دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
معاون اداری و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل:
معاون اداری برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل گفت: یکی از الزامات مقابله با همه تهدیدات ازجمله تهدیدات زیستی، این است که کشور به لابراتوارها و آزمایشگاه‎هایی مجهز شود که عوامل تهدید را شناسایی و با آن مقابله کند.
تجهیز کشور به لابراتوارها از الزامات مقابله با تهدیدات است

مسعود داریوندی در گفت‌وگو با آوای خزر در حاشیه افتتاح مرکز صادرکننده استاندارد ملی در حوزه دام و طیور که در قائمشهر برگزار شد، اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل در سراسر کشور مناطق مختلف را براساس تهدیدات مختلف گروه‌بندی کرده و در استان‌های مختلف براساس اقتضائات، مقابله با تهدیدات مشخصی نیز در آنجا اولویت دارد که در مازندران تهدیدات زیستی مورد هدف قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از الزامات مقابله با همه تهدیدات ازجمله تهدیدات زیستی، این است که کشور به لابراتوارها و آزمایشگاههایی مجهز شود که عوامل تهدید را شناسایی و با آن مقابله کند.

معاون اداری برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: برخی از تهدیدات به صورت مستقیم و برخی‌ها به صورت غیر مستقیم در قالب آنچه که مورد نیاز جامعه است، انتقال داده می‌شوند، به نوعی که دشمن آن عامل تهدید را با ابزار و تهدید مورد نیاز جامعه همراه می‎کند و نیات خود را تحقق می‎بخشد.

داریوندی ادامه داد: پروژه‎ای که امروز در قائمشهر در راستای پدافند زیستی افتتاح شد؛ پروژه ملی بررسی و تشخیص واکسن وارداتی و تولید داخل طیور و دام به عنوان مرکز صادرکننده استاندارد ملی در این بخش است.

وی بیان کرد: برای مقابله با تهدیدات زیستی، باید آزمایشگاه‎های مجهزی را ایجاد کنیم، لذا پروژه ملی تشخیص سلامت واکسن طیور وارداتی و تولید داخل در «دوک» قائمشهر، یکی از مراکزی است که در آن بتوانیم سرم‌ها و تجهیزات دارویی مورد نیاز جامعه را که بخشی از آن به دلیل اضطرار از خارج کشور وارد می‌شوند؛ در این مراکز مور د بررسی قرار بگیرند و اگر آلودگی دارند، از چرخه دارویی کشور حذف شوند.

معاون اداری برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل در پایان گفت: حدود 2.5 میلیارد تومان برای ساخت این پروژه و 3.5 میلیارد تومان نیز برای تجهیز آن صرف شده است و در حال حاضر 15 نیروی انسانی مجرب با مدارک دکتری و کارشناس علوم آزمایشگاهی در آن مشغول کار هستند.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار