دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
استاندار مازندران:
آزادراه چالوس به رامسر یک طرح اقتصادی است
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به در دستور کار بودن آزادراه چالوس به رامسر، افزود: این طرح یک طرح اقتصادی است و در ارتقای اقتصاد استان مؤثر است.
آوای خزرزهرا شریفی: نشست شورای اداری استان مازندران امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و آیت‌الله معلمی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

در این نشست، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران با تسلیت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) اظهار داشت: جهاد تبیین در کنار فعالیت‌های خدماتی و عمرانی از ضروریات مهم است که باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: از آغاز فعالیت دولت مردمی سیزدهم تلاش کردیم تا ظرفیت‌های نهفته استان را شناسایی و به کارگیری کنیم بنابراین با هماهنگی و تعامل سه قوه اتفاقات خوبی در این استان رقم خورد.

استاندار مازندران به عملیات عمرانی استان اشاره کرد و گفت: ۴۸۵ پروژه با اعتبار ۵ هزار ۹۰۲ میلیارد تومان در هفته دولت در استان افتتاح شد.

وی به پروژه‌های ۲۷ ساله پل اروست که از مصوبات مقام‌معظم رهبری نیز بوده است اشاره کرد و افزود: این پل نیز بعد از سال‌ها در هفته دولت افتتاح شد.

حسینی‌پور افزود: همچنین ۱۶۴ روستا با ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل پروژه محرومیت زدایی در مرحله اجرایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۳۰۰ روستا با هماهنگی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام برای طرح آبرسانی هدف‌گذاری شد.

حسینی‌پور افتتاح فاز ۲ آزادراه تهران شمال با حضور رییس جمهور را از دیگر اقدامات دولت در این استان نام برد و افزود: پروژه فاز سه نیز در دستور کار قرار گرفت و این اقدام اتفاق مهم برای مازندران است.

وی با بیان اینکه آزادراه چالوس به رامسر نیز در دستور کار قرار دارد این پروژه را پروژه اقتصادی استان نام برد که می‌تواند در ارتقای اقتصاد استان نقش داشته باشد.

استاندار مازندران گفت: برای احیای اقتصاد دریا و جنگل نیز برنامه‌ریزی صورت گرفت و بنا داریم فضای اقتصادی استان را که در سال‌های گذشته با رشد منفی مواجه بود را ارتقا دهیم.

وی یادآور شد: ما در استان مازندران ۴.۱ درصد رشد اقتصادی را نیز تجربه کردیم امسال نیز رشد ۸ درصدی توسعه در استان را هدف کذاری کردیم.

حسینی‌پور، دیپلماسی اقتصادی با کشور‌های همسایه را از دیگر اقدامات دولت در این استان نام برد و گفت: استان مازندران برای نخستین بار با کشور روسیه وارد قرارداد شد و قرارداد انتقال ۱۲۰ قلم قلم با سه فروشگاه بزرگ روسیه منعقد شد.

وی افزود: در حوزه صادرات متاسفانه عقب هستیم، اما تلاش کردیم مرز‌های تجاری کشور‌های همسایه را باز کنیم، هم‌اکنون افزایش قابل توجه‌ای در بنادر استان داریم.
 
آزادراه چالوس به رامسر یک طرح اقتصادی است
استاندار مازندران بر تقویت زیرساخت‌های دریایی تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم مستلزم فعال کردن ترانزیت دریایی است تا بتوانیم محصولات کشاورزان را به کشور‌های همسایه صادر کنیم؛ مرکبات به عنوان مهم‌ترین تولیدات استان که مقام اول در کشور را دارد، اما زیرساخت‌های صادراتی برای این محصول فراهم نشد.

وی شناسنامه‌دار کردن زمین‌های کشاورزی را مهمترین راه‌حل صادرات عنوان کرد و افزود: برنج نیز از مهم‌ترین تولیدات این استان است، اما آنطور که باید از آن حمایت نمی‌شود انتظار می‌رود از این محصول حمایت بیشتری شود.

حسینی‌پور شناسایی مناطق آسیب دیده را از اقدامات اجتماعی در استان عنوان کرد و گفت: طی همین مدت ۱۵ درصد کاهش طلاق داشتیم.

وی با بیان اینکه در زیر ساخت‌های سواحل نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که منجر شد تا در مرگ و میر کاهش ۷۵ درصدی داشته باشیم.

استاندار مازندران از آغاز احداث بزرگترین شهر سلامت در رامسر توسط سرمایه‌گذار خبر داد که در گردشگری سلامت نقش موثری دارد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها