دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
در جمع خبرنگاران اعلام‌شد

شهرداری نکا برای همه محلات گزارش عمرانی دارد/ اختصاص ۵۰ درصد بودجه شهرداری نکا به بخش عمرانی

شهردار نکا با بیان اینکه برای همه محلات شهری گزارش عمرانی داریم، اظهار داشت: فعالیت‌های عمرانی در این شهرداری بی‌وقفه ادامه دارد و برای همه محلات نیز گزارش عمرانی داریم.

آوای خزرآزاده بابانژاد - ساری: مهندس موسی خلیلی در جمع خبرنگاران از تکمیل ورودی غربی شهر نکا تا یک‌ماه آینده خبر داده و گفته که پس از بازدید رئیس کل دادگستری مازندران دستوراتی در این زمینه داده شده و کار‌ها سرعت گرفته است همچنین وجود اختلاف و تعارض بحث بستر و حریم را به اطلاع ایشان رساندیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر روشنایی مسیر را در دو سمت شمالی و جنوبی حل کردیم و بعد از افتتاح پروژه حاشیه رودخانه، در ورودی غربی کنارگذر‌ها را آسفالت خواهیم کرد و پس از آن نیز رفیوژ میانی تکمیل خواهد شد و پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار نکا درباره ساماندهی ورودی جنوبی در روستا کلبستان گفته که یک طرح مشترکی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راهداری، شهرداری و راه و شهرسازی است. در کمتر از ۴۵ روز درگیر دریافت تأمین قیر محور از سوی بنیاد مسکن بودیم که انجام شد و این اتفاق خوبی بوده است.

مهندس خلیلی اظهار داشت که طبیعتاً ساماندهی ورودی‌ها علاوه بر روان شدن ترافیک، ایجاد فضایی برای پارک خودرو‌ها و تسهیل در تردد مردم سبب زیبایی سیمای شهری است و همچنین از برخی تجاوزات به محور قانونی مواصلاتی که بعضاً تا ۲۲.۵ متر از آکس جاده رسیده بود، جلوگیری شده است.

نشست خبری شهردار نکا

افتتاح ساماندهی حریم نکارود در روز شهرداری

وی به ساماندهی جامع رودخانه نکارود اشاره و تصریح کرد: تلاش کردیم تا از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد فضا‌های جدید جهت رفاه حال شهروندان استفاده کنیم. نکارود پاشنه آشیل شهر نکا است لذا چندین پروژه از لایروبی و تثبیت بستر گرفته تا آزادسازی اصولی محور که حجمی از ترافیک را منتقل کند، برای آن تعریف کردیم و گرچه کار راحتی نیست، اما با همین اعتبارات و بودجه‌ها طرح‌های پیش‌بینی شده را یکی پس از دیگری در دست تکمیل داریم.

شهردار نکا با یادآوری اینکه فاز اول طرح‌های رودخانه نکارود تمام شده است، افزود: با سیاست‌های تدوینی شورای اسلامی و شهرداری نکا این طرح تا سال ۱۴۰۴ ساماندهی می‌شود و به‌زودی نیز ساماندهی حریم نکارود را خواهیم داشت که ۱۴ تیرماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور مسئولانی از استان و نماینده سازمان شهرداری‌ها در کشور افتتاح می‌شود.

مهندسی خلیلی با بیان اینکه در سالجاری بودجه شهرداری نکا با ۲۵۰ میلیارد تومان بسته شد، این میزان را در مقایسه با آغاز کار خود به عنوان شهردار این شهر، ۶ برابر عنوان کرد.

نشست خبری شهردار نکا

اختصاص نیمی از بودجه شهرداری به بخش عمرانی

شهردار نکا همچنین اعلام کرد که نیمی از بودجه پیش‌بینی شده شهرداری در سال جاری به امور عمرانی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تمام توان شهرداری را برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام قرار داده‌ایم گفت که به همین دلیل پروژه جدیدی را آغاز نکردم و روزی اگر از نکا بروم پروژه نیمه‌کاره نخواهم داشت مگر اینکه طرح بزرگ و درازمدتی بوده باشد.

شهردار نکا با اشاره به فعالیت‌های بی‌وقفه شهرداری و تلاش برای عمل به تعهدات، اظهار داشت که در همه محلات نکا کار کردیم و برای همه آنها گزارش سرانه عمرانی هزینه‌شده داریم.

نشست خبری شهردار نکا

عملکرد شهردار و شورای شهر قابل قبول است 

در این جلسه، رئیس شورای شهر نکا در سخنانی اظهار داشت که دغدغه شورا تحقق مطالبات مردمی است و در این راستا با توجه به اقداماتی که صورت گرفته و بسیار جلوتر از برخی شهرداری‌های استان بوده‌ایم، از عملکرد خودمان راضی هستیم.

سید اسماعیل میری ادامه داد: تحقق اهداف مدیریت شهری قطعا با همکاری مدیران شهری و شهروندان است، خوشبختانه ارتباط و همکاری بین اعضای شورای شهر و شهردار وجود دارد، شهردار نکا هم خیلی خوب عمل کردند و هم فنی هستند، در برخی طرح‌ها نیاز به همکاری نهاد‌های دیگر هم داریم.

وی درباره انتخاب کارشناس برای پل شورا، تصریح کرد که اجرای دقیق و فنی طرح‌ها برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل برای این طرح هم کارشناس گرفتیم تا آنچه مطلوب ما و شهروندان است، حاصل شده و ابعاد مختلف این طرح که بخشی از راه دسترسی و تردد مردم است، پیش از افتتاح سنجیده شود.

به گزارش آوای خزر، در پایان این نشست خبری، خبرنگاران از طرح‌های در حال ساخت شهرداری نکا بازدید کردند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: سعید منصوری
نظرات شما