دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم. 

 

آمریکا: ایران باید تصمیماتی که ممکن است دشوار باشد را بگیرد
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید بازگشت به برجام، هنوز نامشخص باقی مانده و هیچ بازه زمانی برای آن متصور نیست. پرایس در کنفرانس خبری روزانه خود افزود که «ما هنوز سعی داریم ببینیم آیا چنین هدفی امکان‌پذیر است یا خیر.»


طالبان مدارس دخترانه افغانستان را، در روز بازگشایی، بستند
وزارت معارف طالبان (وزارت آموزش و پرورش) در اطلاعیه‌ای گفته است که تمام مدارس دخترانه (متوسطه و راهنمایی) تا اطلاع ثانوی بسته است. در این اطلاعیه آمده است: «هرگاه مطابق شریعت، رسم و رواج و فرهنگ افغانی لباس مکتب طرح شود، آنگاه بر اساس حکم رهبری امارت اسلامی مکاتب متذکره آغاز خواهد شد.»


روسیه: در صورت به خطر افتادن موجودیت کشور از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنیم
سخنگوی کرملین اعلام کرد که روسیه تنها در صورتی از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند که موجودیت آن تهدید شود. پسکوف در ادامه افزود: بنابراین اگر یک تهدید وجودی برای کشور ما باشد، می‌توان از آن [زرادخانه هسته ای]مطابق با مفهوم ما استفاده کرد.

 

نشست مهم سران طالبان در قندهار به ریاست آخندزاده
براساس گزارش‌ها گروه طالبان در خصوص ایجاد تغییرات در کابینه و کسب مشروعیت بین المللی نشست مهمی در ولایت قندهار برگزار کرده است. منابع معتبر در گروه طالبان به رسانه‌ها گفته‌اند که یک نشست مهم رهبری این گروه در قندهار برگزار شده‌ است که ایجاد تغییر در کابینه و بررسی راه‌های کسب مشروعیت بین‌المللی از مسایل مورد بحث در آن است و تلاش طالبان برای کاهش اختلافات داخلی نیز محسوب می شود.


روایت عضو کمیته روابط خارجی سنا: سپاه تحت تحریم‌های شدید باقی خواهد ماند
کریس مورفی، سناتور دموکرات در واکنش به توییت جیم ریش، سناتور جمهوری خواه، ادعاهای وی را نادرست خواند و گفت برجام هیچ جایگزینی ندارد. وی در ادامه افزود که تحریم های حقوق بشر همچنان باقی است. سپاه نیز به شدت تحت تحریم باقی خواهد ماند.

 

تاریخ‌سازی دختران هندبالیست
تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی قزاقستان با پیروزی مقابل سوریه تاریخ‌ساز شد و نخستین مدال طلای هندبال بانوان ایران را به دست آورد.

 

۲۸۸ کشته در تصادفات نوروزی؛ هر یک ساعت دو نفر
رئیس پلیس راهور بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی، ۲۸۸ نفر از هموطنان بر اثر تصادفات جان باختند (یعنی هر یک ساعت دو نفر). وی با اشاره به مجروحیت و معلولیت بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر در تصادفات ایام نوروز، گفت: اکنون شرایط سفر در محور‌های شمالی کشور و مخصوصاً استان‌هایی همچون اردبیل که برف‌گیر است، مساعد نیست

 

اعلام بازنشستگی بهترین تنیسور زن جهان در ۲۵ سالگی
اشلی بارتی، تنیسور استرالیایی و نفر نخست رنکینگ انجمن تنیس حرفه‌ای زنان جهان (WTA) در سن ۲۵ سالگی بازنشستگی خود را اعلام کرد. اشلی بارتی قهرمان رولان گاروس ۲۰۱۹، ویمبلدون ۲۰۲۱ و تنیس آزاد استرالیا ۲۰۲۲ شده بود. وی گفت: درک می‌کنم که برای به دست آوردن بهترین نتایج چقدر باید تلاش کنید. این را بار‌ها برای تیمم تکرار کردم، اما دیگر قدرت بازی کردن ندارم.

 

مسمومیت ۴۹۵ نفر در چادرهای مسافرتی و جان باختن ۱۷ نفر
سخنگوی اورژانس گفت: ۴۹۵ نفر از ۲۵ اسفند تا اول فروردین دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در چادر‌های مسافرتی شدند. وی افزود: متأسفانه از این تعداد ۱۷ نفر جان باختند.

 

رئیسی: گام های این دولت برای پیش بردن کارها در شرایط تحریم شایسته قدردانی است
رئیس جمهور در نخستین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۱، در سخنان مهمی با امیدبخش و مسئولیت‌آفرین توصیف کردن فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: اعتماد رهبری به دولت سرمایه بزرگی برای ما محسوب می‌شود و باید همه تلاش خود را برای افزون شدن این اعتماد به کار بگیریم.

 

پزشکیان: بسیاری از اساتید دانشگاهی درخواست بازنشستگی کرده یا می‌خواهند از کشور خارج شوند
مسعود پزشکیان، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبات دولت و مجلس غیرعلمی است و اگر قرار است تغییری در ارتباط با اشتغال و نوآوری و دانشگاه اتفاق بیافتد تا نگاه تغییر نکند، بعید است اتفاق خاصی رخ دهد.

 

هشدار لاوروف درباره اعزام حافظان صلح به اوکراین و احتمال درگیری میان نیروهای روسیه و ناتو
وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت: همتایان لهستانی ما اعلام کرده‌اند که نشست ناتو امروز و فردا در بروکسل برگزار می‌شود و نیروهای حافظ صلح باید به اوکراین اعزام شوند. امیدوارم بفهمند که چه می‌گویند. این امر تنها منجر به درگیری مستقیم میان نیروهای مسلح ناتو و روسیه می‌شود که نه تنها همه می‌خواهند از آن اجتناب کنند بلکه تاکید کرده‌اند که اصلا نباید چنین چیزی صورت بگیرد.

 

اسپیس ایکس هزاران کیت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به اوکراین فرستاد
«گوئین شاتول»، رئیس شرکت اسپیس ایکس در مصاحبه‌ای از ارسال هزاران کیت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شامل آنتن، تری‌پاد و روتر وای فای به کشور اوکراین خبر داد. این شبکه علاوه بر اتصال مردم به یکدیگر و با دنیای بیرون، به ارتش این کشور برای حمله به تجهیزات نظامی روسیه و نابودی آن‌ها هم کمک می‌کند.

 

روسیه دیگر در برابر صادرات گاز به اروپا دلار و یورو قبول نمی‌کند
در حالی که نزدیک به یک ماه از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور دیگر برای صادرات گاز به اتحادیه اروپا دلار و یورو قبول نمی‌کند. رئیس جمهوری روسیه یک هفته به مقام‌های روس برای جایگزینی نظام جدید دریافت پول گاز با روبل روسیه فرصت داده است.


وعده‌ی تازه‌ی وزیر ارتباطات مینی بر افزایش سرعت اینترنت تا ۱۰۰ برابر سرعت فعلی
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات گفت: در افق ۱۴۰۳ هدف گذاری کرده ایم سرعت اینترنت را به یک گیگابایت در ثانیه برسانیم که ۱۰۰ برابر سرعت فعلی است. زیرساخت اساسی برای توسعه کشور ارتباطات است و این موضوع را به عنوان برنامه کلیدی دنبال می‌کنیم.

 

رسانه‌های سعودی از پخش نماز منع شدند
وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان سعودی امروز چهارشنبه دستورالعمل‌هایی برای مساجد در ماه مبارک رمضان تدوین و اعلام کرد. این نهاد سعودی تأکید کرد که نباید نماز در هیچ یک از رسانه‌های این کشور پخش شود. پس از نماز‌های واجب، ائمه مساجد نیز باید «کتاب‌های مفید» برای نمازگزاران قرائت کنند و به موضوعاتی بپردازند که در راستای عقاید و رفتار است و «همگرایی ملی» را تقویت کند.

 

مادلین آلبرایت، نخستین وزیر خارجه زن تاریخ آمریکا درگذشت
مادلین آلبرایت وزیر خارجه اسبق امریکا در سن ۸۴ سالگی درگذشت. وی نخستین زنی بود که به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا انتخاب شد.


خبر وزیر کار از افزایش یارانه ۳ دهک اول درآمدی در سال ۱۴۰۱
حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یارانه ۳ دهک اول درآمدی که تعداد آن‌ها بیشتر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان‌ بهزیستی هستند، در سال جاری افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار