دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
سلامت/
مواد غذایی مقوی بسیاری وجود دارند که به دلیل کم کالری بودن سبب کاهش وزن می‌شوند.

تغذیه سالم و داشتن رژیم غذایی مناسب همواره مورد تاکید پزشکان و متخصصان بوده، زیرا مصرف مواد غذایی مختلف با دریافت میزان کالری‌های متفاوت همراه است و در این بین افزایش یا کاهش آن نقش عمده‌ای در چاقی یا لاغری افراد خواهد داشت.

در اینجا به معرفی برخی از مواد غذایی که کالری کمی دارند می‌پردازیم.

گوشت سفید و قرمز

به دلیل حجم بالای پروتئین موجود در گوشت سفید و قرمز به کاهش کالری در بدن کمک می‌کند؛ مصرف میزان قابل توجهی از کالری‌ها در طول روز سبب می‌شود تا وزن بدن افزایش پیدا می‌کند، اما خوردن گوشت سفید و قرمز به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند.

ل

ماهی و غذا‌های دریایی

ماهی‌ها و غذا‌های دریایی بیشترین مواد معدنی را در خود جای داده‌اند و گزینه‌ای مناسب برای کاهش کالری‌های بدن به شمار می‌روند، علاوه بر آن این مواد غذایی سرشار از پروتئین هستند و به افزایش ویتامین B۱۲ و امگا ۳ بدن کمک می‌کنند.

ل

سبزیجات

اکثر پزشکان تغذیه انواع سبزی را در رژیم غذایی می‌گنجانند، زیرا سبزی‌ها سرشار از ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان هستند و به کاهش وزن کمک شایانی می‌کنند؛ در این بین سبزی‌هایی مانند اسفناج، کلم، قارچ، فلفل دلمه‌ای و کرفس تاثیری بالا در کاهش وزن خواهند داشت.

ل

میوه‌ها

با وجود اینکه میوه‌ها کالری بیشتری نسبت به انواع سبزی دارند، اما به دلیل مواد معدنی موجود در آنها در رژیم‌های کم کالری قرار می‌گیرند. توت فرنگی، هندوانه، بلوبری، گریپ فروت و کیوی از جمله میوه‌هایی هستند که به کاهش وزن کمک می‌کنند.

ل

حبوبات

حبوبات از جمله مواد مغذی هستند که پروتئین و مواد معدنی بسیاری را در خود جای داده‌اند، برای مثال لوبیا قرمز سرشار از فیبربوده و حجم زیادی از ویتامین B، آهن و منیزیم را در خود جای داده است.

ل

لبنیات

لبنیات سرشار از مواد معدنی بسیاری هستند و می‌توانند کالری بدن را تامین کنند؛ برای مثال شیر محلی، ماست کم چرب، پنیر و تخم مرغ سبب می‌شوند تا حجم زیادی از کالری‌های بدن از بین بروند و مواد معدنی جایگزین آن‌ها شوند.

ل

آجیل و دانه‌ها

آجیل و دانه‌ها حجم زیادی از کالری را در خود جای داده‌اند؛ البته این کالری‌ها از جمله مواد معدنی هستند که به بدنتان کمک می‌کنند تا کالری مورد نیاز بدن خود را از مواد غذایی و دانه‌ها به دست آورید.

ل

انتهای پیام/۱۰۰۰

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها