دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۳۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
گزارش/
درچهل‌وپنجمین نشست شورای شهر ساری چه گذشت؟
چهل‌وپنجمین نشست شورای شهر ساری، سه شنبه و در نوزدهمین روز از مهرماه ۱۴۰1 به صورت علنی برگزار شد.

آوای خزر- زهرا شریفی: چهل‌وپنجمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری عصر امروز سه‌شنبه با حضور ۸ عضو شورا و کهنسال رئیس بنیاد شهید و ایثارگران مازندران، انگوران مدیرکل دفتر امورشهری و شورا‌های استانداری مازندران، سرهنگ حسن‌زاده رئیس نیروی انتظامی شهرستان ساری و سرهنگ امیری رئیس راهور شهرستان ساری در صحن علنی شورا برگزار شد.

پرویز شعبانی در این جلسه ضمن تبریک هفته فراجا و هفته وحدت، وحدت را رمز موفقیت در جهت مبارزه با تهدید و توطئه‌های دشمنان دانست و به حضور دلگرم کننده پلیس در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در حوادث اخیر با خویشتن‌داری ضمن آرامش شهروندان پلیس پاسخگو را به نمایش گذاشت.

وی به برخی شایعات اخیر مبنی بر اخراج یا تعدیل نیرو در شهرداری ساری اشاره کرد ضمن تکذیب این خبر گفت: هیچ کس بنای تعدیل و یا اخراج نیرو‌ها را ندارد بلکه ساماندهی نیرو‌ها بر اساس تحصیلات، سوابق و تجربه در دستور کار شهرداری قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: اگر چه نیاز شهرداری به نیروی انسانی تنها دو هزار نفر است، اما شهرداری امروز به بیش از ۵ هزار نفر حقوق پرداخت می‌کند.

شعبانی به حقوق معوقه کارکنان شهرداری ساری اشاره کرد و از تیم مدیریت شهری خواست تا در این زمینه برنامه‌ریزی درست و مدون داشته باشند تا حقوق‌ها به‌طور منظم و به موقع پرداخت شود.

جای خالی تندیس شهدای انقلاب در ساری

سعید کهنسال رئیس بنیاد شهید و ایثارگران مازندران به نیازمندی‌های جامعه ایثارگری اشاره کرد و تکریم این قشر از جامعه را وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: تکریم جامعه ایثارگری یک فریضه واجب است.

وی با بیان اینکه عزت امروز ما به برکات خون شهدا است، افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگوی نیاز‌های خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگری باشند.

رئیس بنیاد شهید و ایثارگران مازندران درخصوص بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه مبنی بر موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: ۶۱ فرزند شهید در شهرداری ساری مشغول به کار هستند که از این تعداد ۴۱ نفر بر اساس بند «د» تعیین و تکلیف شدند و مابقی در دست اقدام است.

کهنسال افزود: از ۱۰هزار و ۲۵۱ گلزار شهدا ۷ هزار گلزار ساماندهی شدند و مابقی نیازمند ساماندهی است که همکاری شهرداری نیز در این امور لازم است.

وی جای تندیس شهدای انقلاب ساری را در این شهر خالی دانست و ادامه داد: ساخت تندیس شهدای گمنام در آرامگاه ملامجدالدین نیز از ضروریات محسوب می‌شود و شهرداری ساری می‌تواند در تحقق این موضوع با بنیاد شهید همراه شود.

کهنسال با بیان اینکه طبق قانون یک درصد از هزینه‌ها باید در حوزه ایثار و فرهنگ و شهادت و ساماندهی امور ایثارگران هزینه شود، افزود: همکاری بین بنیاد شهید، شورا و شهرداری در حوزه امور شهدا و ایثارگران منجر به اثرات فاخر می‌شود.

مسئول امور ایثارگران شهرداری ساری نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه تمامی فرزندان شهید شاغل در شهرداری ساری رسمی هستند، افزود: با توجه به تعداد متقاضیان بند «د» تبصره ۲۰، هزار و ۱۷۵ نفر از شاغلین در شهرداری مدعی مشمول این بند شدند از این تعداد مدارک ۱۰۳۵ نفر تأیید و به استانداری ارسال شد.

وی افزود: از تعداد یاد شده ۶۰۴ نفر متقاضی کارگری و ۹۴۰ نفر متقاضی کارمندی و ۳۲۱ نفر کارمندی با پست خدمات عمومی هستند و ۹۵ نفر دیگر نیز حضور پیدا نکردند.

تعیین نرخ ورودی پارک شهید زارع ساری از دیگر دستور کار جلسه شورای ششم بود که سید حسن احمدی منشی اول شورای اسلامی شهر ساری نرخ مصوب پیشنهادی ورودی پارک شهید زارع اینگونه اعلام کرد: افراد پیاده ۵ هزار تومان، موتور سیکلت ۱۰ هزار تومان، خودرو سواری ۲۵ هزارتومان، ون ۴۵ هزار تومان و اتوبوس ۶۰ هزار تومان به اضافه ۹درصد ارزش افزوده می‌باشد.

اعضای شورای شهر در خصوص رقم نهایی این پیشنهاد به تبادل نظر پرداختند و در مجموع با بیان اینکه نرخ ورودی برای افراد پیاده زیاد است به نرخ پیشنهادی رای مخالف دادند همچنین اذعان کردند باید تخفیفات ویژه‌ای برای خودرو‌های پلاک ساری در نظر گرفته شود.

احمدی عضو شورای شهر ساری تشریح کرد: ملاک تعیین نرخ در این پیشنهاد، پارک خودرو نیست بلکه نفر است و در این نرخ پیشنهادی هر خودرو نیز بر اساس تعداد سرنشین تعیین شده است.

سید رحمان میرشجاعی دیگر عضو شورا گفت: اساس کار یعنی ملاک قراردادن نفر برای نرخ مصوب، اشتباه است؛ اگر بنا به نفر است رقم پیشنهادی رقم معقولی نیست و در خصوص خودرو‌ها نیز باید به نسبت تعداد بیشتر سرنشین، مبلغ ورودی کمتری دریافت شود؛ چرا که یک خودرو بسیار کم آسیب‌تر از حضور ۱۰ خودرو است.

سیدحسین یوسفی گفت: شرط دریافت حق عضویت ارائه خدمات جدید است و موافقت با آن نیازمند ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است.

در نهایت با مخالفت اکثر اعضا طرح مورد نظر برای اصلاح به جلسه بعد موکول شد.

در ادامه جلسه موضوع احداث تابلوی هوشمند در سه نقطه شهر ساری طرح موضوع شد و مدیر طرح ضمن ارائه طرح مورد نظر خواستار جانمایی تابلو در سه قطعه شهر از جمله زیرگذر پل داراب، شهید علمدار و میدان خزر شد، اما اعضای شورا معتقدند که طرح مورد نظر باید توسط شهرداری به مزایده عمومی گذاشته شود.

سیدحسین یوسفی در ادامه این جلسه ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر از نیرو‌های امنیتی و نظامی به واسطه برقراری نظم و امنیت قدردانی کرد همچنین این عضو شورا از شهردار ساری و کارکنان شهرداری که با هوشیاری و به سرعت در پاکسازی معابر شهری نقش ایفا کردند، تقدیر کرد.

وی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در خانه ملت را مورد خطاب قرار داد و از تلاش‌های او در رفع مشکلات شهرداری قدردانی کرد.

گفتنی است در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر ساری از با اهدای لوح تقدیر از خدمات ارزشمند رئیس راهور و رئیس فرمانده انتظامی شهرستان ساری تقدیر به عمل آوردند.

انتهای پیام/

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
0
0
تابلوی هوشمند رو بدین به خانم وزیری تا دست از سرتون برداره
پاسخ ها
ساروی
| Iran, Islamic Republic of
قبلا در زمان م ع گرفته سهمش رو بار و بندیلش رو بسته این خانم
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار