دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
نماینده مجلس
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما راهکارهای بسیاری برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا داشتیم اما انجام ندادیم و امروز طبق آمار رسمی شاهد ابتلای روزانه دو تا سه هزار نفر در کشور هستیم

نماینده مجلس: نباید سلامتی مردم را تحت‌الشعاع روابط‌مان با چین قرار دهیم/ قربانیان کرونا ۳ برابر تلفات جاده‌ایبه گزارش آوای خزر،شهروز برزگر کلشانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص اظهارات روزهای اخیر مسئولان درباره استناد به داده‌های چین درباره ویروس کرونا گفت: نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار داد، این است که مایه گذاشتن از جان مردم برای تقویت روابط با چین اشتباه محض است و اگر منشأ این ویروس معلوم باشد که از چین بوده و ورود آن تعمدی بوده است؛ این موضوع غیرقابل گذشت است و تفاوتی با قتل عمد ندارد که این موضوع در شرع و‌ قانون مشخص شده که در صورتی که این ویروس عمداً وارد کشور شده باشد، تفاوتی با قتل عمد ندارد.

وی افزود: امکان این وجود داشت که ما روابطمان با چین را محدود کنیم و پروازها را کنسل کنیم و همان کاری که خود چین با ووهان کرد را ما می‌توانستیم انجام دهیم. ما راهکارهای بسیاری برای جلوگیری از ورود این ویروس داشتیم اما انجام ندادیم و امروز طبق آمار رسمی شاهد ابتلای روزانه دو تا سه هزار نفر در کشور هستیم؛ همچنین این ویروس روزانه حدود ۱۵۰ نفر قربانی می‌گیرد؛ یعنی قربانیان این ویروس دقیقاً سه برابر تلفات جاده‌ای است.

بررگز بیان کرد: چنین دیدگاهی که بخواهیم سلامتی مردم را تحت‌الشعاع قرار دهیم که روابط ما با چین به خطر نیافتد، عملکرد نادرستی است و غیرقابل گذشت است و حفظ سلامتی، بهداشت و جان مردم از وظایف ذاتی دولت و جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده سلماس در خصوص وضعیت استان آذربایجان غربی نیز گفت: آمار مبتلایان استان آذربایجان غربی صعودی است و نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته که این موضوع بسیار نگران‌کننده است. به نظر می‌رسد آثار سفرهای نوروزی، کم کم در شهرستان‌ها نمایان می‌شود.

وی در پایان درباره نتیجه تست کرونای خود، گفت: من تست داده‌ام اما هنوز نتیجه آن به ما اعلام نشده است.

انتهای پیام/1005
برچسب ها: کرونا ، تلفات جاده ای
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار