دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۳
فرماندار نکا:
باید بازی دشمن را تغییر بدهیم/
نماینده عالی دولت در شهرستان نکا با بیان اینکه باید بازی دشمن را تغییر بدهیم و "خود تکریمی" جای "خود تحقیری" دنبال شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران در ۴۴ سال گذشته پیشرفت‌های زیادی داشت و دشمنان هرگز عزت و قدرت کشورمان را بر نمی‌تابند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: "نکا" یکی از شهرستان‌هایی است که در دهه فجر امسال بیشترین طرح‌های آن (حدود ۹۴ درصد) به بخش افتتاح اختصاص داشت. اعتبار این طرح‌ها که ۴۴ مورد است به ۲۲۰ میلیارد ریال می‌رسد و از سوی دیگر نیز، ۳ طرح با اعتبار ۲۲۱ میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود.

از ۴۴ طرح مورد بهره‌برداری، ۱۳ مورد آن در مناطق محروم است که به زیرساخت‌ها ازجمله آبرسانی، تجهیز مراکز درمانی، فیبر نوری، طرح هادی و شن‌ریزی و آسفالت اختصاص دارد.

در این شهرستان، ۴۰۰ طرح نیمه‌تمام وجود دارد که نیاز به یک‍‌هزار میلیارد تومان اعتبار است.

فرماندار نکا با اشاره به اینکه مردم از کار‌های نمایشی خسته شده‌اند و همواره منتظرند که در عمل اتفاق ملموسی رخ بدهد، می‌گوید: اعتبارات تخصیصی برابر با مصوبات نیست؛ به عنوان نمونه؛ مصوبه داریم که ۵ میلیارد تومان به حوزه راه اختصاص پیدا کند، اما نهایتا ۲ میلیارد تومان تخصیص داده می‌شود و این یکی از مشکلات است.

عبدالرضا بابایی، اما این قول را داد که با همکاری دستگاه‌های شهرستان و چانه‌زنی و رایزنی ادارات کل، با قدرت و قوت پیگیر اعتبارات نکا باشد تا نگرانی‌های مردم به حداقل برسد و به مرور زمان نیز رفع شود.

او با اشاره به عنایت ویژه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی به حوزه آبرسانی در مناطق محروم کشور از محل صندوق توسعه ملی داشتند، گفت که تلاش داریم تا در پایان سال ۱۴۰۲، مشکل آبرسانی تمامی روستا‌های نکا حل شده باشد.

نماینده عالی دولت در نکا این را هم به گفته‌اش افزود که با سرعت فعلی در انجام طرح‌ها، در پایان دولت سیزدهم انقلاب عظیمی در حوزه عمران رقم خواهد خورد.

بابایی از دور جدید  فعالیت‌ها و اقدامات در راستای تحقق مسیر سبز ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستا‌های نکا گفت که از طریق شبکه فیبر نوری و اینترنت پر سرعت فراهم شده و تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به زودی زیر پوشش این مسیر قرار می‌گیرند.

باید بازی دشمن را تغییر بدهیم

او در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم منطقه هزارجریب نکا گفت که عده‌ای در داخل و بیرون کشور با برنامه‌ریزی می‌خواهند تا ملت ما مدام دست به "خود تحقیری" بزند.

فرماندار نکا ادامه داد:، اما ما باید این بازی را تغییر بدهیم و "خود تکریمی" را دنبال کنیم؛ چرا که شایسته آن هستیم و مردم ما نیز مردمانی باکرامت و با شرافت هستند و پیشرفت‌های خوبی را در سایه استقلال، نعمت امام و شهدا به دست آوردند.

بابایی با یادآوری اینکه اقدامات و شرایط قبل از انقلاب و انقلاب با اکنون قابل مقایسه نیست، معتقد است که در همین ۴۴ سال به اندازه ۲۰۰ سال پیشرفت داشتیم گرچه هنوز مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها وجود دارد، اما نباید از قدرت و عزت کشور غافل بود.

او با بیان اینکه دشمن هرگز عزت امروز ما را بر نمی‌تابد و می‌خواهد ما همانند چهار دهه پیش عقب نگه داشته شویم، اضافه کرد: عزت جمهوری اسلامی ایران، دشمن را به تعجب وا داشته است.

فرماندار نکا با بیان اینکه قطار پیشرفت کشور به سرعت در حال حرکت است، گفت که سنگ‌اندازی به این قطار زیاد است، اما دشمنان کاری از پیش نخواهند برد.

بابایی اشاره‌ای داشت به پیشرفت‌های ایران در زمینه نانو، هسته‌ای، نظامی، بهداشت، ارتباطات، فناوری، و سیاست خارجی که لازم است تا قدر این نعمت‌ها دانسته شود.

او در پایان گفت که در دولت سیزدهم با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، شاهد اتفاقات و تحولات خوبی در شهرستان نکا به ویژه مناطق محروم خواهیم بود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار