دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم. 


وزیر ارتباطات: طرح صیانت به یک بلوغ نسبی رسیده
زارع پور وزیر ارتباطات درباره طرح صیانت از فضای مجازی تصریح کرد: این طرح به یک بلوغ نسبی رسیده است، اما همچنان اشکالاتی در آن وجود دارد و باید ببینیم مسیر تصویب آن در مجلس چگونه پیش می‌رود تا اشکالات برطرف شود.


واکنش فرزند قالیباف به اسناد خرید ملک توسط داماد او
فرزند رئیس مجلس با رد ادعاهای مطرح شده درخصوص اینکه داماد خانواده قالیباف ملکی در ترکیه خریده است، گفت: هر فردی سند ملکی به نام این افراد در ترکیه پیدا کرد آن ملک برای خودش ولی اگر غیر از این بود باید مطابق قانون با آنها برخورد شود. او گفت: اسناد خرید ملک توسط داماد ما در ترکیه جعلی است و کلمه‌ی لاتین فامیل دامادمان در سند جعلی، مغایر با گذرنامه است .


نساجی قهرمان جدید جام حذفی
فینال جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور در فصل ۰۱-۱۴۰۰ با دیدار نساجی مازندران و آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی برگزار شد و نساجی با برتری یک بر صفر، به قهرمانی جام حذفی رسید. مهرداد عبدی در دقیقه ۵۸ دروازه آلومینیوم را باز کرد.


کشته شدن یک خرس قهوه‌ای این بار در آمل
سرپرست اداره کل محیط زیست مازندران گفت:یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه فیلبند مازندران بر اثر برخورد با خودرو تلف شد. وی گفت: برخلاف آنچه که در فضای مجازی منتشر شده است هیچ نشانه‌ای از شکار این قلاده خرس وجود ندارد بلکه این خرس قهوه‌ای دیشب بر اثر برخورد با خودرو در جاده دسترسی به منطقه کوهستانی فیلبند تلف شده است.


رافائل گروسی: ایران هنوز به پرسش‌های آژانس درباره مواد رادیواکتیو پاسخ نداده
رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که ایران هنوز به پرسش‌های آژانس پاسخ نداده است.آژانس می‌گوید که این اماکن هرگز به عنوان بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای اعلام نشده‌اند و ایران هیچ توضیحی درباره چرایی کشف این مواد در این اماکن ارائه نکرده است.


تکذیب خبر اعلام نهایی توافق احیای برجام در نشست وزرای خارجه
خبرگزاری تسنیم از قول یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده نوشت: «رفتن وزرا در صورت توافق به وین، از چند ماه پیش مطرح بوده ولی تاکنون زمان آن نامشخص است و تا زمانی که آمریکا خطوط قرمز ایران را نپذیرد، چنین اتفاقی‌ نمی‌افتد.»


آخرین آمار کرونا در ایران،
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۱۰۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۵۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۴۳۳ نفر رسید. ۱۷ بیمار کووید۱۹ هم جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۴۱ نفر رسید.


توضیح محیط زیست درباره شلیک به پلنگ قائمشهر
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران درباره دلایل وقوع، اقدامات صورت گرفته و تخلفات احتمالی در موضوع تلف شدن یک قلاده پلنگ در محدوده شهرستان قائمشهر توضیح داده و گفته است که پلنگ قائمشهر به خاطر استرس ناشی از تجمع مردم به یک خانه فرار و یکی از اهالی را مجروح کرد و با تیراندازی هوایی، پلنگ به سمت یک همکار یورش برد که او هم از فاصله ۲ متری شلیک کرد و اگر شلیک نمی کرد، فاجعه رخ می داد . او گفته دامپزشک همکار محیط زیست در آن روز به سمنان رفته بود.


بلوکه شدن پولی که انگلیس به ایران پس داد
گاردین نوشت: به گفته منابع دولتی در ایران، بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی انگلیس به ایران در زمان آزادی نازنین زاغری-راتکلیف و انوشه آشوری، دو تابعیتی انگلیسی-ایرانی، هنوز به دست تهران نرسیده و در عمان بلوکه شده و از ۴۰۰ میلیون پوند، فقط یک میلیون پوندش به تهران منتقل شده است.


احتمال ازسرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان
سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که مذاکرات ایران و عربستان ادامه دارد و این مذاکرات ممکن است منجر به ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور منجر شود. سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در این مذاکرات حاضر بود و درخصوص پرونده های متعدد از جمله پرونده امنیتی رایزنی شد.


لغو بازی با برزیل به خاطر اسپانسر بودن شرکت تولید کننده مشروب
تسنیم درباره خودداری فدراسیون فوتبال ایران از بازی با برزیل، پاراگوئه و ژاپن نوشت: فدراسیون فوتبال ژاپن چندی پیش برای فدراسیون فوتبال ایران دعوتنامه‌ای را برای حضور تیم ملی در یک تورنمنت به‌نام «Kirin Cup» داد. فدراسیون فوتبال به‌دلیل اسپانسری شرکت تولیدکننده مشروبات الکلی که نام آن روی این تورنمنت قرار دارد، حضور در این تورنمنت را نپذیرفت و برای فیفادی پیش‌ِرو به‌دنبال بازی‌های دوستانه دیگری است.تیم ملی ژاپن در این تورنمنت دوستانه به مصاف تیم‌های پاراگوئه و برزیل خواهد رفت تا برای جام جهانی ۲۰۲۲ آماده‌ شود.


تصویب کلیات طرح واردات مشروط خودرو در مجمع تشخیص
عزت‌الله اکبری تالارپشتی درباره تصویب کلیات کلیات طرح واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح واردات خودرو به شرط صادرات خودرو، قطعه و خدمات نیروی محرکه در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و برای بررسی بیشتر جزئیات آن به کمیسیون های تخصصی مجمع ارجاع شد.


جنجال پیش آمده بر سر سفر خانواده قالیباف، این پیام را می‌دهد که مجلس باید روی طرح صیانت مصر باشد
احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت با اشاره به ماجرای سفر خانواده قالیباف به ترکیه، اظهار داشت:«مشخص است که فضای مجازی رها شده، به تعبیر مقام معظم رهبری، هیچگونه تعهدی درباره اینکه چه مطالبی منتشر می‌کنند، ندارد که باید این امر پیگیری شود. پلیس فتا هم یک ظرفیتی دارد و هر روز نمی‌تواند برای هر مطلبی اقدام کند. قطعا فضای مجازی نقش اول را داشته است. این اتفاق دارد این پیام را می‌دهد که مجلس باید روی طرح خود مصر باشد و این موضوع را پیگیری کند. این اولین بار نیست که این اتفاق رخ داده است.»

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار