دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
عضو مجلس خبرگان رهبری درباره انتقادات از بازی ایران و کره :
نباید مردم را تکفیر کنیم. یک روز به این بگوییم شمر، فردا به آن یکی بگوییم عمر سعد. اینها ظلم به امام حسین است.
به گزارش آوای خزر، آیت‌الله هاشم هاشم زاده هریسی با اشاره به حواشی ایجاده شده به مناسبت برگزاری بازی ایران و کره در روز تاسوعا گفت: باید به مسئولانی و کارشناسانی که در این زمینه تصمیم گرفته‌اند اعتماد کنیم.

نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حالا که امکان عقب انداختن و یا برگزار نکردن این بازی وجود ندارد باید اجازه بدهیم بر اساس مصلحت این بازی انجام شود و با موافقت‌ها و مخالفت‌ها در کشور صف بندی و دو قطبی ایجاد نکنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این بازی در روز تاسوعا حرام نیست خاطر نشان کرد: باید حرمت امام حسین رعایت شود. نباید شادی‌ها نامتعارف انجام شود و با احترام به امام حسین از شادی کردن تند پرهیز کنیم.

نماینده دوره‌های سوم و پنجم مجلس شوری اسلامی تصریح کرد: گاهی در عین عزاداری به خاطر یک خبر دل آدم شاد می‌شود و این اشکال ندارد و طبیعی است. در این بازی باید خودمان را کنترل کنیم و احترام روز تاسوعا را حفظ کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره انتقادات از بازی ایران و کره : به مردم اعتماد کنیم/ مداح، مجتهد نیست

هاشم زاده هریسی افزود: به مردم اعتماد کنیم. مردم بهتر از هر فرد دیگری رعایت می‌کنند و احترام امام حسین را نگه می‌دارند. و احتیاج ندارند برای آنها در مورد امام حسین تعیین و تکلیف کنیم.

این عضو مجلس خبرگان ادامه داد: برخی سخت‌گیری‌ها و بداخلاقی‌ها ما را از مشکلات عبور نمی‌دهد بلکه بدتر هم می‌کند و باعث می‌شود تازه یک سری افراد از سر لجاجت و دشمنی از فضای پیش آمده سواستفاده کنند.

عضو سابق هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی با بیان اینکه این روزها همه مجتهد شده‌اند خاطر نشان کرد: مداحی، عزاداری خوب است و مداحان خدمت می‌کنند و زحمت می‌کشند و عزای امام حسین را احیا می‌کنند اما این بدین معنا نیست که مداح اجتهاد کند، حکم دهد.

وی افزود: مداحان هنرمند هستند اما مجتهد و سیره شناس نیستند و نمی‌تواند سیره امام حسین را با جامعه انطباق دهند. اینکه همه بخواهند مجتهد شوند، اجتهاد کنند، داوری انجام دهند و بعد قضاوت کند و حکم صادر کنند جامعه دچار مشکلات اساسی می‌شود.

هاشم زاده هریسی گفت: آلوده کردن امام حسین با نظرات غیرکارشناسانه و جاهلانه خطرناک است. عزاداری برای امام حسین متعلق به همه مردم است و هیچکس حق ندارد مراسم عزاداری امام حسین را به انحصار خود دربیاورد.

نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مجتهد هم در یک رشته خاص مجتهد است اما ما می بینیم برخی از آقایان در هر موردی اظهار نظر می‌کنند و نمی‌دانم آنها می‌خواهند اسلام و جامعه را به کجا ببرند؟

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه مداح مجتهد نیست تصریح کرد: نباید مردم را تکفیر کنیم. یک روز به این بگوییم شمر، فردا به آن یکی بگوییم عمر سعد. اینها  ظلم به امام حسین است. شمرها را زیاد نکنیم. بیایید دوستان امام حسین را زیاد کنیم. اگر همین منوال پیش برود چیزی برای امام حسین باقی نمی‌ماند. نباید عزاداری امام را با گناه و زشتی آمیخته کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار