دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

تایید فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای در ایران
ایلان ماسک در پاسخ به یکی از کاربران توییتر که پرسیده بود که آیا خبری از اینترنت استارلینک در ایران دارد پاسخ داد که در ایران چند دستگاه فعال شده اند.

دریغ از یک رزرو برای میزبانی کیش در جام جهانی
جمشید حمزه زاده رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران گفت: ما از شش ماه پیش اعلام کردیم که با بیست هزار تخت برای هر نفر شب آمادگی پذیرش مسافران جام جهانی قطر را داریم؛ اما تا الان یک نفر هم رزرو نداشته است.

پیام محرمانه ایران به اتحادیه اروپا
پولیتیکو مدعی شد: تهران در نامه‌ای به برخی دیپلمات‌های اتحادیه اروپا هشدار داده که در صورت وضع تحریم جدید علیه تهران به بهانه آنچه اروپا سرکوب معترضان ایرانی خوانده ممکن است «روابط دوجانبه ادامه پیدا نکند».

کانادا ۱۷ ایرانی را تحریم کرد
کشور کانادا در تازه ترین تحریم های خود علیه ایران، سه نهاد و ۱۷ فرد را به لیست تحریم های خود اضافه کرده است. سعید مرتضوی دادستان سابق دادگاه انقلاب، امیر حاتمی وزیر دفاع سابق، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، منوچهر امان اللهی فرمانده نیروهای مجری قانون در چهارمحال و بختیاری، غلامرضا ضیایی، مدیر سابق زندان‌های رجایی شهر و اوین، پیمان جبلی رییس صدا و سیما، علی لاریجانی رییس سابق مجلس و محمد جواد ظریف وزیر خارجه سابق از افراد تحریم شده هستند.

رئیس قوه قضاییه: از دلسوزی بیجا و صدور احکام ضعیف برای عناصر اصلی اغتشاشات پرهیز کنید
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه با اشاره به موضوع دستگیرشدگان حوادث اخیر گفت: دلسوزی بیجا و احکام ضعیف در مورد عناصر اصلی ظلم به مردم و آینده است ولی در عین حال باید برای افرادی که در جریان اغتشاشات اخیر، در زمره عناصر کم‌گناه گنجانده می‌شوند چند مرحله ارفاق لحاظ گردد.

روزنامه دولت: تجمعات کنندگان فقط ۸۰ هزار نفر بودند
روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت نوشت: برآورد اولیه از جمعیت فعال در میدان این جنبش در سراسر کشور جمعیتی کمتر از ۸۰ هزار نفر را نشان می‌دهد. این‌ها افرادی هستند که وسط میدان شعار دادند، تظاهرات کردند یا به جایی آسیب زدند و... این در حالی است که جمعیت دهه ۷۰ و ۸۰ بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون است،

استیضاح وزیر بهداشت به هیات رییسه رسید
رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح استیضاح وزیر بهداشت و درمان با امضای بیش از ۳۰ نماینده به هیات رییسه مجلس خبر داد.

دستگیری لیدرهای تجمع کارگران پارس جنوبی
اکبر پورات معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر اظهار داشت: لیدرهای اغتشاشات و آشوب‌های روز دوشنبه تجمع مسالمت آمیز کارگران پارس جنوبی دستگیر شدند. او گفت که در این تجمع مسالمت‌آمیز عده‌ای آشوبگر وارد ماجرا شده و چند کانکس آتش زدند که با درایت نیروهای امنیتی و اطلاعاتی لیدرهای اصلی شناسایی، دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

بیانیه ۴۰۰ مداح درباره حوادث اخیر
۴۰۰ مداح در بیانیه‌ای اعلام کردند که خواستار برخورد قاطع و بازدارنده‌ پلیس با عوامل اغتشاش هستند. آنها اعلام کردند که بر اساس نظرسنجی‌ها، قاطبه مردم ایران با هر سطحی از پوشش، به حجاب باور دارند.

آمریکا به دنیال حذف فیلترینگ از اینترنت در ایران
رویترز نوشت: وندی شرمن معاون وزیر امورخارجه آمریکا به منظور حذف فیلترینگ از اینترنت در ایران با شرکت‌های فن‌آوری آمریکایی دیدار کرد.

باجناق جلال طالبانی رئیس‌جمهور عراق شد
نمایندگان پارلمان عراق در دو دوم رای‌گیری برای انتخاب رئیس جمهور، سرانجام «عبداللطیف رشید» باجناق مرحوم جلال طالبانی اولین رئیس جمهور پس از سرنگونی صدام معدوم را به عنوان جانشین برهم صالح و رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب کردند.همچنین محمد الشیاع السودانی نامزد چارچوب هماهنگی احزاب و جریان‌های شیعی عراق (بجز جریان الصدر) مأمور به تشکیل دولت جدید در این کشور شد.

کاخ سفید: به توافق احیای برجام نزدیک نیستیم
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید احتمال احیای فوری توافق هسته‌ای با ایران را رد کرد.

وزیر کشور: به حساب برخی اغتشاشگران مرتب پول واریز می‌شد
احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه برخی اغتشاشگران در خارج از کشور آموزش دیده بودند و برای آن‌ها پول هم می‌فرستادند، گفت: برای یکی از این‌ها مرتب پول واریز می‌شد و هر ۱۰-۱۵ دقیقه حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون به حساب این فرد واریز شده بود. وی افزود: هسته‌های مختلفی در ناآرامی‌های اخیر فعال بودند. مثلاً هسته‌های سازمان یافته رژیم صهیونیستی فعالیت داشتند؛ و به برخی برای هر کوکتل مولوتوف ۵۰۰ هزار تومان داده می‌شد.

فرانسه: فروش پهپادهای ایرانی به روسیه، ناقض قطعنامه شورای امنیت در تایید برجام است
وزارت امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه با تکرار ادعای اتحادیه اروپا در مورد استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین اعلام کرد که فروش این پهپادها به روسیه، ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در تائید توافق هسته ای است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها