دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: ترکیب تره، جعفری و اسفناج برای درمان افراد مبتلا به کم‌خونی شدید، مفید است.

به گزارش آوای خزر،حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی   درباره خواص ترکیب تره، جعفری و اسفناج اظهار کرد: ترکیب این سه سبزی و خوردن آن‌ها به خصوص به صورت خام و همراه با غذا برای درمان افرادی که کمبود پلاکت دارند یا به شدت کم‌خون هستند بسیار مفید است و می‌تواند مشکل کم‌خونی را درمان کنند، دارو‌های افزایش پلاکت دارو‌های گران قیمتی هستند و مصرف این سه تا سبزی و ترکیبات آن می‌تواند به طور موثری این مشکل را درمان کند.

او گفت: ترکیب این سه سبزی شامل ویتامین A، گروه ویتامین‌های B، B۱، B۲، B۳، B۵، B۶، و حتی B۱۲، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، روی، سلنیوم، فیبر، منیزیم، آهن، فسفر، مس، اسید فولیک و غیره است.

عظمایی ادامه داد: اسید فولیک، آهن و B۱۲ بالایی که در این ترکیبات وجود دارد موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون شده و کم‌خونی را رفع می‌کند بنابراین مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار سودمند است؛ استفاده از این ترکیب می‌تواند بیماران را به درمان قطعی برای کم‌خونی و افت پلاکت برساند.

دارویی خانگی برای درمان کمبود پلاکت/ با این ترکیب جادویی کمخونی خود ر درمان کنید

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: استفاده از این ترکی موجب بهبود کارکرد سیستم عصبی، تقویت حافظه و سیستم قلبی و عروقی می‌شود همچنین خوردن آن برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر هم بسیار مفید است و موجب تقویت حافظه می‌شود. خاصیت آنتی اکسیدانی بالای این ترکیب موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از آن در برابر انواع بیماری‌ها مثل سرطان‌ها محافظت می‌کند.

او بیان کرد: خوردن این ترکیب با توجه انواع ویتامین‌ها و املاح مفیدی که در آن وجود دارد، می‌تواند موجب جوان سازی و بهبود طروات پوست و مو شود؛ همچنین می‌تواند از پیری زودرس جلوگیری کرده و موجب پاکسازی شریان‌ها و عروق می‌شود به عبارتی دیگر استفاده از آن از ایجاد رسوب چربی در عروق جلوگیری می‌کند.

عظمایی تصریح کرد: نوشیدن این شربت موجب تقویت استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها شده و از بروز پوکی استخوان و آرتروز جلوگیری می‌کند؛ فیبر بالای موجود در این سه سبزی موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و روده‌ها شده و برای افرادی مبتلا به یبوست و بواسیر بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: استفاده از ترکیب این سه سبزی به تقویت بینایی کمک می‌کند همچنین استفاده از آن باعث چربی سوزی و حفظ تناسب اندام می‌شود، اما مهم‌ترین خاصیت آن تاثیر شگفت‌‎انگیز آن بر افزایش پلاکت سطح خون است؛ افراد زیادی هستند که پلاکت خون پایینی دارندو هزینه زیادی برای این موضوع می‌کنند در حالی که دارویی طبیعی و شگفت‌انگیز برای درمان آن‌ها وجود دارد.

دارویی خانگی برای درمان کمبود پلاکت/ با این ترکیب جادویی کمخونی خود ر درمان کنید
او ادادمه داد: کافی است مقدار مناسبی از این سبزی‌ها، برای مثال ۶۰ گرم اسفناج،  حدود ۳۰ گرم جعفری و حدود ۱۰ گرم تره را با هم مخلوط و به صورت تازه هر روز میل کنید؛ افراد مبتلا به کم‌خونی می‌توانند ترکیب ۴ شیره یعنی شیره انگور، توت، خرما و شیره انجیر را هم به صورت روزانه و در دو وعده صبح و عصر به اندازه یک قاشق مربا خوری میل کنند.

عظمایی ادامه داد: عدس هم از جمله غذا‌هایی است که استفاده یک روز درمیان از آن به همراه گلپر می‌تواند به درمان این اختلال کمک کند.

انتهای پیام/1000

 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار