دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری مازندران:
مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری مازندران با بیان اینکه در سیل اخیر بیش از 194 روستای مازندران خسارت دیدند، گفت: 5.8 میلیارد تومان به صورت بلاعوض به خسارت‌دیدگان سیل در مناطق روستایی این استان پرداخت شده است.
بیش از 194 روستای مازندران بر اثر سیل خسارت دیدند/ پرداخت 5.8 میلیارد تومان بلاعوض به خسارت‌دیدگان سیل در مناطق روستایی

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، حسن اصغریان رستمی صبح امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با تبریک سال نو اظهار کرد: از 3 هزار و 200 روستای مازندران 2 هزار و 300 دهیاری در استان داریم و با توجه به اینکه سال 98 را مقام رهبری رهبری سال رونق تولید نام نهادند، وظیفه خطیری را دهیاری‌ها و شوراها در اقتصاد روستا برعهده دارند.

وی افزود: بومگردی از سیاست‌های راهبردی دولت و استان مازندران است که اقدامات میدانی خوبی از ظرفیت گردشگری صورت گرفته است، در همین راستا 126 روستا به عنوان روستاهای هدف و نمونه گردشگری انتخاب شده‌اند.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری مازندران بیان کرد: شناسایی صنایع دستی و محصولات بومی محلی با مشارکت جوامع محلی و مدیران می‌تواند اقتصاد خوبی را رقم بزند.

* 20.6 درصد اقامتی‌های نوروزی مازندران به روستاها اختصاص دارد

اصغریان رستمی گفت: تا امروز 2 میلیون و 243 هزار نفرشب اقامت در روستاها داشتیم که به نسبت سال گذشته کاهش 8 درصدی داشته و مربوط به روزهای اولیه سال نو و به دلیل سیل است.

وی ادامه داد: تعداد اقامتی استان مازندران از 27 اسفندماه 97 تا امروز از 10 میلیون نفرشب اقامت فراتر رفته است که 20.6 درصد از این میزان به اقامتی‌های روستایی اختصاص دارد، در بخش اقامتی در سال 97 نسبت به مشابه سال 96، افزایش 10.2 درصدی داشتیم و امیدواریم باتوجه به موج دوم مسافرت‌ها این رقم در سال 98 نسبت به سال 97 نیز افزایش داشته باشد.

بیش از 194 روستای مازندران بر اثر سیل خسارت دیدند/ پرداخت 5.8 میلیارد تومان بلاعوض به خسارت‌دیدگان سیل در مناطق روستایی

* بیش از 194 روستا بر اثر سیل مازندران خسارت دیدند

اصغریان رستمی با بیان اینکه در بخش کشاورزی بالغ بر 550 میلیارد تومان خسارت به حوزه دام و طیور، اراضی زراعی و باغی و منابع آبی وارد شد اعلام کرد: 417 میلیارد تومان به ابنیه‌های بخش کشاورزی خسارت وارد شد.

عضو شورای اداری مازندران با اشاره به اینکه 723 مورد قطعی برق در روستاهای سیل‌زده داشتیم، بیان کرد: بیش از 190 اصله تیربرق(چوبی) نیز به دلیل طوفان و رانش زمین دچار خسارت شد، حدود 50 کیلومتر شبکه برق‌رسانی بصورت جزئی و کلی آسیب دیدند و 3.5 میلیارد تومان براساس اعلام شرکت توزیع برق در این بخش خسارت وارد شد، برای نوسازی 100 کیلومتر از شبکه برق آسیب‌دیده هم نیاز به 20 میلیارد تومان اعتبار است.

وی ادامه داد: در سیل اخیر، 19 پل از 30 تا 100 درصد خسارت دیدند که میزان برآورد آنها 47 میلیارد تومان است، بیش از 370 نقطه دچار خسارت شد که 249 مورد در حوزه روستایی بوده است.

بیش از 194 روستای مازندران بر اثر سیل خسارت دیدند/ پرداخت 5.8 میلیارد تومان بلاعوض به خسارت‌دیدگان سیل در مناطق روستایی

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بارندگی‌های روزهای 26 و 27 اسفندماه و جاری‌شدن سیل در نقاط مرکزی و شهر و درگیر شدن 12 شهر مازندران در این حادثه، تصریح کرد: سه پدیده شامل آبگیری و سیل شدید، ریزش و رانش کوه در مناطق کوهستانی و بارش برف سنگین در ارتفاعات را داشتیم که حتی متجاوز از 1.5 متر بود.

وی ادامه داد: با حضور به موقع و جهادی مدیران بویژه حضور مدیریت ارشد استان و امور عمرانی و همه مدیران و دست‌اندکاران توانستیم تخلیه آب از معابر و منازل را داشته باشیم و کار بازسازی را در مناطق سیل‌زده آغاز کنیم.

اصغریان رستمی بیان کرد: بالغ بر 194 روستا بر اثر سیل خسارت دیدند، بررسی‎های میدانی انجام شد، 6 هزار و 341 واحد ارزیابی شده و 546 واحد تخریبی گزارش شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری مازندران گفت: بیش از 2 هزار و 987 نفر از کمک بلاعوض بنیاد مسکن استفاده کردند، بنیاد مسکن علیرغم تعطیلات فعال بود و در این مدت 5 میلیارد و 800 میلیون تومان خسارت پرداخت شده است.

بیش از 194 روستای مازندران بر اثر سیل خسارت دیدند/ پرداخت 5.8 میلیارد تومان بلاعوض به خسارت‌دیدگان سیل در مناطق روستایی

اصغریان رستمی با اشاره به قطعی گاز در 54 روستای مازندران بر اثر سیل اظهار کرد: بیشتر قطعی‌ها در 24 ساعت نخست برطرف شد و بقیه آنها که تعداد 5 روستا بودند در نهایت پس از 72 ساعت وصل شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری مازندران در پایان گفت: تمامی روستاییان خسارت‌دیده در سیل اخیر مازندران تا سقف 40 میلیون تومان برای احداث بنا و 10 میلیون تومان بلاعوض دریافت می‌کنند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار