دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
فرماندار نکا در جمع خبرنگاران/۲
فاضلاب مسکن مهر نکا ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد/ احیای شورای فرهنگ عمومی نکا پس از ۲ سال
احیای شورای فرهنگ عمومی پس از دو سال، پیگیری جهت تأمین اعتبار برای ساخت سیستم فاضلاب مسکن مهر، رفع بخشی از مشکلات آب شرب و راه روستایی و دیدار چهره به چهره با مردم در مناطق مختلف شهری و روستایی ازجمله اقداماتی بود که فرماندار نکا در چندین ماه از انتصابش انجام داده است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نشست خبری مرتضی رمضانی نماینده عالی دولت در شهرستان نکا که پنج ماه از انتصابش در این سمت می‌گذرد، عصر روز سه شنبه ۱۹ دی ماه در فرمانداری برگزار و سخنانش در دو بخش شامل انتخابات و ارائه عملکرد عنوان شد.

بخش انتخابات را می‌توانید در آدرس همین پایگاه خبری مطالعه کنید، اما در بخش عملکرد، صحبت‌هایی عنوان کرد که نشان از اهمیت کار میدانی و دیدار چهره به چهره با مردم داشت چه اینکه ملاقات‌های مردمی به ویژه سه‌شنبه‌ها را به داخل محلات و روستا‌ها برد تا مردم به مسوولان دسترسی داشته باشند.

او در همین رابطه اظهار داشت که در این پنج ماه به اندازه پنج سال دویدم و باید هم همینطور باشد به این دلیل که مردم می‌خواهند ارتباط آن‌ها با مدیران سطوح مختلف به آسانی صورت بگیرد و در بیان مشکلات‌شان بدون تعارف سخن بگویند.

فرماندار دیار نیکان البته این را هم گفت که تا کنون به بازدید از هر روستایی رفته، اتفاقات محسوسی در آنجا رخ داده است و مطالبه‌گری مردم نیز حائز اهمیت است.

رمضانی از اجرای فیبر نوری در ۱۴۶ کیلومتر از شهرستان نکا گفت که ۵۰ کیلومتر آن داخل شهر است و هزینه بالایی برای آن صرف شد، او همچنین از ساماندهی ورودی جنوبی شهر، از رفع مشکلات آب شرب روستا و پیگیری در جهت احداث مجتمع در برخی دیگر از روستاها، از ستاد تنظیم بازار که در جهت منافع مردم حرکت می‌کند و همچنین تأمین، توزیع و نظارت بر قیمت کالا‌های اساسی که با جدیت دنبال می‌شود.

فرماندار نکا از فعال‌کردن ۳۰ دوربین جهت ارتقای امنیت در سطح شهر نکا با همکاری شهرداری هم گفت و اینکه تعداد دوربین‌ها باز هم بیشتر خواهد شد.

از آقای رمضانی درباره آخرین پیگیری‌هایی که در خصوص احداث سیستم فاضلاب در مسکن مهر/شهرک شهید سلیمانی انجام شده است، پرسیدم و او گفت که این یک پروژه بزرگ و مهم است و نیاز به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

فرماندار نکا عنوان کرد که با توجه به طرح‌های توسعه‌ای در بخش ساخت و ساز مجموعه مسکن مهر نکا، به طور جدی موضوع ساماندهی فاضلاب در این منطقه مسکونی پیگیری می‌شود.

یکی از موضوعات مهمی که او در جمع خبرنگاران اعلام کرد: احیای جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نکا پس از دو سال بوده که در جای خود قابل توجه است چه اینکه سیاستگذاری، تصمیم‌گیری‌ها و گزارشات روز در این جلسه عنوان می‌شود.

توانمندسازی روستا‌ها نیز مورد توجه فرماندار نکا بود و در این رابطه نام روستا‌های "ملاخیل"، "سوچلما" و "میانگله" را اعلام کرد.

واکنش‌های مردم به انتخاب نام برای سد گلورد هم در سوال یکی از خبرنگاران بود که بر اساس پاسخ‌های فرماندار نکا می‌توان اینگونه استنباط کرد که اتفاق خاصی نیفتاده است و سد گلورد، سد گلورد است و تمرکز بر پایان عملیات اجرایی و آغاز بهره‌برداری این طرح مهم است که بخش مهمی از آب کشاورزی و شرب شرق مازندران را تأمین می‌کند.

پایان ساخت تصفیه‌خانه آب با هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیارد تومان نیز حائز اهمیت است که در تأمین آب شرب سالم و مطمئن نقش دارد.

رمضانی در پایان با بیان اینکه به طور جدی و میدانی نظام‌مسائل شهرستان پیگیری می‌شود و گزارشات راستی‌آزمایی می‌شود، اعلام کرد که در بهمن ماه نیز طرح‌هایی را برای افتتاح داریم و تقدیم مردم نکا می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها