دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
سرپرست بخشداری هزارجریب نکا:
سرپرست بخشداری هزارجریب نکا با بیان اینکه 80 درصد از مسیر دسترسی به روستای لترگاز نکا صبح امروز از سمت بهشهر بازگشایی شده است، گفت: در ادامه مسیر به پرتگاه و جاده صعب‌العبور برخوردیم که به‌دلیل خطرات احتمالی برای رانندگان لودر، فعلاً ادامه عملیات متوقف شده است.
80 درصد از مسیر دسترسی به روستای «لترگاز» نکا بازگشایی شد/ پرتگاه و جاده صعب‌العبور مانع ادامه عملیات است

سید حسین حمزه‌ای دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری درباره آخرین وضعیت بازگشایی جاده دسترسی به روستای لترگاز نکا که بر اثر بارش برف مسدود شده است، اظهار داشت: لترگاز از روستاهای نکاست اما از سمت بهشهر نیز جاده دسترسی دارد که فاصله آن تا روستا 45 و از سمت نکا 85 کیلومتر است.

وی با اشاره به موقعیت مکانی روستا که دارای شیب تند و پرتگاه بوده و از طرفی نیز جاده دسترسی خاکی است، تصریح کرد: برای بازگشایی روستای لترگاز اقداماتی انجام شد اما احتمال خطر جانی برای رانندگان خودروهای راهداری وجود دارد که این خطر از سمت نکا بیشتر است به همین دلیل از اداره راهداری بهشهر یک‌دستگاه لودر به منطقه اعزام شد و تا 80 درصد مسیر بازگشایی شده است.

80 درصد از مسیر دسترسی به روستای «لترگاز» نکا بازگشایی شد/ پرتگاه و جاده صعب‌العبور مانع ادامه عملیات است

سرپرست بخشداری هزارجریب نکا گفت: در ادامه مسیر، پرتگاه و جاده لغزنده و صعب‌العبور وجود دارد به همین دلیل با رضایت شورای محل، ادامه عملیات بازگشایی متوقف شد تا وضعیت بهتری ایجاد شود.

حمزه‌ای بیان کرد: بخشداری دارای دو لودر و یک گریدر است، با همین تجهیزات اندک نیروهای ما شبانه‌روز در حال بازگشایی جاده‌ها بودند و در چند روز اخیر برحسب وظیفه سازمانی و انسانی، زحمات زیادی کشیدند.

80 درصد از مسیر دسترسی به روستای «لترگاز» نکا بازگشایی شد/ پرتگاه و جاده صعب‌العبور مانع ادامه عملیات است

وی در پاسخ به اینکه برای شن‌ریزی و آسفالت روستای لترگاز چه برنامه‌ای دارید، اظهار داشت: دو روستای کلا و لترگاز نیاز به جاده مناسب دارند و از روستاهایی هستند که در ارتفاع بالایی قرار داشته و بسیار صعب‌العبورند با این حال پیگیر هستیم که در سال آینده اقداماتی را برای جاده دسترسی به این دو روستا داشته باشیم تا تردد مردم به آسانی صورت بگیرد.

حمزه‌ای در پایان گفت: اکنون 12 خانوار در روستا ساکن هستند، آب و برق روستا وصل است و مشکل خاصی وجود ندارد، تلاش داریم که مسیر بدون هیچ مشکلی بازگشایی شود.

80 درصد از مسیر دسترسی به روستای «لترگاز» نکا بازگشایی شد/ پرتگاه و جاده صعب‌العبور مانع ادامه عملیات است

به گزارش آوای خزر، با توجه به فاصله اندک روستای لترگاز تا بهشهر، بیشتر روستاییان در بهشهر ساکن هستند و رفت و آمد آنها از همین مسیر است، اما اهالی دیگر روستا یعنی «کلا» که فعلاً مشکلی در تردد ندارند؛ بیشتر در نکا ساکن هستند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار