دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

به گزارش آوای خزر،مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم. 


انفجار خونین در مسجدی در کابل
منابع محلی در کابل از وقوع انفجار در مسجد «خلیفه صاحب» واقع در سه راه «علاءالدین» در جاده «دارالامان» شهر کابل خبر دادند. مقامات بیمارستان ایمرجنسی و استقلال کابل نیز اعلام کردند که ۹۱ مجروح این حادثه به بیمارستان منتقل شده و این بیماران تحت درمان قرار گرفتند. اسکای نیوز عربی خبر داد که تعداد کشته‌های این انفجار به ۵۰ نفر رسیده است.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۷۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۳۵ نفر از آنها بستری شدند که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۲۱ نفر رسید. ۱۴ بیمار کووید۱۹ هم جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۷۲ نفر رسید.


عملیات موفق پهپادی در خاک اسرائیل
سردار اسماعیل قاآنی گفت: آبروی این رژیم جنایتکار رفت که مردانه آماده نیستند حتی به مردم خودش حقیقت بگویند؛ چند ماه پیش خبری رسید به این رژیم که دو پهپاد ناشناس دارد می‌آید به طرف آنان، ۴۱ هواپیمای جنگی و شناسایی و پهپاد رزمی و پهپاد شناسایی را بلند کردند و از سر شب تا صبح گشت زدند، اوضاع تمام این کشور غاصب و تمام مردمشان بهم ریخت، سوال کردند چه خبر بود؟ مرد نبودند جواب بدهند که چه شده و از کجا آمده، این هواپیمای ناشناس مال کیست؟ می‌خواست چه کند و مال کیست، به مردم خودشان دروغ گفتند و گفتند رزمایش داشتیم.


تکذیب سوءقصد به سفیر قطر در تهران
در پی انتشار اخباری مبنی بر ترور سفیر دولت قطر در تهران، روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (جمعه) ۹ اردیبهشت ماه در اطلاعیه ای اخبار منتشر شده مبنی بر سوءقصد به سفیر دولت قطر در تهران را تکذیب کرد.


سفر اردوغان به عربستان پس از ۵ سال
«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه شامگاه پنجشنبه (۲۸ آوریل/ ۸ اردیبهشت) بعد از پنج سال به عربستان سفر کرد. اردوغان که از سال ۲۰۱۷ به عربستان سفر نکرده وارد فرودگاه بین‌المللی «ملک عبدالعزیز» در جده شد و مورد استقبال «خالد الفیصل»، امیر مکه قرار گرفت.


تکذیب شایعه تفهیم اتهام مقام‌های دولت گذشته
منتظری دادستان کل کشور در رابطه با تفهیم اتهام معاون اول و وزرای دولت یازدهم و دوازدهم، گفت: ظاهرا این خبر تکذیب شده است. وی در پاسخ به این سوال که اساساً چنین مساله‌ای موضوعیت دارد یا خیر؟، ابراز داشت: فعلا چیزی به مرحله تحقیقات و بازپرسی نرسیده است.


اظهارات جنجال برانگیز امام جمعه اصفهان درباره «قوم یهود»
طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان گفت: از تمامی کسانی که امروز در میدان امام خمینی (ره) حاضر شدند و در مراسم شرکت کردند تشکر می‌کنم. از منظر قرآن قوم یهود و بنی اسرائیل خنگ‌ترین مخلوقات خداوند هستند، بر همین اساس انگلیس و آمریکا از یهودی‌ها به منظور جاسوسی استفاده می‌کنند.


درگذشت نادر طالب‌زاده
«نادر طالب زاده» مجری و برنامه‌ساز با سابقه تلویزیون در ۶۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت. وی دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه بود. طالب زاده کارگردانی سریال «بشارت منجی» را در کارنامه حرفه ای خود دارد.


طرح موضوع بازگشایی سفارتخانه‌ها در مذاکرات بعدی تهران و ریاض
ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد ضمن اعلام جزئیاتی از گفتگو‌های اخیر میان تهران و ریاض به میزبانی بغداد از توافق دو طرف برای نقشه راه مذاکرات آینده خبر داد. مسجدی درباره این سوال که آیا سفارتخانه دو کشور بازگشایی خواهد شد یا نه، گفت: روند مذاکرات آینده تعیین خواهد کرد که موضوع بازگشایی سفارتخانه‌ها محقق شود یا خیر و این، بستگی به مذاکرات بعدی دارد.


رونمایی از جدیدترین موشک بالستیک ایران
جدیدترین موشک بالستیک ایران با نام خیبر شکن در راهپیمایی روز قدس نمایش داده شد. این موشک خیبرشکن با برد ۱۴۵۰ کیلومتر دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان است.


بغداد: درخصوص پرداخت بدهی‌های خود به ایران به توافق رسیدیم
سرپرست وزارت برق عراق که اخیرا سفری به تهران داشت اعلام کرد که این کشور درخصوص پرداخت بدهی های خود به ایران و از سرگیری واردات گاز با طرف ایرانی به توافق رسیده است. وی افزود: انتظار داریم که در فصل تابستان و زمستان تامین گاز به خوبی انجام شود.


هیئتی از عراق برای بررسی پرونده آب به ایران می‌آید
یک هیئت از استان دیالی پس از عید فطر برای بررسی ۳ پرونده مهم از جمله آب و رود‌های مشترک با ایران به تهران سفر خواهد کرد. رئیس اتحادیه انجمن‌های کشاورزان دیالی اشاره کرد که این سفر افق‌هایی را برای هماهنگی گسترده‌تر در پرونده آب به ویژه در رود‌های مشترک بین عراق و ایران می‌گشاید.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار