دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
حسینی پور:
هدفگذاری رشد هشت درصدی اقتصادی در مازندران/علاقمندی غربی ها به سرمایه‌گذاری در مازندران
استاندار مازندران با اشاره به رشد اقتصادی 4/1 درصدی این استان از برنامه‌ریزی برای رشد هشت درصدی در سالجاری خبرداد که در راستای آن نگاه ویژه ای به حاشیه خزر داریم.

آوای خزر - آزاده بابانژاد: هفتمین نشست شورای اداری استان مازندران با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در سالن شهید رجایی استانداری در حال برگزاری است.

سید محمود حسینی پور نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه آبرسانی به 168 روستا با اعتبار 3 هزار و  300 میلیارد تومان در دست اقدام است، اعلام کرد که آبرسانی به یک هزار روستا را تا پایان دولت در برنامه داریم.

او با اشاره به رشد اقتصادی 4/1 درصدی استان مازندران در سال گذشته، افزود: امسال رشد هشت درصدی را هدفگذاری کردیم و در این راستا روابط دیپلماسی با همسایگان به ویژه حوزه خزر را تقویت کردیم و سفری هم به روسیه داشتیم.

استاندار مازندران ادامه داد: با وجود اینکه مازندران رتبه نخست کشاورزی را دارد، به این دلیل که زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم نشد در صادرات عقب افتادیم.

حسینی پور اظهار داشت: دولت سیزدهم نگاه جدی به موضوع صادرات و روابط با همسایگان دارد به طوری که ساخت چهار فروند کشتی و خرید چهار فروند کشتی دیگر در برنامه قرار گرفته‌است.

هدفگذاری رشد هشت درصدی اقتصادی در مازندران

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در چهارده محصول استراتژیک رتبه نخست را داریم، به طور ویژه خواستار حمایت از این محصولات شد.

او با اشاره به علاقمندی کشورهای غربی به سرمایه گذاری در مازندران که قابل تامل و توجه است، افزود: ساخت بزرگترین شهر سلامت توسط سرمایه گذار خارجی در رامسر آغاز شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه سالانه حدود پنج میلیون زائر داریم که از سایر کشورها پس از مراسم اربعین به مشهد می آیند، گفت: برنامه ریزی کردیم که 20 درصد این تعداد را به سمت مازندران ترغیب کنیم و زیرساخت‌های خوبی نیز در این زمینه فراهم و مجوزات خوبی نیز صادر شده است.

انتهای  پیام/۱۰۰۱/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار