دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
گزارش/ در همایش تجلیل از فعالان پدافند غیرعامل مازندران عنوان شد
همایش تجلیل از فعالان پدافند غیرعامل استان مازندران در روز ملی پدافند غیرعامل برگزار و در این مراسم از اقدامات قابل ملاحضه و البته غیرقابل ذکر سربازان گمنام امام زمان(عج) در حوزه پدافند زیستی مازندران یاد شد و مسئولان بر ضرورت مردمی‎شدن پدافند غیرعامل تأکید کردند.
اقدامات قابل ملاحضه سربازان گمنام امام زمان(عج) در حوزه پدافند زیستی مازندران/ ضرورت مردمی‎شدن پدافند غیرعامل

به گزارش آوای خزر از ساری، در آخرین روز از هفته پدافند غیرعامل در استان مازندران که با استقبال خوب برخی از مدارس از نمایشگاه پدافند غیرعامل مواجه شد، سالن آمفی‌تئاتر سلمان هراتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران میزبان معاون اداری برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل، استاندار، مدیرکل پدافند غیرعامل و فرمانداران و دبیران کارگروه‎های پدافند غیرعامل در فرمانداری‎ها و اعضای شورای پدافند غیرعامل مازندران بود.

در این همایش پس از قرائت قرآن و پخش سرود پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران به بیان دستاوردهای این حوزه در سه سال گذشته پرداخت و پس از آن با توجه به اینکه مازندران در معرض تهدیدات زیستی قرار دارد، از ضرورت آمادگی برای مبارزه با بحران‎های زیستی گفت.

سید یدالله نبوی اظهار داشت: مبارزه با بیماری شب‌پره در شمشادها که شمشادستان‎های استان را مورد تهدید قرار داده و مبارزه با سنبل آبی نیز در سطح استان انجام می‎شود.

وی همچنین از اقدامات قابل ملاحضه سربازان گمنام امام زمان(عج) در حوزه پدافند زیستی در این استان گفت که قابلیت ذکر شدن را به دلیل محرمانه‎بودن ندارد.

** ضرورت مردمی شدن پدافند غیرعامل

استاندار مازندران نیز در این همایش با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم هیچ فعالیت اجرایی در استان را بدون در نظر گرفتن پدافند غیرعامل متصور شویم و باید تلاش کنیم که پدافند غیرعامل مردمی شود، بیان داشت: البته ابتدا باید پدافند غیرعامل و جایگاه این حوزه را در امنیت کشور بدانیم و مردم را نسبت به اهمیت پدافند غیرعامل و محورهای آن آشنا سازیم، زیرا گاهی مردم فعالیت‌هایی را انجام می‎دهند که در حوزه پدافند غیرعامل است، اما خود نیز از این موضوع آگاهی ندارند.

ربیع فلاح با بیان اینکه پدافند غیرعامل دارای نکات فنی مهمی است، افزود: باید کارها را با اصول پدافند غیرعامل پیش ببریم تا در مواقع بحران با کمترین آسیب‎ها روبه‎رو شویم.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما و احتمال بروز سیل و طوفان در مناطق مختلف مازندران بیان کرد: باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنیم که مشکلات گذشته مانند افتادن درختان روی سیم برق که از بدیهیات است، در استان رخ ندهد.

استاندار مازندران با توجه به اهمیت پدافند زیستی تصریح کرد: باید به ریزترین نکات توجه کنیم، به عنوان مثال حتی چرای بیش از اندازه دام در مراتع نیز برای استان سنگین تمام می‎شود و به تخریب و فرسایش خاک می‌انجامد، لذا از انجا که دامداران اطلاعات اولیه را از این مسائل دارند اما باید بطور اصولی نیز آنها را با تهدیدات احتمالی آشنا کرد.

فلاح در پایان گفت: ساخت و سازها در استان باید بگونه‌ای باشد که در مقابل حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله ایمن باشند و این کار هم باید با عنایت مردم و هم سازمان‎های مرتبط مانند نظام مهندسی صورت بگیرد.

** توجه به پدافند زیستی در مازندران

معاون اداری برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل که سخنران اصلی همایش تجلیل از دست‌اندرکاران حوزه پدافند غیرعامل در مازندران بود، در سخنانی با اشاره به اینکه همه کارها باید برای خدمت به خلق و رسیدن به قرب الهی باشد، گفت: تلاش‌ها وقتی به ثمر می‌نشیند که با برنامه‎های هدفمند و اصولی بتوانیم کارها را به پیش برویم و خود را متصل به منبع مهم قدرت و عزت یعنی خداوند بدانیم.

سرهنگ مسعود داریوندی با بیان اینکه باید قدرت شناسایی تهدیدات را داشته باشیم تا در مواقع لازم بتوانیم واکنش مورد نظر را انجام دهیم، افزود: البته مجموعه امکانات و خدمات باید بگونه‌ای باشد که مردم در شرایط بحران و اضطرار با قطع نیازمندی‌های خود مواجه نشده و در تأمین سوخت، آب و نان و نیازمندی‌های اضطراری متکی به خود باشند.

وی اظهار داشت: زیرساخت‌های هر استان و شهرستان از درجه اهمیت یکسانی برخوردار نیستند و به همین دلیل ابتدا باید آنها را اولویت‌بندی کنیم و ببینیم چه تهدیداتی در استان‌های مختلف باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، به عنوان مثال در استانهای خوزستان و اصفهان بحث پدافند غیرعامل در بخش صنعتی و نظامی و در مازندران و گلستان نیز حوزه زیستی از اهمیت برخوردار است.

براساس این گزارش، در پایان همایش از اعضای اصلی کارگروه پدافند غیرعامل استان مازندران و نفرات برتر در بخش مدیران و دبیران این حوزه در بین شهرستان‌های استان نیز تجلیل شد که شهرستانهای جویبار، تنکابن و بهشهر و نور حائز رتبه های اول، دوم و سوم مشترک شدند.

نمایشگاه پدافند غیرعامل استان مازندران که در سالن نمایشگاهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران روز آخر خود را می‎گذراند، با استقبال خوبی مواجه شد و اگر تبلیغات بیشتری از سوی نهادهای فرهنگی صورت می‎گرفت؛ می‎توانست جمعیت هدف بیشتری را به سمت خود بکشاند.

نمایشگاه پدافند غیرعامل شامل 12 غرفه از کارگروه‌های دوازده‌گانه، از پنجم آبان افتتاح و عصر امروز به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار