دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
«علیرضا سلیمی»، نماینده محلات و دلیجان، درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس می‌گوید: «همه تلاش ما بر این است که طرح به صحن علنی مجلس برگردد و و رأی بیاورد اما نهایتاً همه چیز به نمایندگان بستگی دارد و آنها باید تصمیم بگیرند.»

آوای خزر/ «طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس» چند سال است مورد بحث است. مطابق این طرح، در پایان جلسات علنی مجلس، آرای نمایندگان در سامانه اطلاع‌رسانی مجلس به طور شفاف اعلام خواهد شد. طرح مذکور از اولین طرح‌هایی بود که در مجلس یازدهم تدوین و به کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس ارجاع شد اما همچنان بلاتکلیف مانده و در مورد جزئیات و روند آن تاکنون به صورت شفاف بحث نشده است در تازه‌ترین خبر، «محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس، اعلام کرد که این طرح مجددا در ماه رمضان در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

«علیرضا سلیمی»، نماینده محلات و دلیجان، از نمایندگان موافق طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس است. وی درباره آخرین وضعیت این طرح در مجلس به همشهری آنلاین می‌گوید: «همه تلاش ما بر این است که طرح به صحن علنی مجلس برگردد و و رأی بیاورد اما نهایتاً همه چیز به نمایندگان بستگی دارد و آنها باید تصمیم بگیرند.» 

 

شفافیت منجر به مشارکت مردم در روند اداره امور کشور می‌شود

سلیمی در مورد دلایل اصرار بر به رأی گذاشتن دوباره طرح شفافیت آرای نمایندگان می‌گوید: «شفافیت، منافع زیادی دارد؛ از جمله آنکه باعث می‌شود که نمایندگان بیشتر مطالعه کنند؛ از طرف دیگر، مردم به درستی نمایندگان خود را محک بزنند؛ همچنین، شفافیت منشأ افزایش سطح اطلاعات مردم در مسائل قانونگذاری و نحوه اداره کشور خواهد شد و هر چه مردم اطلاعاتشان بیشتر شود این روند قطعا منجر به تصمیمات صحیح و بهتر مسئولان بالادستی در کشور خواهد شد. اهمیت دیگر طرح شفافیت این است که منجر می‌شود اگر مسئول و نماینده‌ای خطا کرد مردم او را به مسیر درستی هدایت کنند.»

 

بحث بر سر استثنائات است

نماینده محلات و دلیجان در مورد موانع بر سر راه طرح مذکور می‌گوید: «بحث این است که برخی موارد در طرح شفافیت آرا ممکن است منجر به فساد شوند. برای مثال، در بحث رأی به اشخاص این موضوع مطرح است. در اینجا بحث این است که آیا در رأی به اشخاص برای مثال، در رأی به وزیر، باید آرا شفاف باشد یا خیر. بعضی از نمایندگان اعتقاد دارند که اینجا نباید شفاف باشد. علتش هم این است که این کار خودش ضد شفافیت است. به این نحو که اگر نماینده‌ای تشخیص دهد که وزیری لایق نیست و رأی شفاف دهد ممکن است بعدا در مسائل منطقه‌ای دچار مشکل شود. اینجا دو نظر از سوی نمایندگان مطرح می‌شود: برخی می‌گویند رأی در اینجا هم باید شفاف باشد و برخی دیگر آن را ضد شفافیت می‌دانند و می‌گویند همه که معصوم نیستند و باعث می‌شود نماینده‌ای با اینکه می‌داند وزیری لایق نیست اما به او رأی اعتماد دهد و این خود منشأ فساد است. حرف این دسته از نمایندگان این است که در اینجا این موارد باید استثنا باشد و رأی‌ها مخفی باشد.»/همشهری آنلاین

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار