دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
در نشست خبری مدیرکل ارشاد؛
مهمترین برنامه‌های هفته مازندران اعلام شد
مهمترین برنامه‌های روز ملی و هفته مازندران از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیر اجرایی ستاد برگزاری هفته مازندران، اعلام شد.
زهرا شریفی - آوای خزر: احسان آهنگر صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت ۱۴ آبان روز ملی مازندران در سالن سلمان هراتی ساری، برگزار شد، گفت: ۱۴ آبان روز تاریخی و دینی مردم مازندران است، روزی که پیوند عمیق بین مردم با خاندان اهل بیت علیهم السلام برقرار شد.

وی افزود: این هفته فرصت مهم در جهت احیای هویت بومی، ترویج فرهنگ شیعی و انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعدی است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران، شعار هفته مازندران را «مازندران دیار نام‌آوران پا‌ک آیین» عنوان کرد و گفت: مردمی سازی برنامه‌های گرامیداشت روز مازندران راهبرد اصلی ستاد گرامیداشت این هفته است.

وی به روزشمار هفته مازندران اشاره کرد و جشنواره آوا و نوا در شهرستان آمل، ویژه برنامه لال‌شو در رامسر، نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان تنکابن، و اجرای پیک امید در مناطق محروم استان را از برنامه‌های هفته مازندران عنوان کرد.

آهنگر افزود: ویژه برنامه مراسم روز ۱۴ آبان در روستای صالحان بخش کجور نوشهر با سخنرانی مقامات کشوری و با حضور مردم برگزار می‌شود. وی ادامه داد: تکریم از استاد اسحاقی در شهرستان بهشهر، همایش علمی تاریخ محلی مازندران در دانشگاه مازندران در شهرستان بابلسر و جشنواره روز ملی مازرون در سوادکوه از دیگر برنامه‌های هفته مازندران است.

آهنگر، جشنواره شعر طبری در سوادکوه، عصر شعر طبری سرایان در تنکابن، نمایشگاه خوشنویسی در قائمشهر، جشنواره تیسا پلا در میاندرود را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد. وی افزود: در همین هفته جشنواره شعر در محمودآباد، جشنواره آداب و رسوم در بهشهر و نمایشگاه تصویری اسناد ملی مازندران و نمایشگاه خوشنویسی زندگینامه هنرمندان، بزرگداشت نیما یوشیج نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: برای روز ملی مارندران، نگاه فرا استانی حتی فراکشوری داریم البته ظرفیت رسانه‌ای برای ترویج این فرهنگ و معرفی روز ملی مازندران بسیار مهم است که اگر پای کار بیایند بی‌شک انعکاس این رویداد مهم در سراسر دنیا خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران از برگزاری گرامیداشت بیش از ۳۵ شهید رسانه‌ای غزه در هفته مازندران خبر داد. آهنگر به انتشار فراخوان طراحی نشان و پوستر برای روز ملی مازندران اشاره کرد و گفت: تعداد ۶۰ طرح  از هنرمندان سراسر کشور ارسال شد که ۳۰ طرح مربوط به هنرمندان مازندران بود که در نهایت یک طرح برای پوستر انتخاب شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها