دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
استاد حوزه و دانشگاه در مراسم درگذشت مادر شهید جاویدالاثر سردار محمد نوری
حجت‌الاسلام دکترعلی اصغر رحمانی گفت: همانگونه که حقیقت حیات و زندگی کاملاً برای بشر مشخص نیست حقیقت مرگ نیز برای انسان مشخص نیست.
هنوز حقیقت حیات و مرگ برای بشر مشخص نیست/ علم بدون دین «لَنگ» است+ تصاویر 

به گزارش آوای خزر از گلوگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکترعلی اصغر رحمانی خلیلی امشب در مراسم سومین روز درگذشت مادر شهید جاویدالاثر سردار محمد نوری مرحومه "حاجیه خانم نرگس نوری" که در مسجد جامع روستای تیرتاش این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: هنوز بشر نتوانست با همه پیشرفتهای علمی و به‌روزی که دارد حقیقت مرگ و حیات را برای انسان کاملاً مشخص کند و تنها تعبیراتی در قالب کلمات و جملات آمده است و اینکه مرگ چگونه زندگی انسان را ترسیم می‌کند.

وی افزود: همانگونه که حقیقت حیات و زندگی کاملاً برای بشر مشخص نیست حقیقت مرگ نیز برای انسان مشخص نیست.

این نماینده ادوار شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اینکه مقام و مال و زیبایی و علم دانش برای آزمایش انسان است، خاطرنشان کرد: علم بدون دین «لَنگ» است و دین بدون علم «دانش» است، فلذا فلسفه خلقت انسان برای آزمون است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی اظهار داشت: دو تفکر درباره مرگ داریم؛ یکی اینکه مرگ را فنا و جدایی انسان از دنیا و آنچه را که وابسته به دنیاست می‌دانند و دیگری اینکه انسان بتواند اخلاق و روش و منش و آنچه را که در این دنیا انجام داده است در آن دنیا ببیند.

وی ادامه داد: قیامت حق است و مولانا در این باره می‎گوید: «آنکه یوسف دید جان کردش فدا، آنکه گرگش دید برگشت از خدا، روی زشت توست نه رخسار مرگ، جان تو همچون درخت و مرگ برگ»‎.

حجت‎الاسلام والمسلمین رحمانی با بیان اینکه بشر آنچه را که مشاهده می‌کند از مادران است و زن تأثیر مهمی در تمدن والا دارد، اظهار داشت: زمان به مادر شهید محمد نوری اجازه نداد که بتواند جسم فرزند خود را در بغل بگیرد اما به این دلیل که ما معتقدیم ارواح به یکدیگر نزدیک و نظاره‌گر هستند، روح این مادر شهید فرزندش را مشاهده می‌کند.

وی افزود: این مادر توانست بهترین دوران حیات خود را در خانه و خانواده به تربیت فرزندان و نونهالان بپردازد و امیدواریم نسل کنونی بتواند چنین مادرانی تربیت کند و تحویل جامعه بدهد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: شهدا متعلق به کل جامعه هستند و روح آنها نظاره‎گر اعمال ما است.

در این مراسم، رمضان نوری یکی از فرزندان مرحومه حاجیه خانم نرگس نوری، دلنوشته‎ای را تقدیم مادرش کرد و گفت: "تا پایان عمرم به هر بهانه‎ای، از مادرم یاد می‎کنم". وی همچنین از همه دوستان و اقوامی که در دوران بیماری مادرش به پرستاری او پرداختند، تقدیر کرد.

به گزارش آوای خزر، سردار جاویدالثر محمد نوری تیرتاشی فرمانده گردان  در 31 تیرماه 1361 در عملیات رمضان و در منطقه پرورش ماهی شلمچه جاویدالاثر شد. 

تصاویر مراسم:

برای دیدن عکس ها در اندازه بزرگ تر روی آنها کلیک کنید.


انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار