دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت کرونا فقر یادگیری را به وجود آورد و باعث ایجاد بحران‌های تهدیدآمیزی به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و روحی روانی در آموزش و پرورش شد.

به گزارش آوای خزر،احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان و هیأت همراه با همراهی جمعی از مدیران اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران از تعدادی از مدارس غیردولتی مناطق 3 و 4 و 6 شهر تهران بازدید کردند.

معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن تبریک سال جدید و آغاز ماه مبارک رمضان، در طی بازدید از این مدارس گفت: بعد از گذشت 2 سال از زمان شیوع بیماری کرونا متاسفانه این بیماری نظام های آموزشی را با مشکل مواجه کرد و دانش آموزان را در شرایط سخت قرار داد. به طوری که نابرابری های آموزشی را افزایش داد، فقر یادگیری را به وجود آورد و باعث ایجاد بحران های تهدید آمیزی به ویژه در حوزه آسیب های اجتماعی و روحی روانی در آموزش و پرورش شد.

محمودزاده در ادامه افزود: کرونا آسیب های جدی روحی و روانی برای دانش آموزان ایجاد کرد و زندگی مدرسه ای را که شور و نشاط را در دانش آموزان ایجاد می کرد را به تعطیلی کشاند. هرچند که جنبه های مثبتی نیز داشت مبنی بر عملیاتی کردن هدف عملیاتی 17 و راهکار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که همان آموزش در بستر الکترونیک و استفاده از فناوری های جدید در حوزه آموزش و پرورش بود را تقویت کرد و باید در شرایط پساکرونا از این ظرفیت ویژه استفاده کنیم.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر همه کشورها به دنبال بازگشایی کامل و آموزش حضوری هستند و در اغلب کشورها آموزش حضوری انجام پذیرفته و می توان در اروپا به غیر از کشور بوسنی و هرزگوین، در افریقا به غیر از لیبی و زیمباوه و در آسیا برخی از کشورها از جمله ایران، هند، عربستان و بنگلادش که به صورت نیمه باز هستند در اغلب کشورها به جز مدارسی که برای تقویم آموزشی تعطیل هستند، مدارس به صورت حضوری مدیریت می شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان افزود: خوشبختانه 14 فروردین، آموزش حضوری در مدارس دولتی و غیردولتی کشور جمهوری اسلامی ایران، با توجه به برنامه ریزی هایی که از قبل انجام پذیرفته بود به صورت حضوری و رسمی شروع شد و به همین خاطر از برخی مدارس غیردولتی و هیأت امنایی به صورت سرزده بازدید به عمل آمد تا از روند فعالیت های آموزشی و پرورشی و رعایت پروتکل های بهداشتی اطلاع داشته باشیم و هم خسته نباشیدی به همکاران گرانقدری که در طول سال های کرونا از همه امکانات شخصی خود برای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم بهره جسته بگوییم و از زحمات آن ها قدردانی و تشکر کنیم.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار