دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
سفر استاندار مازندران به پایتخت کشتی جهان/۴
ضعف زیرساختی در شبکه آب، برق و جاده‌های جویبار
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از ضعف مشهود زیرساختی در شبکه آب، برق و جاده‌های جویبار گفت که نیازمند توجه و رسیدگی جدی است.
به گزارش آوای خزر، رضا علیخانی در پنجمین سفر شهرستانی استاندار مازندران به عنوان یکی از مدیران ستادی، از مناطق هدف حوزه عمرانی در جویبار بازدید و گزارش کلی از بررسی‌های خود را در نشست شورای اداری این شهرستان ارائه داد.

او با اعلام اینکه براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، جویبار دارای ۷۷ هزار و ۵۷۶ جمعیت روستایی و شهری است، مهمترین شاخصه این جمعیت را سنگینی حجم سکونت در روستا‌ها عنوان کرد که نشان از روحیه تلاش و تولید محصولات کشاورزی و دامداری دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه بافت فرسوده کوهی خیل و جویبار کاملا مشهود است، از مشکلات زیربنایی و عمرانی و شبکه آبرسانی در این شهر‌ها گفت که نیازمند بهبود و اصلاح است.

علیخانی با اشاره به ساحل ۱۸ کیلومتری در چپکرود، از پیش‌بینی نشدن امکانات برای این سواحل گفت که بکر و دست‌نخوره باقی مانده است.

او همچنین عنوان کرد که بخشی از اراضی ساحلی به نهاد‌ها و اشخاص واگذار شده است که تا کنون اقدامی در آن صورت نگرفته و بلاتکلیف است.

معاون استاندار مازندران از پایین‌بودن کیفیت و حادثه‌خیز بودن راه‌های فرعی و بین روستایی در جویبار گفت و اینکه در سرکشی از وضعیت این جاده‌ها خدا به آن‌ها رحم کرد چرا که احتمال واژگونی ماشین وجود داشت.

علیخانی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم رودخانه‌های جویبار گفت، از کمبود تاسیسات مهار، ذخیره‌سازی و انتقال آب کشاورزی در بیشتر روستا‌ها و همچنین شهر‌های جویبار گفت که باید به عنوان یکی از مطالبات مهم مردمی، به طور جدی پیگیری شود.

او ادامه داد: فرسودگی شبکه آبرسانی و ضعف زیرساخت‌های عمران شهری و روستایی در جویبار کاملا مشهود است.

معاون استاندار مازندران گفت: "سیاهرود" رود بحرانی محسوب می‌شود و نیازمند محکم‌سازی است.

عضو شورای اداری مازندران کیفیت امکانات در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی را پایین ارزیابی و اظهار کرد: باشگاه‌های پهلوان‌پرور جویبار را دیدم، اما کیفیت فضا و امکانات آن بسیار پایین است.

ناکافی بودن صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، ضعف دولتی در زمینه خرید و تولید محصولات، و ضعف زیرساخت‌های شبکه برق از دیگر مسائلی بود که در گزارش معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در سفر به جویبار آمده است.

به گزارش آوای خزر، شهرستان ساحلی جویبار از مناطق محروم استان مازندران است که ضعف‌های زیرساختی در حوزه آب و جاده آن کاملا مشهود است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار