دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
دیپلمات ارشد روسیه در شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد اگر اوکراین توافقنامه‌های موجود صلح را تضعیف کند، مسئول نابودی خودش خود خواهد بود.

به گزارش آوای خزر، به نقل از گاردین واسیلی نبنزیا روز دوشنبه ادعاهای غربی درباره حمله برنامه‌ریزی روسیه به اوکراین را «هیستریک» خواند و اوکراین را مقصر رعایت نکردن توافق‌نامه‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ مینسک معرفی کرد که تصور می‌رفت منازعه میان دولت کی‌یف و جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در مناطق لوهانسک و دونتسک را پایان دهد.

نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل است، همچنین کشورهای غربی را به مقصر «پر کردن فعالانه اوکراین با سلاح‌هایی» معرفی کرد که بر ضد غیرنظامیان در شرق این کشور به کار می‌روند و «تخطی از توافقنامه‌های مینسک» شمرده می‌شوند.

او سخنانش در شورای امنیت را به یک هشدار به پایان برد: «‌اگر شرکای غربی ما کی‌یف را به تخریب توافق‌نامه‌های مینسک وا دارند، آنچه اوکراین مشتاقانه انجام می‌دهد، ممکن است به مطلقا بدترین مسیر برای اوکراین ختم شود. نه به علت اینکه شخصی اوکراین را نابود کرده است، اما به این علت که اوکراین خودش را نابود کرده است و روسیه مطلقا نقشی در این موضوع ندارد.»

آمریکا به عنوان بخشی از تلاش دیپلماتیک برای جلوگیری از آنچه واشنگتن و متحدانش حمله برنامه‌ریزی‌شده به اوکراین می‌نامند، خواستار نشست اضطراری شورای امنیت شده بود. 

در همین زمینه:

  • مجادله روسیه و آمریکا در شورای امنیت بر سر تجمع نیروها در مرزهای اوکراین

لیندا تامس- گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در این نشست گفت حتی در حالی که بحث در نیویورک ادامه دارد، روسیه به افزودن به بیش از ۱۰۰۰۰۰ نیروی از قبلا تجمع‌یافته در اطراف مرزهای اوکراین می‌افزاید و در طول چند روز آینده فقط در درون کشور مجاور بلاروس ۳۰۰۰۰ سرباز خواهد داشت.

تامس- گرینفیلد گفت: «روسیه از قبل بیش از ۲۰۰۰ واگن قطار را برای انتقال سربازان و سلاح از آن طرف روسیه به مرز اوکراین استفاده کرده است. روسیه حدود ۵۰۰۰ سرباز را به همراه موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد، نیروهای ویژه و موشک‌های ضد-هواپیما به درون بلاروس فرستاده است. ما شواهدی دیده‌ایم که روسیه قصد دارد تا اوایل فوریه حضور نظامی‌اش را در نزدیکی مرز بلاروس- اوکراین در فاصله کمتر از دو ساعت در شمال کی‌یف به ۳۰۰۰۰ نیرو برساند.»

تحلیل‌گران نظامی که تصویرهای ماهواره‌ای از تجمع نیروها در بلاروس را بررسی می‌کنند، می‌گویند این واحدهای نظامی از شرق دور روسیه می‌آیند و به کارگیری آنها در چنین شمار بزرگی از هنگام جنگ سرد بی‌سابقه است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار