دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
سفر به قدمگاه شهدای مازندران و گیلان/۲
وَلشت؛ رویایی مغفول در دل کوه
طرح گردشگری ولشت در مرزن‌آباد که شامل دریاچه طبیعی از آب شیرین در جوار علم‌کوه است و مناظری رویایی را پیش روی رهگذران قرار داده، از نظر استاندار مازندران مورد غفلت واقع شده‌است.

آزاده بابانژادآوای خزر: سیدمحمود حسینی‌پور امروز یکشنبه در چهارمین سفر شهرستانی خود، در چالوس حضور یافت و یکی از برنامه‌هایش بازدید از رودخانه طبیعی ولشت در جنوب غربی این شهرستان و همسایگی علم‌کوه بود.

او در جمع خبرنگاران گفت: منطقه‌ای که از آن بازدید کردیم، ولشت یکی از مناطقی است که مورد غفلت واقع شده، اگرچه اخیرا فعالیت‌هایی برای رونق گردشگری در آن آغاز شده است.

استاندار مازندران ادامه داد: این منطقه در کریدور شمال - جنوب و در منطقه کوهستانی می‌تواند مورد توجه گردشگران داخلی و بین‌المللی قرار بگیرد.

حسینی‌پور با عنایت به اینکه بخش خصوصی باید فعالیت‌های جدی‌تری داشته باشد، افزود: موانعی را سرمایه‌گذار این طرح عنوان کردند که برخی قابلیت برطرف شدن دارد، لذا دستوراتی برای رفع آن صادر شده‌است.

وَلشت؛ رویایی مغفول در دل کوه

او با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهرستان باید به ایجاد چنین فضایی کمک کند، معتقد است؛ اشتغال و درآمد خوبی به واسطه فعالیت‌های این واحد گردشگری ایجاد خواهد شد.

حسینی‌پور با اشاره به استراتژیک‌بودن شهرستان چالوس، اظهار کرد: وقتی سالانه جمعیت زیادی از جاده چالوس وارد استان می‌شوند، در واقع فرهنگ‌های زیادی هم با خود می‌آورند و باید اینها را مورد توجه قرار بدهیم.

او با اشاره به اینکه "چالوس" نقطه ورودی و تابلوی استان مازندران است، افزود: در المان‌هایی که در شهرستان چالوس داریم این نماد - که چالوس پیشانی غربی دیار علویان است - دیده نمی‌شود.

وَلشت؛ رویایی مغفول در دل کوه

استاندار مازندران ادامه داد: توسعه همه‌جانبه چالوس هدف اصلی این سفر است، و چالوس باوجود اینکه از شهرهای گردشگری است اما از مناطق کم‌برخوردار استان به‌شمار می‌رود.

حسینی‌پور با بیان اینکه نباید وضعیت شهر گردشگری چالوس اینگونه باشد، اظهار کرد: دریاچه "ولشت" به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان باید به نقطه مهم توریستی تبدیل شود.

به گزارش آوای خزر، برای راه‌اندازی امکانات رفاهی در دریاچه ولشت، تاکنون ۷۹ میلیارد تومان هزینه شده است و تکمیل آن، افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌خواهد تا ۲۵۰ شغل مستقیم را ایجاد کند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها