دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
فرمانده ناجای کشور:
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری سلامی ایران با بیان اینکه مزرهای کشور مجهز به تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی است، گفت: مرزهاي کشور برای جريان‌هاي ضد انقلاب، داعشي و تکفيري ناامن است و نفوذ آنان در ورودي مرزهاي کشور ميسر نيست.
به گزارش آوای خزر، سردار حسین اشتری امروز در حاشیه مراسم تکریم و معارفه فرمانده جدید انتظامی استان مازندران در جمع خبرنگاران، ماه رمضان را ماه استغفار، بخشش و رحمت خداوند برشمرد و اظهار داشت: اميدوارم، همگان بتوانيم از اين رحمت واسعه الهي بهره شايان ببريم .
فرمانده ناجا افزود: بحمدالله امروز نيروي انتظامي به جهت گستردگي و تنوع مأموريت خود در عرصه نظم، امنيت و آرامش و نيز خدمات‌رساني به مردم يک سازمان پيشتاز است .
وي خاطر نشان کرد: استقرار نظم، امنيت و آرامش براي مردم شريف و عزيز کشور بالاترين توفيقي است که به عهده کارکنان خدوم، فرماندهان و مسئولان نيروي انتظامي است و ما قدردان و شاکر آن هستيم .
سردار اشتري با اشاره به اينکه استقرار نظم و امنيت در اقصي‌نقاط کشور از کارکردهاي موفق ناجا به شمار مي آيد، تصريح کرد: نيروي انتظامي اکنون به مظهر اقتدار و پيشتاز در خدمت رساني به مردم تبديل شده و مأموريت خود را براي ارتقاي شاخص‌هاي امنيتي جهت کاهش آسيب‌هاي اجتماعي به کار گرفته است.
فرمانده ناجا با بيان اينکه امنيت بالاترين موهبت الهي و سرمايه هر کشور و ملتي است، اظهار داشت: به ‌برکت خون شهدا، هدايت هاي داهيانه مقام معظم رهبري، همدلي و همزباني ميان مسئولان دستگاه هاي انتظامي، امنيتي و قضائي و نيز حضور منسجم مردم شاهد امنيتي بي نظيري درکشور هستيم .
اين مقام عالي انتظامي با اشاره به اينکه با نگاهي به کشورهاي پيراموني خود و نيز مطالعه کشورهاي اروپايي در مي يابيم که هيچ جايي همچون جمهوري اسلامي ايران از امنيت برخوردار نيست، گفت: امنيت موجود از برکات همدلي مردم و مسئولان، پيروي از قرآن و اطاعت از ولايت فقيه است که بايد از آن پاسداري کنيم .
سردار اشتري با بيان اينکه نيروي انتظامي در مرزهاي داخلي، جاده‌ها و روستاهاي کشور حضوري فعال دارد، افزود: حضور نيروي انتظامي در هر نقطه‌اي که مردم حضور دارند، بايد حس شود و آحاد جامعه بايد از امنيت ايجاد شده احساس رضايت کنند.
وي با بيان اينکه نيروي انتظامي براي تحقق شعار امسال با عنوان "اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل" بايد نقش اساسي ايفا کند، گفت: امنيت موجب رونق کسب و کار و توسعه کشور مي شود؛ تحقيق و فعاليت هاي علمي نيز با وجود امنيت رشد مي کند
سردار اشتري، قاچاق کالا و ارز را يکي از مشکلات کشور دانست و گفت: ضربه زدن به اقتصاد کشور، ورشکستگي کارخانجات و تضعيف توليد داخلي از پيامدهاي شوم قاچاق کالا و ارز به شمار مي آيد.
فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: مقابله و مبارزه با قاچاق کالا يکي از اقداماتي است که نيروي انتظامي، راه اندازي قرارگاه مقابله با قاچاق کالا را در استان هاي هدف، شروع و به مرحله اجرا گذاشته است .
وي به برگزاري موفق انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي و امنيت مثال‌زدني کشور توسط نيروهاي انتظامي و امنيتي اشاره و تصريح کرد: مسئولان بايد بيشتر در زمينه مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي پاي کار بيايند؛ مقام معظم رهبري در ديدار اخير فرماندهان ناجا با وي، موضوع اعتياد و طلاق را به‌ عنوان اساسي‌ترين معضل امروز جامعه قلمداد کردند.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به کشف سالانه 500 تا 600 تن مواد مخدر در کشور و گرايش جوانان به موادمخدر صنعتي را نگران کننده دانست و گفت: بايد نظارت بيشتري براي مقابله با آن صورت گيرد.
اين مقام عالي انتظامي کشور درباره حاشيه نشيني در شهرها، گفت:  با گسترش حاشيه ‌نشيني در شهرها بسياري از معضلات اجتماعي مضاعف شده که بايد براي مقابله با آن تلاش و اهتمام بيشتري از سوي مسئولان صورت بگيرد.
سردار اشتری با اعلام اينکه طلاق و تبعات آن سبب بروز ناهنجاري‌هاي اخلاقي در جامعه شده به گونه اي که بسياري از خانواده‌ها را درگير کرده است، افزود: براي مقابله با اين آسيب ها بايستي تلاش بيشتري شود.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه مازندران استان متديني است که با تقديم 10 هزار و 400 شهيد در دوران دفاع مقدس و 31 شهيد مدافع حرم، مأمن امني براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است، گفت: از هميت و همدلي مسئولان استان در ارتقاي شاخص‌هاي اجتماعي قدرداني مي‌شود.
اشتري با اشاره به گردشگر‌پذير بودن مازندران و ورود سالانه 20 ميليون مسافر به استان، گفت: نيروي انتظامي امسال حضور پررنگ‌تري در سواحل خواهد داشت تا امنيت اجتماعي طرح هاي افزايش يابد.
وي با ابراز اينکه آمارها نشان از کاهش انواع جرائم در مازندران طي 3 سال اخير را دارد، گفت: طي اين مدت، 60 درصد نزاع‌هاي دسته‌جمعي، 38 درصد زورگيري و 32 درصد قتل در استان کاهش چشمگيري يافته و بسياري از شاخص‌هاي اجتماعي در مازندران به مطلوبيت خود رسيده است.
فرمانده ناجا گفت: مازندران در اجراي طرح مکنا و اقدامات عمراني در نيروي انتظامي طي سه سال گذشته توفيقاتي داشته؛ تکريم ارباب رجوع و رعايت حقوق شهروندي در کلانتري‌ها از اقدامات مطلوب پليس استان طي مدت اخير بوده است.
سردار اشتری با اشاره به هلاکت اعضاي گروهک پژاک در مرزهاي غربي کشور در شب گذشته اشاره کرد و گفت: اعضاي اين گروهک تروريستي توسط نيروهاي سپاه شناسايي شدند؛ در اين عمليات، مقادير زيادي سلاح و مهمات کشف شد.
وي با اعلام اينکه مرزداران نيروي انتظامي در تمام مرزهاي کشور استقرار دارند، گفت: در روزهاي گذشته نيز در درگيري نيروهاي انتظامي با يک گروهک تروريستي در خاش، پنج نفر به هلاکت رسيده و همچنين يک نفر از ماموران پليس نيز به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
فرمانده ناجا با بيان اينکه نظم و امنيت مطلوبي در مرزهاي کشور حاکم است، گفت: مرزهاي کشور از حيث تجهيزات الکترونيکي و اپتيکي مجهز بوده و براي ورود جريان‌هاي ضد انقلاب، داعشي و تکفيري ناامن است و نفوذ آنان در ورودي مرزهاي کشور ميسر نيست.
اين مقام عالي انتظامي کشور با اشاره به اجراي طرح دريا در سواحل مازندران از اوايل تابستان، گفت: با تلاش مسئولان استاني سال گذشته آمار غريق در استان 60 درصد کاهش يافته که مردم و خانواده‌ها بايد در اين زمينه اقدام جدي صورت دهند.
سردار اشتری وضعيت شاخص‌هاي امنيتي و اجتماعي مازندران را در سطح مطلوبي عنوان کرد و گفت: نقش مديريت ارشد استان در ارتقاي شاخص‌هاي امنيت اجتماعي بسيار تاثيرگذار بوده است.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار