دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
فرماندار نکا خبرداد
نماینده عالی دولت در نکا از تصویب 150 میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل فاضلاب مسکن مهر این شهرستان در جلسه شورای عالی مسکن استان مازندران خبرداد.
 
به گزارش آوای خزر، مرتضی رمضانی امروز در گفتگو با خبرنگار ما در نکا با اشاره به مشکلات ساکنان مسکن مهر/ شهرک شهید سلیمانی که یکی از مهمترین آن‌ها نبود سیستم تصفیه فاضلاب است، اظهار داشت: کسانی که در سال‌های گذشته بایستی ورود پیدا می‌کردند و متولی بودند به وظایف خود عمل نکردند و یک رهاشدگی در طرح مسکن مهر داشتیم.

او ادامه داد: از زمان حضورم در شهرستان نکا، شکایات زیادی از سوی ساکنان شهرک شهید سلیمانی داشتیم و نیاز به ورود جدی دولت بود چرا که در طرح نهضت مسکن ملی نزدیک به ۳۵۰ واحد دیگر در حال ساخت است و در آینده این شهرک با جمعیت بالایی روبرو خواهد بود.

فرماندار نکا گفت: روز شنبه هفتم بهمن در شورای عالی مسکن استان مازندران به ریاست استاندار، نظر به برآورد ۱۵۰ میلیارد تومانی شرکت آبفای استان برای حل مشکل فاضلاب مسکن مهر نکا، مصوب شد که یک سوم از این مبلغ از سوی وزرات نیرو، یک سوم از طرف وزارت راه و شهرسازی و یک سوم نیز از منابع استانی تأمین شود.

رمضانی ادامه داد: ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین نیز برای تصفیه‌خانه در نظر گرفته شد و قرار است پیمانکار مربوطه در اسرع وقت انتخاب شود و در کمتر از یکسال طرح را به اتمام برساند.
 
او با اشاره به بازدید استاندار مازندران از مسکن مهر نکا، حل مشکل فاضلاب را یکی از دستورات ویژه استاندار اعلام کرد که نهایتاً با دستور ایشان ۱۵۰ میلیارد تومان برای رفع این مشکل به تصویب رسید.

فرماندار نکا یادآور شد: مسکن مهر یا شهرک شهید سلیمانی نکا در حال حاضر دارای یک‌هزار و چهارصد و بیست واحد مسکونی با جمعیت هفت هزار نفری است.

به گزارش خبرنگار ما، شهریور ۱۳۹۱ شاهد افتتاح واحد‌های مسکن مهر نکا بودیم و در تیرماه ۱۴۰۱ نیز ساخت ۵۰۰ واحد دیگر در قالب مسکن ملی در این شهرک با حضور استاندار مازندران آغاز شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱ 
 
 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها