دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵

به گزارش آوای خزر،مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

ایسنا: ایران خواسته تازه‌ای از جمله دریافت غرامت ندارد
خبرگزاری دولتی ایسنا درباره مذاکرات احیای برجام نوشت: هفته هر چند درخواست ایران برای دریافت غرامت امری منطقی است و در چند سال اخیر بارها از سوی مقامات کشورمان مطرح شده اما در این مرحله از مذاکرات، ایران هیچ خواسته تازه‌ای از جمله دریافت غرامت را در دستور کارش قرار نداده است و در پاسخ اخیر خود به طرف‌های مقابل هم چنین موضوعی طرح نشده است.

شش مورد تیراندازی از سوی مرزبانان طالبان
وحیدی وزیر کشور در مورد درگیری‌های مرزی با طالبان گفت: تا حالا پنج تا شش مورد تیراندازی از سوی مرزبانان طالبان داشتیم که این مسئله هم به دلیل توجیه نبودن مرزبانان طالبان است و هربار هم با تماس با کابل حل شده و شکل جدی پیدا نکرده است.لازم است این مسائل به نرمی حل شود و با مردم مستقر در مرزها و نیروهای طالبان صحبت شود، در مرزها نیز در تلاش هستیم حساسیت مضاعف درست نشود و امیدواریم که موضوع مدیریت و کنترل شود. وزیر کشور در مورد درگیری ها با طالبان و امکان انسداد مرز گفت: این مسئله در دستور کار است.

زد و خورد و جراحت شدید ملی پوشان ایران در ترکیه
برخی جودوکاران ایران در رستوران دهکده بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه با یکدیگر درگیر شدند. بر اساس اعلام منابع خبری متعدد ظاهرا دو جودوکار تیم ملی ابتدا با یکدیگر مشاجره لفظی می‌کنند و در ادامه درگیری فیزیکی میان آن‌ها به جایی می‌رسد که در حضور ورزشکاران خارجی، با صندلی و دیگر وسایل سالن غذاخوری به جان هم می‌افتند.

رئیس سازمان برنامه: دیگر نباید بگوییم قیمت‌ها به شهریور بازگردد
مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هنگامی که بودجه بسته شد، اتفاقات روسیه و اوکراین نبود و جهش سوم قیمت در بودجه دیده نشده بود؛ بنابراین وقتی ما می‌گوییم بازگردیم به شهریور ۱۴۰۰، یا باید بپذیریم هزینه‌اش را مردم بدهند یا باید یارانه‌شان را اضافه کنیم. وی تاکید کرد: اگر هرکدام را بپذیریم، دیگر نباید بگوییم قیمت‌ها به شهریور بازگردد بلکه آنچه که ملاک عمل قرار می‌گیرد.

تکذیب صدور هشدار «وقوع شدیدترین بارش قرن در ایران»
در پی انتشار متنی در فضای مجازی درباره هشدار نسبت به وقوع شدیدترین بارندگی‌های قرن در ایران، صادق ضیاییان رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا صدور چنین هشداری را تکذیب کرد.

صدور کیفرخواست سپیده رشنو
حجت‌الاسلام افشاری، رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران با اشاره به برگزاری جلسه تفهیم اتهام «سپیده رشنو»، با توجه به کیفرخواست صادره و ارجاع پرونده به این شعبه، گفت: در اجرای قانون آیین دادرسی کیفری و الزام قانون‌گذار به ابلاغ کیفرخواست، متهم از زندان احضار شده و در شعبه مذکور، مفاد کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به وی ابلاغ شد. وی تاکید کرد: متهم از مفاد پرونده، اتهامات و ادله انتسابی که دایر بر اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور ازطریق ارتباط با افراد خارج‌نشین و فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی و تشویق مردم به فساد و فحشا بود، آگاه شد تا جهت دفاع از خود، با توجه به مفاد کیفرخواست صادره، در جلسه رسیدگی آمادگی لازم را کسب کند.

جلسه‌ تازه‌ روحانی، ناطق، خاتمی و سیدحسن خمینی در منزل جهانگیری
«انتخاب» مطلع شده است که جلسه اخیرا اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان پیش از محرم در منزل اسحاق جهانگیری برگزار شده است. آنطور که مطلع شدیم جلسات این جمع به طور منظم درحال برگزاری است. در این جلسه ظاهرا به بررسی مسائل روز از جمله احیای برجام، مشکلات فضای مجازی و محدودیت‌های اجتماعی، بحث حجاب و گشت ارشاد پرداخته شده است.

طرح افزایش سن شرکت در آزمون‌های استخدامی به ۴۰ سال
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از طرحی تحت عنوان افزایش حداکثر سن داوطلبان شرکت در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی، خبر داد. علی بابایی افزود: بر اساس این طرح پیشنهادی، میزان 5 سال به سن داوطلبان مشارکت در آزمون‌های استخدامی در دستگاه‌های اجرایی افزوده خواهد شد و سقف مجاز از 35 به 40 سال افزایش می‌یابد.

نماینده مجلس: با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، چیزی به اسم عدالت باقی نمی‌ماند
احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس دلایل مخالفت خود با مصوبه جنجالی شورای عالی انقلاب فرهنگی را تشریح و تصریح کرد: با این مصوبه جامعه به سمت طبقاتی شدن حرکت خواهد کرد و دیگر چیزی به اسم عدالت در جمهوری اسلامی ایران باقی نمی‌ماند.

اشتری: زورگیر اتوبان نیایش باید در همان‌محل اعدام شود
اشتری، فرمانده انتظامی کل کشور گفت: در برخورد با اراذل و اوباش باید قاطع برخورد شود امثال افرادی که در اتوبان نیایش خفتگیری کردند باید در همان اتوبان اعدام شوند تا درس عبرتی برای باقی افراد شوند.

امکان اجرای آزمایشی طرح کالابرگ از اول مهر ماه
سبحانیان، معاون وزیر اقتصاد در حوزه کالابرگ با توجه به اینکه این موضوع قانون است دولت می‌خواهد زیرساخت ها را فراهم کند. این موضوع با مسئولیت مستقیم وزارت رفاه دنبال می‌شود. زیر ساخت های فنی آماده شده و امکان اجرای آزمایشی آن برای برخی اقشار فراهم شده است.در صورتی که طرح اجرایی در دولت به تصویب برسد، از تاریخ یک مهر ماه این امکان وجود دارد که به صورت آزمایشی اجرایی شود.

سخنگوی سپاه: اگر این مسافرت ها، رفاه نیست پس چیست؟
سردار رمضان شریف سخنگوی سپاهبا بیان اینکه با زبان آمار و ارقام باید به انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت، افزود: الان در دو ماه تابستان به طور متوسط روزی ۸۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود، اگر این مسافرت ها، رفاه نیست پس چیست؟ در تعطیلات عید فطر امسال پنج هزار نفر فقط به شهر وان مسافرت کردند، ملت ایران همه اش هم تا کمر در سطل آشغال آویزان نیستند، رسانه های غربی به ما توهین می کنند، تصویری که رسانه هایی مثل ایران اینترنشنال و بی بی سی و صدای آمریکا از ما می سازد، تصویر تحقیر کننده ای است. سردار شریف گفت: امروز اگر به روستاهای خوش آب و هوای کشور بروید، آدم حیرت می کند که چه ساختمان هایی ساختند، اگر این رفاه نیست پس چیست؟

هتک حرمت بقعه آیت الله صانعی
میثم صانعی فرزند مرحوم آیت الله صانعی با اشاره به هتک حرمت بقعه مرحوم آیت الله صانعی گفت: گویی اراده ای برای پیگیری مساله و مقابله با خاطیان وجود ندارد. او پیرامون تخریب تمثال آیت الله صانعی اظهار داشت: با وجود دوربین در محل آرامگاه مرحوم آیت الله صانعی، اما در دوسال گذشته تصویر ایشان را بالای ده بار تخریب کردند. وی با بیان اینکه در این خصوص به مراجع ذیصلاح شکایت کرده ایم، اما شکایت ما به جایی نرسیده است، گفت: ما حتی به اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز مسئله را منعکس کردیم اما گویی، اراده ای برای پیگیری این مسئله وجود ندارد.

آمریکا پذیرفتن امتیازات جدید برای ایران را تکذیب کرد
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که اگر ایران آماده پایبندی به توافق سال ۲۰۱۵ باشد، واشنگتن هم آماده است تا همین کار را انجام دهد. وی گفت: «برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه امتیازات جدیدی را برای ایران برای بازگشت به توافق پذیرفته‌ایم کاملا نادرست است».

نماینده مجلس: شبهات درمورد سپیده رشنو را دارم پیگیری می‌کنم
جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس یازدهم درباره وضعیت "سپیده رشنو"، بیان می‌کند که از همان ابتدای امر که آن فیلم منتشر شد و ایشان دستگیر شدند، پیگیری‌هایی انجام دادیم . بعد از آن هم در تلویزیون مصاحبه‌ای داشتند و شبهات قوی مطرح شد. این مباحث را داریم پیگیری می‌کنیم ولی خارج از فضای رسانه. چرا که می‌خواهیم بررسی کنیم و نتایجش دقیقش را در آینده نزدیک به مردم اعلام کنیم.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها