به گزارش آوای خزر،احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان و هیأت همراه با همراهی جمعی از مدیران اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران از تعدادی از مدارس غیردولتی مناطق 3 و 4 و 6 شهر تهران بازدید کردند.
معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن تبریک سال جدید و آغاز ماه مبارک رمضان، در طی بازدید از این مدارس گفت: بعد از گذشت 2 سال از زمان شیوع بیماری کرونا متاسفانه این بیماری نظام های آموزشی را با مشکل مواجه کرد و دانش آموزان را در شرایط سخت قرار داد. به طوری که نابرابری های آموزشی را افزایش داد، فقر یادگیری را به وجود آورد و باعث ایجاد بحران های تهدید آمیزی به ویژه در حوزه آسیب های اجتماعی و روحی روانی در آموزش و پرورش شد.
محمودزاده در ادامه افزود: کرونا آسیب های جدی روحی و روانی برای دانش آموزان ایجاد کرد و زندگی مدرسه ای را که شور و نشاط را در دانش آموزان ایجاد می کرد را به تعطیلی کشاند. هرچند که جنبه های مثبتی نیز داشت مبنی بر عملیاتی کردن هدف عملیاتی 17 و راهکار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که همان آموزش در بستر الکترونیک و استفاده از فناوری های جدید در حوزه آموزش و پرورش بود را تقویت کرد و باید در شرایط پساکرونا از این ظرفیت ویژه استفاده کنیم.
وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر همه کشورها به دنبال بازگشایی کامل و آموزش حضوری هستند و در اغلب کشورها آموزش حضوری انجام پذیرفته و می توان در اروپا به غیر از کشور بوسنی و هرزگوین، در افریقا به غیر از لیبی و زیمباوه و در آسیا برخی از کشورها از جمله ایران، هند، عربستان و بنگلادش که به صورت نیمه باز هستند در اغلب کشورها به جز مدارسی که برای تقویم آموزشی تعطیل هستند، مدارس به صورت حضوری مدیریت می شوند.
معاون وزیر و رئیس سازمان افزود: خوشبختانه 14 فروردین، آموزش حضوری در مدارس دولتی و غیردولتی کشور جمهوری اسلامی ایران، با توجه به برنامه ریزی هایی که از قبل انجام پذیرفته بود به صورت حضوری و رسمی شروع شد و به همین خاطر از برخی مدارس غیردولتی و هیأت امنایی به صورت سرزده بازدید به عمل آمد تا از روند فعالیت های آموزشی و پرورشی و رعایت پروتکل های بهداشتی اطلاع داشته باشیم و هم خسته نباشیدی به همکاران گرانقدری که در طول سال های کرونا از همه امکانات شخصی خود برای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم بهره جسته بگوییم و از زحمات آن ها قدردانی و تشکر کنیم.
انتهای پیام/1005