دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
احمد وحیدی در مازندران:
آمادگی دولت جهت تأمین کشتی در راستای صادرات مازندران
وزیر کشور در جمع مسوولان مازندران با اشاره به اینکه این استان باید صادرات از مسیر دریا را جدی بگیرد، اعلام کرد: دولت برای تامین کشتی‌های بیشتر برای صادرات مازندران حاضر است تا شرایط را فراهم کند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: مقام عالی وزارت کشور در یک سفر یکروزه به مازندران آمد و صبح امروز پس از افتتاح چند طرح در ساری و سیمرغ، عصر امروز در نشست شورای اداری استان حضور یافت و با حضور ایشان از سامانه بومی پنجره واحد، سامانه استعلامات و افتتاح چندین طرح بهزیستی و طرح‌های مدیریت بحران در استان رونمایی شد.

همچنین به طور نمادین، کلید منزل مسکونی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی به چند مددجو توسط وزیر کشور اهدا شد.

 احمد وحیدی با اشاره به افتتاح ۴۸۵ پروژه در مازندران که از سوی استاندار عنوان شد، بیان کرد: آغاز هفته دولت در واقع آغاز سال جدید کاری برای دولت است.

او ادامه داد: دستاورد‌های مهمی را هر ساله در کشور داریم و هر کسی می‌خواهد در دل ملت یاس ایجاد کند از جنود شیطان است.

وزیر کشور بیان کرد: کشور با اینهمه تهدیدات هر روز صدایش رساتر در دنیا شنیده می‌شود، دشمنان می‌دانند که با ایران قوی نمی‌شود پنجه در پنجه داشت و اینکه ایران در بریکس و شانگ‌های می‌رود این به این دلیل نیست که به تعبیر رهبری عاشق چشم و ابروی ایران باشند بلکه قدرت ایران را می‌دانند.

وزیر کشور با اشاره به اقدامات خوب عمرانی در مازندران و اینکه کار‌های نشده در این استان نیز زیاد است، گفت: مازندران ظرفیت‌های بالایی دارد و می‌تواند یک اقتصاد فعال با زنجیره ارزش راهبردی داشته باشد.

وحیدی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ابلاغی مد نظر رهبری در خصوص روابط با کشور‌های همسایه است تا اقتصاد محور عمل کنیم، تصریح کرد: نیازمند یک صادرات مستمر هستیم لذا باید شفافیت در این زمینه را ایجاد کنیم و از سوی دیگر نیازمند شرکت‌های بزرگ صادراتی جهت تامین محصولات در حجم بالا و مورد تقاضای آن‌ها هستیم.

او با اشاره به سفر استاندار مازندران به چند استان روسیه، این سفر را یک کار ارزشمند عنوان کرد که با ۱۲۸ فروشگاه قرارداد بستند و این بسیار مهم است.

وزیر کشور با بیان اینکه تامین چهار کشتی برای مازندران خیلی اندک است، اشاره‌ای به دریامحور کردن صادرات داشت و اینکه وزارت کشور برای تامین تعداد بیشتر کشتی حاضر است تا شرایط را فراهم کند.

وحیدی ادامه داد: مازندران باید یک الگوواره برای سایر استان‌ها باشد و نباید موقعیت‌ها را از دست داد.

او با اشاره به اهمیت صنعت سبز، بیان کرد: دولت حامی استقرار صنعت سبز در این استان است و به محیط زیست نیز احترام می‌گذارد، در کنار این صنایع باید به دنبال برند‌های صادرات محور باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه بحث‌های آب، زباله و دیگر موارد که اعلام شد حائز اهمیت است، افزود: موضوعات در مازندران زیاد است و می‌توانیم اقتصاد ترکیبی را در این استان داشته باشیم.

وحیدی با اشاره به بحث‌های اشتغال در مازندران، بیان کرد: در استان کار هست، اما برخی شرکت‌ها به دنبال نیروی کار هستند به طوری که دارند از برخی اتباع بیگانه استفاده می‌کنند و یا درخواست به‌کارگیری آن‌ها را دارند در حالیکه قرار بود به‌کارگیری نشوند.

او با اعلام اینکه نزدیک به ۳۰۰ محصول لبنی در استان داریم، گفت: مازندران باید تبدیل به هاب لبنیات کشور شود.

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت بالای تولید مرغ و ظرفیت‌های گلخانه‌ای در مازندران بیان کرد: کار‌ها باید به سمتی برود که کشاورز و تولیدکننده احساس امنیت و رغبت کند.

او در پایان گفت: مردم بزرگوار و شریف مازندران در همه عرصه‌ها عزت آفریدند و همواره پای انقلاب و رهبری بوده‌اند و خواهند بود.
 
به گزارش خبرنگار ما، وزیر کشور امشب از مجتمع دارویی، ساوانا و زباله‌سوز ساری بازدید می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها