورلی هیلز آمریکا به عنوان یکی از گران‌ترین محله‌های دنیا، قیمت‌هایی به مراتب پایین‌تر از نرخ‌های خانه‌های مذکور در تهران را نشان می‌دهد.

 

تکذیب آزاد شدن پول‌های ایران

الجزیره از قول وزارت خارجه آمریکا خبر داد که شرکای واشنگتن هیچ پول بلوکه شده ی متعلق به ایران را آزاد نکرده اند.

 

وزنه‌برداری و بوکس از لیست رشته‌های اصلی المپیک ۲۰۲۸ خارج شدند

هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک در جلسه‌ای که تشکیل داد سه رشته را به لیست رشته‌های تضمین شده در بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس وارد و سه رشته را از این لیست خارج کرد. رشته‌های اسکیت بورد، موج سواری و ورزش‌های صعودی قرار است به برنامه اصلی المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس اضافه شوند.

 

ترامپ: لعنت به نتانیاهو

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در سخنانی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل به دلیل تبریک گفتن به جو بایدن حمله کرد. باراک راوید روزنامه نگار آمریکایی از قول ترامپ گفت: «اولین فردی که به بایدن تبریک گفت، بیبی بود (لقب ترامپ برای نتانیاهو). بیبی می‌توانست ساکت باشد، اما اشتباه بزرگی مرتکب شد. از آن زمان تاکنون با او حرف نزده ام. لعنت بر او».

 

درخواست ۱۲۵۰ پرستار برای مهاجرت در سال ۹۹

معاون پرستاری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ حداقل ۱۲۵۰ نفر از سازمان نظام پرستاری درخواست برای مهاجرت (گوداستندینگ) کرده‌اند، البته تخمین زده می‌شود این عدد بیشتر باشد و اگر تخمین ۱.۵ تا ۲ برابری را داشته باشیم و اگر میانه را ۱۵۰۰ نفر در نظر بگیریم، می‌توان این‌طور گفت که معادل ۳۰ دانشکده پرستاری که نیروی انسانی را تربیت می‌کنند، مهاجرت داریم و این زنگ خطری برای نظام سلامت است.

 

امام جمعه قم: می خواهند فاجعه‌ اسپانیا را در قم تکرار کنند

خطیب نماز جمعه قم گفت: انقلاب ما زینبی و حسینی است و از ابتدای انقلاب زنان نقش برجسته‌ای ایفا کردند و دشمنان به ویژه صهیونیست ها با این نقش مهم زنان دست به کار شدند تا انتقام‌های خود را به ویژه از زنان بگیرند و آن ها را از ارزش‌های عفاف و پاکدامنی جدا کنند به ابتذال بکشانند و غیرت جوانان را از بین ببرند و همان فاجعه‌ای که در اسپانیا رقم زدند و مسلمانان را شکست دادند را تکرار کنند. وی یادآور شد: از جمله مراکزی دشمن آن را نشانه گرفته شهر مقدس قم است که سعی دارد با همان ابزار فساد، این شهر را از نقش تاثیر گذار خود تهی کنند.

 

تفسیر علم الهدی از زندگی زن «بی حجاب»

امام جمعه مشهد گفت: زن اگر حجاب داشته‌ باشد در متن تاریخ قرار خواهد گرفت و اگر بی حجاب بود در حاشیه باقی خواهد ماند و هرچقدر هم سواد و قدرت سیاسی و اقتصادی داشته باشد همچنان در حاشیه مانده و در سایه مرد زندگی خواهد کرد.

 

برای رئیسی ۱۰۰ هزار پوستر و تراکت در تهران پخش کردیم

بادامچیان: دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، گفت: در جریان انتخابات مجلس یازدهم، با شورای نگهبان در مورد افرادی که از سوی حزب مؤتلفه داوطلب کاندیداتوری بودند اما احراز صلاحیت نشده بودند صحبت شد که تشکر ویژه دارم که فرمودند آن کس را که مؤتلفه معرفی کند صلاحیتش برای ما احراز شده است. او گفت: برای آقای رئیسی ۱۰۰ هزار پوستر و تراکت در تهران پخش کردیم.

 

فقط ۷ یا ۸ مورد از مذاکرات قبلی باز مانده بود

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد اروپایی نوشت: متن توافق ۲۰ ژوئن [۳۰ خرداد] یک مبنای مشترک برای مذاکرات است. او گفته در متن تدوین شده در ماه ژوئن ۷ یا ۸ مورد باز وجود داشته که باید در مورد آن‌ها مذاکره شود.

 

ماهواره پیشرفته روسی در راه ایران؟

واشنگتن‌پست ادعا کرد که روسیه آماده می‌شود تا به ایران ماهواره پیشرفته بدهد. این ماهواره تهران را قادر می‌سازد تا به ردیابی اهداف نظامی در سرتاسر منطقه خاورمیانه بپردازد. بر اساس این ادعا، کارشناسان روسی آموزش‌های لازم به ایرانی‌ها را در تاسیساتی جدید در نزدیکی کرج ارائه داده‌اند‌‌.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار