دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

با آزادی نجفی موافقت نشده
وکیل مدافع محمدعلی نجفی با بیان اینکه موکلم یک سوم از دوران حبس خود را گذرانده است و مشمول آزادی مشروط می شود گفت: ما تقاضای آزادی مشروط را دادیم ولی هنوز با آن موافقت نشده است.

نامه روحانی به شورای نگهبان درمورد ردصلاحیت ها
حسن روحانی، رئیس جمهور، روز چهارشنبه در راستای اصل ۱۱۳ قانون اساسی در رابطه چگونگی اعمال نظر و بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری نامه‌ای را به شورای نگهبان ارسال کرده است.

خرید ۱۶ میلیون دُز واکسن کوواکس با پول ایران در عراق
وزیر نیرو از صدور مجوز تامین ۱۲۵ میلیون دلار منابع ارزی ایران در عراق برای خرید ۱۶ میلیون دُز واکسن کوواکس خبر داد.

فوت ۱۷۳ نفر دیگر با کرونا
بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت منتهی به ۸ خرداد ۱۷۳ بیمار کرونا در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. همچنین در این بازه زمانی ۷۱۰۷ بیمار جدید در کشور شناسایی شدند.

نفتکش ایرانی هورس رفع توقیف کرد
کشتی نفتکش هورس متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران که از ۲۴ ژانویه (یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹) تاکنون در آبهای اندونزی توقیف شده بود دیروز جمعه آزاد شد.

روحانی: بخش خصوصی تاکنون در واردات واکسن، موفق نبوده
روحانی با تاکید بر اینکه برای واردات واکسن مورد اطمینان و تولید واکسن در داخل همه تلاش خود را انجام می‌دهیم، گفت: بخش خصوصی برغم اخذ مجوز‌های لازم برای واردات واکسن، تاکنون موفق نبوده است و این نشان می‌دهد که برخلاف تصورها، واکسن در جهان فراوان نیست و تهیه آن با مشکلات و موانعی مواجه است.

سفر بین استانی از ۱۲ تا ۱۷ خرداد ممنوع شد
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ممنوعیت سفر بین استانی همزمان با تعطیلات نیمه خردادماه و برقراری جرایم ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی برای تخلفات در این خصوص خبر داد. وی گفت: به دنبال ممنوعیت تردد بین استانی اتخاذ شده، جرایم یک میلیونی برای تردد در شهرهای قرمز و ۵۰۰هزار تومانی برای شهرهای نارنجی و زرد برقرار است.

تکذیب خبری درباره ظریف، خاتمی و روحانی
محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران نوشت: اخیرا در شبکه‌های اجتماعی خبری سراسر کذب و ناشیانه تنظیم و منتشر شد که در آن ادعا شده بود، محمد عطریانفر در جلسه‌ای با ارائه تحلیلی از شرایط موجود اظهار داشته است، ظریف قربانی اختلاف سیاسی و تفاوت دیدگاه فیمابین آقایان سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی، دو رئیس‌جمهور اسبق ولاحق شده است، محتوای شایعه مجعول بر این پایه استوار بودکه چون آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور متمایل به حضور و توفیق آقای دکتر علی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ است و در مقابل آقای سیدمحمد خاتمی از آقای دکتر محمدجواد ظریف جانبداری می‌کند و احتمال داده می‌شود گفتمان‌ آقای ظریف در رقابت‌ها دست برتر رانسبت به آقای لاریجانی داشته باشد، لذا موضوع نوار مصاحبه تاریخ شفاهی آقای ظریف از طریق دفتر ریاست‌جمهوری در دستور کار انتشار قرار گرفته و در آستانه رقابت‌های انتخاباتی افشا شده است، تا به بهانه آن، امکان حضور ظریف را در رقابت‌ها از جبهه اصلاحات بگیرند و میدان حضور را برای آقای دکتر لاریجانی هموار سازند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار