دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با آوای خزر خبرداد
رسمی‌شدن ۷ هزار پرسنل دخانیات کشور از اول اسفند/ اختصاص ۵۳ هزار میلیارد تومان به ساماندهی اراضی کشاورزی شمال کشور/عزم مجلس برای تحقق مطالبه ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی از بازگشت ۷ هزار پرسنل دخانیات کشور به دامنه امنیت شغلی خبر داد. او همچنین از عزم خانه ملت برای تحقق مطالبات بیمه‌ای کارگران ساختمانی و ساماندهی حقوق کارکنان دولت، گفت.
علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری، خبر‌های خوشی برای جامعه کارگری، کارمندان و بخش کشاورزی داشت که با پیگیری مجلسی‌ها در مرحله عملیاتی‌شدن قرار گرفته‌است.

او ابتدا از انعقاد قرارداد ۵۳ هزار میلیارد تومانی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، شرکت‌های ذی‌ربط و وزارت جهاد کشاورزی جهت زهکشی و ساماندهی زمین‌های کشاورزی استان‌های شمالی خبر داد که مدت قرارداد سه ساله و اعتبارات آن از ردیف خاص است.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این قرارداد از ابتدای سال ۱۴۰۱ در مازندران هم برای افزایش ضریب کشاورزی اقدام لازم صورت می‌گیرد و قراداد مربوطه نیز در حال انعقاد است.
دومین خبر خوش این عضو خانه ملت و نماینده مردم ساری و میاندورود، پاسخ‌گویی به یک دغدغه مهم مردمی درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان بود که البته از مجلس یازدهم با پیگیری‌های به‌عمل آمده آغاز شده بود و در هفته پیش‌رو در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: اصلاح ماده پنج قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی که یکی از اعتراضات جدی ۴۰۰ هزار کارگر کشور بود نیز چهارشنبه هفته پیش‌رو براساس پیگیری‌های که از طرف مجلس صورت گرفته، در دستور کار خانه ملت قرار می‌گیرد.

ایجاد امنیت شغلی برای 7 هزار پرسنل دخانیات کشور

او همچنین با اشاره به سفر اخیر محمد شیخان مدیرعامل دخانیات کشور و حسین عامریان مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به مازندران، بیان کرد: تصمیم گرفته شد که برای نخستین‌بار پس از 20 سال گذشته، 7 هزار نیروی دخانیات کشور - غیر از رسمی‌ها با هر نوع قراردادی که دارند - از ابتدای اسفندماه امسال همه رسمی شوند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استارت این کار از مازندران است و طی آن 7 هزار کارگر به دامنه امنیت شغلی کشور برگشتند.

دفاع از حقوق کارکنان دولت با طرح ساماندهی

بابایی کارنامی، به پیگیری طرح ساماندهی کارکنان دولت اشاره و اظهار کرد: این طرح با ۶۳ امضای نمایندگان طبق بند ب و الف ماده ۱۰۰ آیین‌نامه داخلی مجلس با رویکرد دفاع از حق و حقوق کارمندان و کارکنان دولت در هفته آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار