دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
اگر صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب احساس می کنید چهره زیبایی ندارید، باید گفت که تنها نیستید! زیرا بیشتر افراد معمولا با پوستی درخشان و موهای عالی و خوش حالت از خواب بیدار نمی شوند؛ به خصوص اگر شب قبل هیچ تلاشی برای مراقبت از پوست و موهای خود انجام نداده باشند!

به گزارش آوای خزر، اگر صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب احساس می کنید چهره زیبایی ندارید، باید گفت که تنها نیستید! زیرا بیشتر افراد معمولا با پوستی درخشان و موهای عالی و خوش حالت از خواب بیدار نمی شوند؛ به خصوص اگر شب قبل هیچ تلاشی برای مراقبت از پوست و موهای خود انجام نداده باشند!

چگونه صبح ها زیبا باشیم؟ | نکات مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

اگر قصد دارید صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب چهره و موهایی زیبا داشته باشید لازم است که به چند نکته در زمینه مراقبت از پوست و مو توجه داشته باشید و یکسری اقدامات ساده برای این منظور قبل از خواب انجام دهید.

چگونه صبح ها زیبا باشیم؟ | نکات مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

با رعایت نکات مراقبت از پوست و مو که در این بخش آماده کردیم می توانید صبح ها زیباتر از همیشه از خواب بیدار شوید و زیبایی طبیعی چهره و موهای خود را به نمایش بگذارید.

چگونه صبح ها زیبا باشیم؟ | نکات مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

مراقبت از پوست، مهم ترین نکته برای زیبا بودن در صبح

برای اینکه صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب زیبا باشید لازم است که حتما از شب قبل به خوبی از پوست خود مراقبت کنید و اقداماتی که در زیر اشاره کردیم را برای مراقبت از پوست خود انجام دهید:

قبل از خواب پوست صورت را به طور کامل تمیز کنید

اگه در طول روز آرایش می کنید باید حتما شب ها قبل از خواب پوست صورت را با یک پاک کننده ملایم بشویید و آرایش را به طور کامل از روی پوست پاک کنید. حتی اگر هیچ آرایشی هم انجام نداده باشید باز هم ممکن است آلودگی ها و ناخالصی های موجود در هوا روی پوست قرار گرفته و منافذ پوستی را مسدود کند. بنابراین شبها قبل از خواب حتما پوست صورت را با یک پاک کننده ملایم بشویید و تمیز کنید.

اگر احساس کردید که برای شستن صورت انرژی ندارید و خیلی خسته هستید میتوانید با استفاده از دستمال مرطوب صورت را تمیز کنید.

یک لایه ضخیم از مرطوب کننده روی پوست صورت بزنید

شب بهترین زمان برای آبرسانی و مرطوب کردن پوست صورت با کرم مرطوب کننده است. به همین دلیل بهتر است یک لایه ضخیم از کرم مرطوب کننده روی پوست بزنید. نیازی نیست کرم مرطوب کننده را به طور کامل روی پوست مالش بدهید. اجازه بدهید تا کرم به طور طبیعی جذب پوست شود تا از حداکثر فواید کرم مرطوب کننده بهره مند شوید.

بعد از مرطوب کردن پوست صورت، کرم دور چشم بزنید!

اگر ابتدا کرم دور چشم بزنید و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید، احتمال دارد که کرم دور چشم به سایر قسمت های صورت پخش شده و نتوانید از حداکثر فواید کرم دور چشم بهره مند شوید. بنابراین توصیه می کنیم بعد از اینکه روی پوست صورت کرم مرطوب کننده زدید از کرم دور چشم استفاده کنید تا پوست لطیف اطراف چشم به بهترین شکل ممکن آبرسانی شود.

چگونه صبح ها زیبا باشیم؟ | نکات مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

حتما قبل از خواب از مرطوب کننده لب یا بالم لب استفاده کنید

لب ها هم باید مثل بقیه قسمت های صورت کاملا مرطوب شوند. شب ها بهترین زمان برای استفاده از بالم لب هستند؛ زیرا چند ساعت صبحت نمی کنید و چیزی نمی خورید و بالم لب به خوبی جذب پوست لب می شود. بنابراین شبها قبل از خواب مقدار زیادی از بالم لب مورد علاقه خود را روی لب بزنید تا صبح ها با لب هایی نرم و زیبا از خواب بیدار شوید.

چگونه صبح ها زیبا باشیم؟ | نکات مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

پاهای خود را هر شب مرطوب کرده و جوراب نخی بپوشید

زیبایی فقط مختص صورت نیست! اگر کمی وقت به مرطوب کردن پاها قبل از خواب اختصاص بدهید، صبح ها با زیبایی سر تا پا از خواب بیدار خواهید شد. بهتر است مقدار زیادی لوسیون غلیظ روی پاها بزنید و بعد یک جفت جوراب نخی بپوشید تا پاها کاملا نرم و لطیف شوند.

چگونه صبح ها زیبا باشیم؟ | نکات مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

برای جلوگیری از چین و چروک صورت به پشت سر بخوابید!

اگه به پهلو یا روی صورت بخوابید، بالشت روی صورت اصطکاک ایجاد کرده و نیروی جاذبه زمین هم پوست رو به سمت پایین میکشد و احتمال ایجاد چین و چروک روی پوست صورت افزایش پیدا می کند.

بنابراین توصیه می شود که حتما شب ها به پشت سر بخوابید. این کار نه تنها از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری کرده بلکه گردن و ستون فقرات در یک راستا قرار داده و بعد از بیدار شدن از خواب احساس گرفتگی گردن و کتف نخواهید داشت.

هنگام خواب از دستگاه بخور یا مرطوب کننده هوا استفاده کنید

آبرسانی حتی در هنگام خواب هم برای پوست بسیار مهم است. به همین منظور توصیه می شود حتما یک دستگاه بخور یا رطوبت ساز در اتاق خواب خود داشته باشید و شب ها قبل از خواب این دستگاه رو روشن کنید تا رطوبت هوا بیشتر شده و از این طریق آبرسانی بهتری برای پوست انجام بگیرد. این کار در فصل زمستان اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

روزانه حدود 3 لیتر آب بنوشید!

نوشیدن آب تاثیر بسزایی در از بین بردن آلودگی و سموم بدن دارد و برای داشتن پوستی سالم و زیبا ضروری است. اگر نوشیدن آب را فراموش می کنید بهتر است یک بطری بزرگ آب همراه خود داشته باشید تا از این طریق نوشیدن آب را به خودتان یادآوری کنید.

نکات مهم در رابطه با راحت خوابیدن و زیبا بیدار شدن در صبح

برای اینکه صبح ها زیبا از خواب بیدار شوید باید شرایط مناسبی برای خوابیدن فراهم کنید. یک خواب راحت و عالی تاثیر زیادی بر روی زیبایی و سلامت پوست و مو داشته و کمک می کند تا صبح ها سرحال و شاداب به نظر برسید:

چگونه صبح ها زیبا باشیم؟ | نکات مراقبت از پوست و مو قبل از خواب

محیطی آرام در اتاق خواب خود ایجاد کنید

اتاق خواب باید خنک، تاریک و آرام باشد تا بتونید یک خواب راحت را در طول شب تجربه کنید. سعی کنید روتختی زیبا و مناسبی برای تخت خواب خود تهیه کنید تا در هنگام خواب احساس خیلی خوبی داشته باشید. اتاق خواب را مرتب نگه دارید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

ملحفه ها و روبالشتی را هفته ای یک بار بشویید

عرق، سلولهای مرده پوست و سایر ناخالصی ها معمولا در ملافه های شما جمع می شوند و بدون اینکه متوجه شوید باعث ایجاد مشکلات زیادی در پوست و مو خواهند شد. بنابراین توصیه می کنیم ملحفه ها و روبالشتی ها را حداقل هفته ای یک بار بشویید و تمیز نگه دارید.

یک برنامه خواب منظم داشته باشید

سعی کنید برنامه خواب خود را تنظیم کنید؛ به این صورت که در یک ساعت خاص در شب بخوابید و صبح ها نیز در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید. حداقل 7 ساعت خواب در شب را برای تنظیم خواب خود در نظر بگیرید. این کار به بدن کمک می کند تا زمان بیداری و خواب را به خوبی تشخیص بدهد و می توانید راحت تر به خواب بروید و آرامش بیشتری خواهید داشت. این موضوع روی زیبایی پوست نیز اثر گذار خواهد بود.

3 تا 4 ساعت قبل از خواب از نوشیدن الکل و کافئین خودداری کنید

اگرچه الکل یک عامل کاهش دهنده و کافئین یک ماده محرک هست، اما هر دو می توانند چرخه خواب را مختل کنند. بهتر است تا چند ساعت قبل از خواب سراغ این نوشیدنی ها نروید و فقط آب بنوشید تا خواب باکیفیت و خوبی را در طول شب تجربه کنید.

قبل از خواب تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی را خاموش کنید

تلفن، تلویزیون، رایانه و سایر ابزارهای ارتباطی دارای اشعه آبی رنگ هستند و در روند خواب اختلال ایجاد می کنند. در واقع این نور شبیه به نور خورشید بوده و مغز را فریب میدهد و باعث شده تا اینطور فکر کند که هنوز روز هست و مانع از خوابیدن شما خواهد شد. بنابراین حداقل یک ساعت قبل از خواب موبایل، تلویزیون، رایانه و سایر وسایل الکترونیکی که دارای نور هستند را خاموش کنید تا برای خوابیدن آماده شوید.

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها