دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
شکر با افزایش التهاب در سراسر بدن از جمله مغز نه تنها شادی را از انسان می‌گیرد که موجب استرس و افسردگی نیز می‌شود.
به گزارش آوای خزر، منتشر شده در مجله روانپزشکی بالینی بریتانیا اگر چه ما می‌دانیم نباید بیش از حد شکر بخوریم این اصل نیز شاید از زمانی ملکه ذهن شد که از دوره کودکی والدین بطور بیرحمانه‌ای کودکان خود را از پرخوری شیرینی و شکلات منع می‌کنند. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که توصیه برای دوری از شیرینی و شکر نه تنها برای حفاظت از وزن و دندان‌ها توصیه می‌شود که دلایل کاملا متفاوت دیگری نیز وجود دارد که باید از شکر و شیرینی بطور جدی دوری کرد.

مصرف شکر اثر مستقیمی بر سلامت روان دارد چنانچه براساس مطالعات اخیر روشن شده است که ارتباط بالقوه‌ای بین مصرف بیش از حد شکر و آغاز مشکلات روحی روانی مانند استرس و افسردگی وجود دارد.

اگرچه به اثبات رسیده است که خوردن شکر باعث شده، مغز هورمون دوپامین آزاد کرده و موجبات شادی و حس خوبی در شما فراهم آورد کما اینکه در برخی مطالعات دانشمندان بر این باورند که در مواردی یک رژیم غذایی شیرین می‌تواند موجب سلامتی احساسی عاطفی باشد.

با این حال براساس این تحقیق منتشر شده در مجله روانپزشکی بالینی بین التهاب مغز و افسردگی و استرس ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. اگرچه تحقیقات گذشته نیز نشان از آن دارد که رژیم غذایی سرشار از نوشابه و شیرینی نسبت به رژیم‌های غذایی حاوی سبزیجات و پروتئین‌های سالم موجب افزایش سطح التهاب بدن می‌شود.

موجب افزایش سطح التهاب در بدن شما به انتشار دوپامین، یک ماده شیمیایی تبدیل شود که احساس خوبی به شما می‌دهد به مطالعات دیگر اشاره می‌کند که دانشمندان را به این باور می‌رساند که در مورد سلامتی احساسی شما ممکن است یک رژیم غذایی شیرین باشد. افزایش التهاب براساس رژیم غذایی با قند بالا موجب ایجاد افسردگی یا استرس شدید می‌شود.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار