دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

باقری کنی، دو هفته پس از آغاز مذاکرات دولت سیزدهم: هنوز فرایند جدی مذاکرات شروع نشده
باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران گفت: هنوز درباره موضوع تحریم‌ها و برداشتن تحریم‌ها، فرایند جدی مذاکرات برای برداشتن تحریم‌ها شروع نشده است البته چند پیش نویس بین دو طرف رد و بدل شده است، اما آنچه مشخص است از نظر ما این است که هر تحریمی که مغایر با برجام است باید فورا برداشته شود خواه این تحریم‌ها در دوره اوباما اعمال شده باشد یا ترامپ یا بایدن، همه آن‌ها باید برداشته شوند. این موضوع شامل همه تحریم‌هایی می‌شود که مرتبط با برجام می‌شود. آن‌ها هم باید رفع شود.

دولت: دستور رییسی این نبود که خودرو گران نشود
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که با توجه به دستور رییس جمهور چرا شاهد افزایش قیمت ۱۸درصدی خودروها بودیم، گفت: دستور رییس جمهور طبیعتا این نبود که قیمت خودرو هرگز در هیچ دوره ای افزایش پیدا نکند بلکه فرایند قانونی برای افزایش قیمت باید مشخص شود و مصوبه ستاد تنظیم بازار برای افزایش اخذ می شد که این اقدام انجام نشده بود.

تکذیب غنی سازی ۹۰ درصد در ایران
اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران خارج از چارچوب‌ها اقدامی نکرده و اتهامات موجود در خصوص غنی سازی ۹۰ درصد کذب است.

ورود پلیس به بازار ارز؛ بازداشت ۴۲ نفر، پلمب برخی صرافی ها و احضار مدیران ۲۰ سایت و کانال
رئیس پلیس تهران گفت: ۴۲ نفر از مخلان ارزی و سوءاستفاده کنندگان از کارت‌های اجاره‌ای بانکی دستگیر شدند که گردش حساب ۲ نفر از سر شبکه‌های تاثیر گذار قاچاق ارز و طلا، ۳ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان است. سردار رحیمی تصریح کرد: بیش از ۵۵ میلیارد تومان طلای آب شده و انواع ارز دلار و یورو کشف شد. وی افزود: در فضای مجازی ۲۰ سایت و کانال فعال مجرمانه در بحث ارز شناسایی شد و تمام مدیرانشان احضار شدند که تعدادی مسدود و مابقی با نظارت بانک مرکزی موظف به قیمت گذاری قانونی ارز شدند.

واکنش یک نماینده به بازداشت معلمان
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اقدامات و کارهایی که در این دوره مجلس و علی‌الخصوص کمیسیون آموزش برای معلمان انجام شده است، هیچوقت، هیچکس برای معلمان انجام نداده بود اما این را معکوس جلوه دادند. علیرضا منادی سفیدان در رابطه با تجمعات روز گذشته معلمان، گفت: از اینکه چه تعداد بازداشت شدند اطلاع ندارم اما حتماً مسأله بازداشت تعدادی از معلمان را پیگیری می‌کنم.

وزارت بهداشت: ورود امیکرون به کشور قطعی است
ابراهیم قادری رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره ورود جهش جدید کرونا به کشور گفت: ویروس کووید ۱۹ مستعد جهش است و امیکرون هم یکی از جهش‌هایی است که دیر یا زود به کشور ما می‌رسد. دو آزمایشگاه در سطح کشور برای ارزیابی ژنتیکی جهش امیکرون فعال هستند و در موارد خاص ما بررسی می‌کنیم که این ویروس وارد کشور شده است یا خیر.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار