دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
نماینده چابهار در مجلس گفت: اسناد متقنی دارم که سهام برخی شرکت‌هایی که مبادرت به صید ترال می‌کنند متعلق به چینی‌هاست ولی مجلس اجازه نمی‌دهد که خلیج فارس و دریای عمان آماج هجوم شرکت‌های چینی شود تا آنها به صید ترال بپردازند.

به گزارش آوای خزر، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت صید ترال در دریای عمان و خلیج فارس اظهار داشت: تنها شناوری که در چابهار و دریای عمان در حال فعالیت است، کار تحقیقاتی انجام می‌دهد و چیزی در صید ترال وجود ندارد این درحالی است که این شناور هم دارای مجوز است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه در کارویژه مرز شورایعالی امنیت ملی مصوب شده که یکسری مجوزها به برخی کشتی‌ها برای صید ترال داده شود و آیین نامه اجرایی نحوه عمل برای صید ترال هم تعریف کرده‌اند، اما من کماکان معتقدم بایستی توافق صورت گرفته بین آقای خاوازی وزیر وقت جهاد کشاورزی با مجلس شورای اسلامی مبنی بر توقف 2 ساله صید ترال اجرایی شود. هر چند که این توافق سال بعد پایان می‌پذیرد.

وی افزود: اسناد متقنی دارم که برخی شرکت‌هایی که مبادرت به صید ترال می‌کنند، بخش عمده‌ای از سهام آنها متعلق به چینی‌هاست ولی نمایندگان مجلس اجازه نمی‌دهند که خلیج فارس و دریای عمان آماج هجوم شرکت‌های چینی شود تا آنها به صید ترال بپردازند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق آمارها حداقل 10 شناور گروه کشتیرانی کیش و... وجود دارند که چینی‌ها 49 درصد سهام آنها را در اختیار دارند؛ قطعا چینی‌ها برای صید ماهیان عادی به خلیج فارس و دریای عمان نیامده‌اند، نیت آنها صید ترال است. این در حالی است که آنها فعلا در صید ترال مشغول نیستند.

سعیدی گفت: با توقف صید ترال اقتصاد ماهیگیران در منطقه چابهار تکان اساسی خورده است، ولی انتظار داریم توافقی که مجلس با وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر صدور مجوز صید برای صیادان بومی بوده، هرچه سریع‌تر اجرایی شود اما متأسفانه هنوز به مرحله اجرا نرسیده است./همشهری

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار