دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
رئیس پلیس راه مازندران خبر داد:
محور کندوان مسدود شد/ فیروزکوه و هراز محورهای جایگزین
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران از انسداد محور "کندوان" تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: 200 خودروی گرفتار در برف با تلاش ماموران پلیس راه، راهداری و هلال احمر رهایی یافتند. 
به گزارش آوای خزر، سرهنگ "یداله جهان تاب" با اعلام این خبر، گفت: به علت بارش سنگین برف از شب گذشته، محور کندوان به علت کاهش دید، لغزندگی و یخ زدگی سطح جاده تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی تصریح کرد: محور کندوان به علت بارش سنگین برف کماکان مسدود است و رانندگانی که قصد تردد در محور‌های شمالی را دارند می‌توانند از محور "" به عنوان محور جایگزین استفاده کنند.

رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به اینکه محور‌های مواصلاتی "هراز و فیروزکوه " با حضور پرتلاش ماموران پلیس راه و راهداری باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد، افزود: با توجه به شرایط جوی و لغزندگی سطح جاده ها، تردد در محور‌های کوهستانی با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به بارش برف در ارتفاعات محور" کندوان" از رهایی ۲۰۰ خودروی گرفتار در برف خبر داد و گفت: با تلاش ماموران پلیس راه، عوامل راهداری و هلال احمر ۲۰۰ خودوری گرفتار در برف به سمت تونل کندوان و استان تهران هدایت شدند.
وی به رانندگان وسایل نقلیه‌ای که قصد تردد در محور‌های برف گیر و کوهستانی را دارند، توصیه کرد: ضمن رعایت نکات ایمنی، خودرو‌های خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز کنند.

رئیس پلیس راه استان مازندران از رانندگان وسایل نقلیه خواست در زمان اعمال محدودیت با صبر و حوصله و رعایت قوانین و مقررات، پلیس راهور و عوامل راهداری را در اجرای ماموریت یاری کنند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۱۱۰ تماس بگیرند.  

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار