دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

سال ۱۴۰۰ سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شد
آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری کردند. ایشان سال ۱۴۰۰ را به علت در پیش بودن انتخابات و همچنین وجود زمینه مناسب برای شکوفایی جهش تولید، سالی حساس و مهم خواندند و افزودند: انتخابات خرداد ۱۴۰۰ و روی کارآمدن مدیریتهای جدید و احتمالاً تازه‌نفس و با انگیزه‌های قوی، امسال را سالی بسیار مهم، حساس و تأثیرگذار در آینده کشور کرده است.

پالس مثبت بایدن در روز آغاز سال ۱۴۰۰
جو بایدن برای نخستین بار به عنوان رئیس جمهوری آمریکا در یک پیام برای نوروز، فرا رسیدن این عید را شادباش گفت و تاکید کرد که آینده‌ای بهتر در راه است.  در این پیام آمده است: امسال شاید بیش از هر زمان دیگر، به شدت مورد نیاز است. پس از آن همه رنج و خسران، [این پیام] برای ما یادآور آن است که روزهای بهتری در پیش است و همه ما باید برای دستیابی به آینده‌ای مشترک و برخوردار از صلح، رفاه، و درک بیشتر با هم کار کنیم.

ادعای الجبیر علیه ایران
عادل الجبیر وزیر خارجه سابق عربستان و وزیر مشاور فعلی سعودی در امور خارجه مدعی است که یمنی‌ها با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به عمق خاک عربستان سعودی حمله می‌کنند. وی مدعی شد: «همه موشک‌ها و پهپادها ساخت ایران است و یا از جانب ایران تأمین می‌شود و همانطوری که قبلا گفته بودیم برخی از این تجهیزات از شمال وارد می‌شوند و برخی از راه دریا».

چند شهر دیگر قرمز یا نارنجی شدند
کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، ضمن اعلام فهرست جدید شهرهای قرمز و نارنجی، برای بازگشت مسافرینی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده اند، ۷۲ ساعت فرصت تعیین کرد. شهرهای جدید قرمز مشتمل بر: گلپایگان در استان اصفهان، زرین دشت در استان فارس و خاتم در استان یزد و شهرهای جدید نارنجی مشتمل بر: خوانسار و لنجان در استان اصفهان، بوشهر در استان بوشهر، دماوند و فیروزکوه در استان تهران، داراب و مرودشت در استان فارس، بانه و سقز در استان کردستان، بروجرد در استان لرستان، دلیجان در استان مرکزی است.

آمریکا ۱۰ ایرانی را به نقض تحریم‌ها متهم کرد
دفتر دادستانی کل لس‌‍‌آنجلس در بیانیه‌ای از آغاز بررسی شکایتی علیه ۱۰ تبعه ایرانی به دلیل آنچه که «نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران» خوانده است، خبر داد. در این بیانیه ادعا شده که «این افراد با هدف دور زدن تحریم‌ها، به مدت 20 سال تراکنش‌هایی را که ارزش آنها در مجموع بیش از 300 میلیون دلار بوده، پنهان کرده‌اند». در این بیانیه آمده است: «متهمان متشکل از 8 مرد و 2 زن هستند که معاملات پنهانی بالغ بر 300 میلیون دلار به نفع ایران انجام داده‌اند». همه این افراد در خارج از ایالات متحده به سر می‌برند.

افزایش خیره کننده میزان سفر به شمال
رئیس پلیس راه مازندران گفت: با توجه به افزایش ورودی در محورهای شمال، شاهد افزایش ۷۳ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

کاخ سفید: بایدن نیازی به مراقبت پزشکی ندارد
به دنبال زمین خوردن های مکرر رئیس جمهور آمریکا بر روی پله های هواپیما، کاخ سفید تاکید کرد که حال بایدن خوب است و نیازی به مراقبت پزشکی ندارد. پس از اینکه جو بایدن ریس جمهور آمریکا چندین بار حین بالارفتن از پله‌های هواپیما زمین خورد، کیت بدینگ‌فیلد، مدیر ارتباطات کاخ سفید گفت: رییس جمهور آسیب جدی ندیده و حال وی خوب است. چیزی جز گام برداشتن اشتباه روی نداده است. گفتنی است کیسه صفرا جو بایدن برداشته شده است، افزایش سطح چربی خون، فیبریلاسیون دهلیزی، سوزش معده و آلرژی دارد‎‎؛ و در سال ۱۹۸۸ نیز انجام یک عمل جراحی برای باز کردن شریان مغز از جمله مواردی است که در پرونده پزشکی بایدن وجود دارد.

روایت روحانی از بدترین سال ۶۰ سال گذشته 
روحانی رییس جمهور در پیام نوروزی خود تاکید کرد که برای توسعه، باید تعامل سازنده با جهان داشته باشیم. او با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ از نظر درآمدهای نفتی، بدترین سال در ۶۰ سال گذشته بود گفت: از نظر تنگنای اقتصادی، سالی به دشواری ۹۹ به یاد ندارم.

فوت ۷۵ نفر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۳۰ اسفند، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۷۲۴ نفر رسید. سیما سادات لاری ‌گفت: ۷ هزار و ۵۴۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۴۹ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۸۰۵ نفر رسید.

ابراز امیدواری رابرت مالی برای حرکت ایران و امریکا به سوی تعامل سازنده
نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران، با انتشار عکسی از حضورش در کنار سفره هفت سین در محل وزارت امور خارجه این کشور ، فرا رسیدن نوروز را تبریک گفت . رابرت مالی در صفحه توییتر خود با تبریک فرا رسیدن نوروز نوشت: سالی سرشار از سلام، امید و سعادت را برای همه کسانی که نوروز را جشن می گیرند، آرزو می‌کنم. با امید این که سال جاری ایران و ایالات متحده را به سوی مسیری برای تعامل سازنده بر اساس منافع مشترک سوق دهد و امیدواریم که روابط بین مردم آمریکا و ایران را تقویت کنیم. عید شما مبارک!

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: