دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
اگر به دنبال خوردن مواد غذایی مقوی و سالم پیش از خواب هستید باید به سراغ میوه‌ها و آجیل هایی که سبب بالا رفتن کیفیت خواب می‌شوند بروید.

اگر شما هم جز  آن دسته افرادی هستید که قبل از خوابیدن گشنه می‌شوند و باید حتما پیش از خواب میان وعده‌های مختلفی را مصرف کنند  بدانید که خوردن غذای زیاد قبل از به رختخواب رفتن مضرات زیادی دارد و در همین راستا باید از مواد غذایی که کالری کمی دارند استفاده کرد.

در اینجا به معرفی بر خی از مواد غذایی مقوی که  می‌توانید آنهارا پیش از خواب  را میل کنید می‌پردازیم.

بادام

بادام سرشار از مواد معدنی و منیزیم است و می‌تواند بهترین ماده غذایی باشد که شما آن را مصرف می‌کنید. خوردن دانه‌های بادام به صورت خام یا اضافه کردن آن در دسرها می‌تواند ماده غذایی مؤثری برای شما به حساب بیاید.

 مواد غذایی

شیر

تحقیقات نشان داده‌اند  خوردن شیر قبل از به خواب رفتن می‌تواند خواب آسوده‌ای را برای شما به دنبال داشته باشد؛ در این ماده غذایی مفید مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی به کار رفت است  و مستقیما جذب بدن می‌شود و می‌توانند مفید واقع شوند.

مواد غذایی

 موز

موز از منیزیم بسیاری تشکیل شده است این ماده غذایی می‌تواند خوابی راحت را برای شما بدنبال داشته باشد همچنین منیزیم به کار رفته در موز اجازه نمی‌دهد در هنگام خواب دست و پاهایتان خواب رود.

مواد غذایی

 

 پنیر محلی 

پنیر محلی از پروتئین و شیر بسیاری تشکیل شده است و می‌تواند ماهیچه‌های بدن را تقویت کند قبل از خواب می‌توانید یک تکه پنیر همراه با نان را میل کنید.

مواد غذایی

 

 گردو

گردو در دسته آجیل‌های مقوی به شمار می‌رود که مواد معدنی و ویتامین‌هایی بسیاری را در خود جای داده است  در هر دو گرم گردو فیبر، فسفر و منیزیم بسیاری به کار رفته است؛  همچنین پروتئین به کار رفته در گردو سبب می‌شود تا شما خواب آسوده‌ای داشته باشید همچنین چربی‌های به کار رفته در این آجیل از نوع چربی‌های مفید است.

مواد غذایی

 

 کیوی

کیوی منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها است و سبب ایجاد خوابی با کیفیت می‌شود؛  خوردن کیوی قبل از خواب اجازه نمی‌دهد هیچ کابوس ببینید و علاوه بر آن  می‌توانید مقدار زیادی ویتامین C و K بدن خود را هم به وسیله کیوی تأمین کنید.

انتهای پیام /1000

 
برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار