دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
مدیرکل بنیاد مسکن مازندران:
محدودیت اعتباری برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی نداریم
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۸ هزار واحد مسکن روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار جمعیت استان از استحکام لازم در برابر حوادث برخوردار نیستند، تاکید کرد که این نهاد محدودیت اعتباری برای مقاوم‌سازی مسکن جامعه هدف ندارد.
به گزارش آوای خزر، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ امام راحل، در جمع خبرنگاران به اهمیت راه‌اندازی این مجموعه انقلابی در ساخت مسکن و سرپناه امن برای نیازمندان پرداخت.

او یکی از اقدامات اساسی بنیاد مسکن را تهیه و اجرای طرح هادی در روستا‌ها عنوان و خاطرنشان کرد که این اقدام جهادی از سال ۱۳۶۷ در کشور و پیرو آن در مازندران آغاز شد و اکنون ۲ هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان براساس آنچه قانون موظف کرده است، دارای طرح هادی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اعلام اینکه مازندران در اجرای طرح هادی نسبت به میانگین کشوری فاصله دارد؛ این میانگین را ۴۶ درصد در برابر ۵۵ درصد عنوان و از دلایل این عقب‌ماندگی به دو مورد قابل تامل یعنی توجه اندک کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و در ادامه تأمین نشدن زمین کافی در روستا‌ها برای ساخت مسکن، اشاره کرد.

این مسوول از میزان اعتبارات اختصاص‌یافته در سال ۱۴۰۰ گفت که ۷۶۱ روستا را با ۱۳۴۶ پروژه و اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان شامل شده که ۱۹۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان استانی و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان نیز ملی بوده است، همچنین از میزان استانی ۱۰۰ میلیارد تومان و از اعتبار ملی نیز ۳۴۵ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.

آسمانی‌مقدم در بخش سند روستایی از صدور ۹ هزار و ۱۷۴ جلد سند تجاری یا مسکونی روستایی در سال گذشته خبرداد و اینکه از آغاز صدور اسناد در بنیاد مسکن مازندران تاکنون، ۲۴۲ هزار و ۹۸۴ سند مالکیت برای روستا‌ها و ۱۶ هزار و ۹۶۲ جلد سند نیز برای شهر‌های زیر ۲۵ هزار جمعیت صادر شده است.
 
محدودیت اعتباری برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی نداریم
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران از شناسایی و رصد ۴۴۴ هزار و ۱۲۱ واحد مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جهت مقاوم‌سازی، نوسازی و بهسازی در استان خبرداد که ۲۵۵ هزار و ۶۷۳ واحد معادل ۵۷.۵ درصد از مقاومت لازم برخوردار شدند.

این مسوول با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۸ هزار واحد هنوز از استحکام لازم در برابر حوادث برخوردار نیستند، تاکید کرد که مالکان واحد‌ها را باید متقاعد کنیم که نسبت به مقاوم‌سازی واحد خود اقدام کنند؛ چه اینکه ۴۲.۵ درصد آن‌ها از مقاومت کم، برخوردارند.

"بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محدودیت اعتباری برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار جمعیت ندارد"

او درباره تسهیلات بنیاد مسکن در روستا‌ها تصریح کرد: میزان تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان است؛ این تسهیلات به دارای مسکن نامناسب که قصد ساخت منزل جدید را دارند، به ساختمان‌های نیمه‌کاره، اجاره‌نشینان در روستا‌ها که به دنبال ساخت مسکن هستند، افرادی که از پدر و مادر مستقل شده‌اند، و افرادی که به هر دلیلی قصد سکونت دائمی در روستا دارند، تعلق می‌گیرد.

آسمانی‌مقدم ادامه داد: متقاضیانی که در ۶ ماهه دوم سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن روستایی را دریافت کردند و اکنون که این میزان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، می‌توانند امسال ۱۰۰ میلیون تومان متمم را هم دریافت کنند با این توضیح که تسهیلات تکمیلی شامل پیش از این تاریخ نمی‌شود.
 
محدودیت اعتباری برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی نداریم
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران پیش‌بینی کرد که اگر سالانه ۱۵ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها نوسازی بهسازی شود، بین ۱۲ تا ۱۳ سال دیگر می‌شود جشن مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در استان را داشته باشیم.

این مسوول با اشاره به اقداماتی که در همین راستا برای سال ۱۴۰۱ دنبال می‌شود به پیش‌بینی ۱۰ هزار فقره تسهیلات ارزان‌قیمت اشاره و اظهار کرد: علاوه بر آن، یکسری تسهیلات ارزان‌قیمت داریم که براساس تفاهمنامه همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن به طور ویژه در بخش یانه‌سر بهشهر برای تعداد ۱۸۳ خانوار در نظر گرفته شده که علاوه بر تسهیلات است.

آسمانی‌مقدم با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و یا نیازمندانی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند نیز در این طرح قرار دارند، میزان کمک بلاعوض را شامل ۳۰ میلیون تومان و برای خانوار‌های دارای دو معلول زیر پوشش بهزیستی نیز ۵۰ میلیون توسط بنیاد مستضعفان، ۱۰ میلیون توسط حساب ۱۰۰ امام و ۲۵ میلیون نیز توسط بهزیستی به صورت بلاعوض اعلام کرد.

او ادامه داد: براساس تفاهمنامه‌ای که با کمیته امداد داریم؛ ۲۵ میلیون تومان از سوی حساب ۱۰۰ امام، و ۲۵ میلیون تومان نیز از سوی کمیته امداد به صورت بلاعوض به خانوار‌های زیرپوشش این نهاد برای تسهیلات بخش مسکن روستایی در نظر گرفته شده که این میزان غیر از ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلاتی است که به ساخت مسکن روستایی اختصاص دارد.

آسمانی‌مقدم با اشاره به طرح نهضت مسکن که طبق گفته‌ی رییس جمهور باید سالی یک میلیون مسکن ساخته شود، اشاره‌ای به تعهد بنیاد مسکن کشور برای ساخت سالانه ۴۰۰ هزار مسکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار جمعیت گفت و اینکه تهیه زمین در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار جمعیت به تولیت بنیاد مسکن و شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار جمعیت با تولیت راه و شهرسازی صورت می‌گیرد.

این مسوول تصریح کرد: در فاز نخست، ۲ هزار و ۳۰۹ زمین از سوی راه و شهرسازی به بنیاد معرفی، ۸۷۹ واحد موفق به کسب متقاضی شده است و ۱۴۳۰ واحد  به علت معارض و مشکلات دیگر از سامانه حذف شدند، در نهایت اطلاعات ۱۴۷۹ نفر تکمیل و در سامانه نهضت مسکن بارگذاری شد.
 
محدودیت اعتباری برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی نداریم
او ادامه داد: تعداد واحد‌های دارای نقشه ۸۶۳ مورد شامل ۱۵ پروژه در ۱۰ شهر بوده است، همچنین تعداد واحد‌های دارای پروانه ۸۸۱ مورد شامل ۱۲ واحد در ۱۰ شهر بوده و تعدادی که برای دریافت وام ۳۰۰ میلیون تومانی در این طرح معرفی شده‌اند نیز ۳۹۶ مورد بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در روز نخست سال ۱۴۰۱ و در سفر استاندار مازندران به مناطق محروم شهرستان نکا، بنیاد مسکن نیز حضور داشته است؛ این را هم گفت برای بررسی بیشتر، بازدید دیگری را از این منطقه انجام دادیم و ۱۵ روستا را از نزدیک بازدید و دیدارهایی با شورا‌ها و دهیاران در تمامی این روستا‌ها داشتیم.

آسمانی‌مقدم با بیان اینکه این بازدید‌ها در یک روز از ماه رمضان صورت گرفته است، از نشستی با حضور دهیاران و شورا‌های مناطق محروم نکا با فرماندار این شهرستان در فرمانداری گفت که اعتبار ۸ تا ۹ میلیارد تومانی پیش‌بینی شد و به زودی موارد مصوب آغاز می‌شود ضمن اینکه برخی موارد نیز در قالب طرح‌های مشارکتی به پیش می‌رود.

او در پایان بار دیگر با تبریک سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ امام در تمامی بانک‌های کشور تنها ۹ روز پس از استقرار جمهوری اسلامی (۲۱ فروردین) با هدف کمک به محرومان جامعه، گفت: هر حسابی که در استان‌ها به حساب ۱۰۰ امام واریز شود، معادل آن از تهران به این حساب اضافه می‌شود، با این توضیح که حتی یک ریال از این مبالغ صرف هزینه جاری بنیاد مسکن نمی‌شود و تنها هدف آن، کمک به محرومین و ساخت مسکن است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار