دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
رئیس قوه قضائیه در جمع مردم قائمشهر :
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران برپایه معنویت و فطرت الهی استوار بوده و اکنون از هر زمان دیگری مقتدرتر و باصلابت تر است، گفت: نظامهایی که برخلاف فطرت بودند، آرام آرام صحنه را خالی کردند.

به گزارش آوای خزر از قائمشهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی شب گذشته در جمع مردم قائمشهر، با اشاره به ظرفیتهای اصیل جمهوری اسلامی اظهار داشت: ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی و تنفس میکنیم، قوانین در مجلس تصویب می‎شود، قوه قضائیه کار خود را و دولت نیز وظایف خود را انجام میدهد و همه در نظام کار می کنند، از جهتی کشورهای دیگر نیز دولت و مجلس و قانون دارند، اما یک نکته مهم این است که پشتوانه نظام‌های سیاسی دنیا به یک اندیشه ای استوار است و پشت آنها یک اندیشه فلسفی، دینی یا کلامی وجود داشت.
وی افزود: نظامهایی داشتیم که عنوان چندانی نداشتند، مخصوصا این انقلابهای رنگین اخیر در برخی کشورها یا باصطلاح انقلابهای مخملی؛ آنها یک عده ای را جمع می کنند و با فشار کشورهای خارجی تلاش می کنند تا یک نظام عوض شود، در پشت این تحول، اندیشه ای خاصی نیست.
رئیس قوه قضائیه گفت: برخی انقلابها بر فکر و اندیشه ای مهمتر استوار هستند و مانند انقلاب اسلامی ایران توانستد به تحولات خوبی برسند، اما باز در بین آنها انقلاب اسلامی یک خصیصه دیگری دارد؛ انقلاب ما براساس تعالیم انبیای الهی و معارف قرآنی بوده که خصوصیت بسیار مهمی است.
این مسئول با بیان اینکه نظام مردم سالاری دینی در کشور محقق شد که هم به حضور مردم در صحنه و هم به بعد معنوی و ارزشی جامعه تکیه دارد، خاطرنشان کرد: اهمیت انقلاب اسلامی ایران از همین جهات مهم است، انقلاب مارکسیستی با اینکه خیلی پرقدرت بود نتنها در کشورهای متحدالممالکی که بعد تشکیل شد بلکه در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین بسیار اثرگذار بود.
آیت الله لاریجانی تصریح کرد: اما با قدرت و شعاع و اندیشه ای که داشت در زمان ما فرو ریخت، فروپاشی تفکر لیبرال مارکسیستی یکی از پیش‌بینی‌های بزرگ امام (ره) بود، قدرتمندترین کشور شاید به لحاظ سرمایه انسانی و مالی و تواناییهای فراوان، بعد از قرنی فرو می ریزد.
وی ادامه داد: اما انقلاب اسلامی با تمام فشارهایی که در 37 سال تحمل کرد؛ استوارتر باقی ماند و امروز نظام اسلامی ما از هر زمان دیگری قوی تر و مقتدرتر و باصلابت تر است، جمهوری اسلامی با قدرت بیشتری در صحنه حضور دارد.
کاندیدای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد نتنها اقتدار خود را حفظ کرده بلکه در حال تعالی است، تصریح کرد: سؤال این است چه خصیصه‎ای باعث طراوت و نشاط در انقلاب اسلامی شده است؟ البته در بعد عملی و اجرایی حضور مردم برای اقتدار نظام و طراوت آن مهم بوده و از حیث نظری و ایدئولوژیک مسلما آنچه که باعث شادابی شده، اعتماد به مسائل وحیانی است، اگر اعتقاد داریم که دین ما اسلام و دیانت ما مبنتی بر فطرت الهی است، این فطرت حتما اثر خود را خواهد گذاشت.
این محقق و اندیشمند جهان تشیع اظهار داشت: نظامهایی که بر خلاف فطرت بودند، آرام آرام صحنه را خالی کردند، به عنوان مثال؛ در اسلام مالکیت نفی نشده است، در اوایل انقلاب یک عده ای دنباله مارکسیستها را گرفته بودند و امام با آنها مخالفت کرد، در همین مازندران عده ای بودند که می خواستند زمینهای مردم را از چنگ آنها در آورند.
وی ادامه داد: اسلام به عنوان مفروضِ مورد عنایت و مصلحت الهی مالکیت را پذیرفته، دولتهای مارکسیست مالکیت را نفی کردند، این حرف و نظر افراطی موجب شد که آرام آرام کارخانه ها به‎درستی کار خود را انجام نداده و تولید آنها با افت مواجه شود تا اینکه به اشتباه خود پی برده و کم‌کم باب مالکیتها باز شد.
آیت الله لاریجانی با تاکید بر اینکه احکام الهی را باید از معادن خودش اخذ کنیم، گفت: اگر غیر از آن بود دچار سرگشتگی می‎شویم، امروز مغرب زمین سرگشته و خالی از معنویت است، این نوشته و تحلیل خود متفکران غربی است.
رئیس قوه قضائیه بیان کرد: بسیاری از ناراحتیهای روحی و روانی، ناشی از نداشتن پشتوانه معنوی است، ما انسانها به جایی آویخته ایم، انسان وابسته به حق تعالی است.
وی با اعلام اینکه عده‎ای می خواهند با حرفهای فریبنده دست ما را از معارف دینی کوتاه کنند، خاطرنشان کرد: قرآن معدن وحی و معارف است همچنان که فیزیک و شیمی یک راهی برای تولید معرفت با روش تجربی است، قرآن نیز عاملی از تجربه وحیانی بوده و از درون هستی به ما خبر می دهد، لذا باید به گوش باشیم و معارف اسلامی را از معادن آن (قرآن) اخذ کنیم.
































مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار