دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
۴۰ درصد ناباروری‌ها قابل درمان هستند/ مازندران مرکز درمان ناباروری ندارد/ سیاست‌های اعتباری به سمت جوانی جمعیت بیاید
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به نبود مرکز ناباروری در استان و ضرورت جدی گرفتن مسئله ناباروری، هشدار داد که اگر با همین روند پیش برویم جمعیت استان نصف می‌شود.
آوای خزرسعید منصوری: اختتامیه جشنواره فرهنگی - هنری جوانی جمعیت با حضور معاون وزیر بهداشت، استاندار، نماینده، ولی فقیه و مسئولان استانی و دانشگاهی امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه در سالن اجتماعات مصباح مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری برگزار شد.

در این مراسم، دکتر عباس علیپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری یکی از دلایل مهم کاهش جمعیت جوان کشور را تصمیمات اشتباه در گذشته عنوان و اظهار کرد: اگر با همین روند پیش برویم جمعیت استان تا چهار دهه آینده نصف می‌شود و بیشتر جمعیت استان سالمند و بدون فرزند خواهند بود.

وی ادامه داد: نرخ جایگزینی جمعیت در مازندران بسیار پایین است و به ازای فوت والدین تنها یک نفر از خودشان به جا می‌گذارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، وضعیت باروری در ایران را نسبت به دیگر کشور‌های اسلامی بسیار نامناسب دانست و گفت: بعد از ارمنستان در رتبه آخر قرار داریم.

علیپور با بیان ضرورت توجه بیشتر به ناباروری در قانون جوانی جمعیت، به جمعیت نابارور در استان مازندران اشاره و اعلام کرد: ۴۰ درصد این جمعیت، قابل درمان هستند و اگر کمک کنیم تا ۱۰ درصد افراد نابارور بچه‌دار شوند مشکل حل می‌شود.

وی مسئله سقط جنین را از ریشه‌های کاهش موالید در استان اعلام و اضافه کرد: یکی از مشکلات ما بهم خوردن ترکیب قومیتی و دیگری نیز مهاجرت  جمعیت فعال و قوی از کشور است که تبعاتی را به همراه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: سنین باروری بین ۱۵ تا ۵۰ سال است و اگر این میزان در بانوان سیر نزولی بگیرد؛ به مرور زمان، پنجره جمعیتی بسته خواهد شد.

علیپور با بیان اینکه در این دولت و اوایل دولت بعدی تنها ۶ سال فرصت داریم، افزود: باید باورها، اقتصاد، اشتعال، ارزیابی سیاست‌های اعتباری و منابع مالی، همه در خدمت جوانی جمعیت باشد.

وی با توجه به اینکه با یک نسخه نمی‌توانیم کشور را پیش ببریم، اظهار کرد:  باید برای فرهنگ‌ها و گروه‌های مختلف متناسب با سطح تحصیلات و فرهنگ، مسایل اجتماعی را تدوین کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از نهاد‌های متولی حوزه جوانی جمعیت خواست تا تعداد مراکز ناباروری در استان را افزایش دهند.

وی ادامه داد: هنوز در مازندران یک مرکز برای درمان ناباروری نداریم؛ فقط در چند بیمارستان واحدی به این موضوع اختصاص داده شده است.

علیپور بیان کرد: اگر اعتبارات را در این بخش متمرکز کنیم، جامعه هدف نیز استقبال می‌کند و نتایج خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۰۰۰/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها