دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

همه معلمان مشمول رتبه بندی می‌شوند
صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه همه معلمان فارغ از سنوات خدمتی‌شان مشمول رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: هرچند تمام اساتید دانشگاه هم به درجه استاد تمامی نمی‌رسند و همه نیروهای نظامی به رتبه سرلشکری نمی‌رسند. در رتبه‌بندی فرایند، رقابتی است. همه معلمان در قالب شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای، تخصصی و تجربه می‌توانند به نحوی که در قانون آمده از مزایای رتبه‌بندی استفاده کنند.

فوتی های کرونا دورقمی شد
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۲هزار و ۳۷۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۰ نفر نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

بایدن: اکنون این ایران است که منزوی شده
رئیس جمهوری ایالات متحده مدعی شد برخلاف گذشته، این ایران است که اکنون منزوی شده و برای بازگشت به رعایت برجام تحت فشار قرار دارد. بایدن با تاکید بر آمادگی خود برای بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، تصریح کرده است تا زمانی که ایران آماده بازگشت به رعایت برجام نباشد، دولت او همچنان به افزایش فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بر ایران ادامه خواهد داد.

سازمان انرژی اتمی: برداشت اورانیوم ۲۰ درصد را دو هفته پیش اطلاع داده بودیم
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر «افزایش میزان غنی‌سازی اورانیوم در ایران» گفت: گاز دهی به یک زنجیره جدید از ماشین‌های سانتریفیوژ IR۶ حداقل دو هفته پیش به آژانس اطلاع داده شد، و پیشتر آژانس در این خصوص اطلاع رسانی کرد که بلافاصله، رسانه‌های بین المللی با هدف پیگیری اهداف خاص، آن‌را با بزرگنمایی منعکس کردند. وی ادامه داد: اقدام روز گذشته ایران در برداشت محصول بیست درصد از این زنجیره بخش فنی پایانی این اقدام اعلام شده قبلی بود که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر اطلاع رسانی و اخیراً هم راستی آزمائی شده است.

معرفی هنرمندان مستعد بسیجی به تئاتر
جواد جمیری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: برگزاری جشنواره سراسری تئاتر بسیج محلی برای شناخت استعدادها و معرفی گروه‌ها و هنرمندان جدید و مستعد به نظام تئاتر کشور است. وی با اشاره به دو راهبرد اصلی آموزش و تربیت هنرمندان متعهد و انقلابی و همچنین نقش‌آفرینی هنرمندان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی از طریق هنر تئاتر تاکید کرد: فعالیت‌های گسترده بسیج در عرصه‌های مختلف اجتماعی نیازمند انعکاس از دریچه هنر است و تلاش شده تا این هدف در گستره موضوعی جشنواره سیزدهم دیده شود.

سیب زمینی «مک دونالد روسی» تمام شد
سیب زمینی شرکت فست فود روسی «ویکاس نو آیتاکا» تمام شده و این برای بسیاری نشانه‌ای از بحران ناشی از تحریم هاست. مشتریان فست فود روسی «ویکاس نو آیتاکا» (خوشمزه و بس) - شرکتی که قرار بود جایگزین مک دونالد پس از حمله روسیه به اوکراین شود - باید به یک غذای جانبی دیگر برای همراهی برگر و ناگت بسنده کنند.

پیشنهاد روسیه به ایران برای کشت فراسرزمینی در  ۱۰۰ هزار هکتار زمین
ایرنا نوشت: چندی پیش روسیه پیشنهاد در اختیار قراردادن ۱۰۰ هزار هکتار زمین به ایران برای کشت فراسرزمینی را داد؛ به طوری که اوایل خردادماه امسال یک هیات تجاری روسی در سفری که به ایران داشت، پیشنهاد کرد که ایران بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در روسیه را در اختیار بگیرد و «کشاورزی فراسرزمینی» انجام دهد. این پیشنهاد که در نوع خود کم‌سابقه است و به دلیل شرایط تحریمی که ایران و روسیه در آن قرار دارند، شاید از همیشه قابل اجراتر باشد.

اجاره بها، ۱۰۰ درصد هزینه‌های خانوار‌ها
سال های قبل عنوان می شد که اجاره بها در برخی موارد تا ۸۰ درصد هزینه های خانوارها در تهران را به خود اختصاص می‌دهد. در حال حاضر بعضی کارشناسان می‌گویند که این رقم به ۱۰۰ درصد رسیده است. یعنی تمامی درآمد یک خانواده به اجاره اختصاص می‌یابد.گزارش های میدانی حاکی از آن است که بسیاری از مستاجران تهرانی، حومه را به عنوان گزینه جایگزین پایتخت انتخاب کرده‌اند.

وزارت بهداشت: مردم عدم باورمندی پرسنل مراکز درمانی به طرح افزایش جمعیت را به ما گزارش دهند
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی وزارت بهداشت گفت: مردم از طریق لاین ۶ سامانه ۱۹۰ می‌توانند اگر در مراحل طرح افزایش جمعیت سوالاتی درباره نازایی دارند و یا شاهد هزینه‌های زیاد آزمایشگاه و دارو و یا رفتار نادرست و یا عدم باورمندی پرسنل به طرح افزایش جمعیت بودند با ما در میان بگذارند.

تخم مرغ ١٠٠ هزار تومان
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: در هفته‌های اخیر قیمت تخم مرغ در برخی مناطق به ٩٧ تا ١٠٠ هزار تومان در هر شانه رسیده است. ناصر نبی پور افزود: با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

پرونده بازگشت کی‌روش بسته شد
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد که کارلوس کی روش گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال در جام جهانی نیست. رضاییان عنوان کرد کمیته فنی فدراسیون تا الان نظری درمورد تغییر سرمربی تیم ملی ندارد.

 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار