دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
فقط یک بشقاب بزرگ سالاد با انواع مختلف میوه‌ها و سبزیجات رنگی و پرخاصیت می‌تواند شکم شما را راضی کند!
 
خواص-سالاد

آوای خزر: سالاد یک پیش‌غذا یا میان‌وعده لذیذ و متنوع!

چرا باید سالاد بخوریم؟ قطعا یک بشقاب سالاد بهترین هدیه برای لاغری و رژیم غذایی شما است؛ اما خواص بی‌نظیر انواع مختلف سالاد فقط به این مسئله ختم نمی‌شود؛ با آوای خزر همراه باشید.

سالاد

خواص سالاد

سالاد یک عادت تغذیه‌ای سالم است و می‌تواند هر روز در رژیم غذایی و لاغری شما باشد. آیا امروز سالاد خورده‌اید؟

سالاد خوردن یک راه فوق‌العاده است که در آن هم‌زمان انواع میوه‌ها و سبزیجات را با هم مصرف می‌کنید. شما حتی می‌توانید در عرض ۵ دقیقه در منزل با سبزی‌ها، میوه‌ها و انواع سس یک سالاد عالی درست کنید.

 نه تنها این سالادها بلکه سالادهای سرد هم می‌تواند برای همه حتی برای کودکان جذابیت داشته باشد. شما می‌توانید هر جوری که دلتان می‌خواهد در آن تغییر ایجاد کنید، از میوه و سبزیجات گرفته تا هر مدل سس که می‌خواهید روی آن بریزید.

تأمین فیبر

خوردن غذاهایی با فیبر بالا می‌تواند کلسترول خون را پایین بیاورد و برطرف‌کننده یبوست باشد. مصرف فیبر به شما کمک می‌کند احساس سبکی و راحتی بیشتری داشته باشید و در نهایت وزن کم کنید. چه گزینه‌ای بهتر از سالاد با فیبر فراوان؟

 میوه و سبزیجات در انواع سالاد

 بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که اکثر مردم به خصوص آمریکایی‌ها باید از حبوبات، میوه‌ها و سبزیجاتی که رنگ تیره، نارنجی و سبز دارند و همه آنها در سالاد یافت می‌شوند، بیشتر مصرف کنند.

دیوید جیکوبز، استاد بهداشت دانشگاه مینه سوتا، در مصاحبه‌ای می‌گوید که شواهد و تحقیقات زیادی نشان داده است که مواد غذایی گیاهی غنی به سلامت عمومی کمک می‌کند؛ مثلا اگر شما به طور مداوم سالاد سبزیجات مصرف کنید، به احتمال زیاد خون شما آنتی‌اکسیدان بیشتری دارد، به خصوص اگر سالاد شما حاوی سبزیجات خام باشد.

سال‌ها است که محققان رابطه بین مصرف زیاد میوه‌ها، سبزیجات و خطر مبتلا شدن به بیماری‌های گوناگون و سرطان را بررسی می‌کنند. مطالعه اخیر، از موسسه ملی سرطان نشان می‌دهد که رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات ممکن است خطر ابتلا به سرطان‌های سر و گردن را کاهش دهد.

احساس نشاط با کالری کم

اگر هدف شما کاهش وزن و لاغری است، برای این منظور اول سراغ سالاد به عنوان وعده غذایی مفید بروید. تحقیقات نشان داده است که مصرف یک وعده سالاد کمتر از ۱۵۰ کالری به شما می‌دهد و احساس سیری به وجود می‌آورد که این عامل باعث کمتر خوردن غذا در طول شبانه‌روز می‌شود.

دریافت چربی‌های مفید

خوردن کمی چربی مفید ( مثل چربی‌های موجود در روغن زیتون،‌ آووکادو و آجیل ) که با سبزیجات مصرف می‌شوند، بدن را در برابر جذب مواد شیمیایی محافظت می‌کنند؛ مانند لیکوپن در گوجه‌فرنگی و لوتئین در سبزیجات سبز.

اگر شما روی سالادتان روغن زیتون بریزید، حتما برای شما فوایدی به همراه خواهد آورد. تحقیقات روی افراد بالای ۶۰ سال توسط محققان ایتالیایی نشان داده است که مصرف روغن زیتون به همراه سالاد ارتباط مستقیمی با کاهش مرگ و میر دارد.

سالاد کاهو

فواید کاهو

کاهو یکی از پرمصرف‌ترین سبزیجات دنیا است که خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد. داشتن تناسب اندام و مقابله با سرطان و تقویت چشم‌ها و …. از فواید بی‌شمار مصرف روزانه کاهو است.

کاهو، یک منبع غنی از ویتامین‌های K و A است. همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های فراوانی است؛ به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین سبزیجات به شمار می‌آید. این سبزی اغلب در سالادها و انواع غذاها مانند ساندویچ، سوپ و غیره استفاده می‌شود، همچنین می‌توان آن را پخت و مصرف کرد.

خواص سالاد سبزیجات

سالادی که ترکیبی از سبزیجات و میوه است، مواد مغذی بی‌شماری را به بدن شما می‌رساند. این مواد مغذی مزایای فراوانی برای بدن دارند. برخی از خواص سالاد سبزیجات به قرار زیر است:

  • سطح کلسترول را کاهش می‌دهد.
  • از بروز سرطان پیشگیری می‌کند.
  • سرشار از آنتی‌اکسیدان است.
  • از سلامت چشم‌ها مراقبت می‌کند.
  • سلامت استخوان‌ها را حفظ می‌کند.
  • قدرت باروری را بهبود می‌بخشد.

سالاد-میوه

خواص سالاد میوه

سالاد میوه اگرچه آمیزه‌ای از میوه‌های مختلف است اما خاصیت جداگانه‌ای از گروه میوه‌ها ندارد. این نوع سالاد یک منبع غنی از ویتامین‌ها است که علاوه بر کاهش وزن و لاغری خواص دیگری هم دارد:

  • ویتامین‌های محلول در آب و فیبر به وفور در میوه‌ها وجود دارند و فیبرها در عین اینکه حس سیری ایجاد می‌کنند، مانع از یبوست می‌شوند.
  • از سوی دیگر، این گروه غذایی می‌توانند قند خون را تأمین کنند و مهم‌تر آنکه شادی‌آور هستند؛ یعنی بعد از مصرف میوه، افراد حس خوبی دارند و انرژی می‌گیرند.

سالاد-سزار

خواص سالاد سزار

این خوراکی به عنوان نوعی سالاد متشکل از کاهوی رومی، تکه‌های خرد‌شده نان تست با پنیر پارمزان، آب لیموترش، روغن زیتون، تخم‌مرغ، سس، سیر و فلفل سیاه شناخته می‌شود. از دیگر خواص آن:

  • سلامت دستگاه گوارش
  • منبع ویتامین A است.
  • منبع ویتامین C است.
  • فولات، منیزیم و پتاسیم بدن را تأمین می‌کند.

بنابراین، اگر برنامه ویژه‌ای برای لاغری و کاهش وزن دارید؛ یا اینکه می‌خواهید تغذیه سالم‌تری داشته باشید، یک بشقاب سالاد با انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه را امتحان کنید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار