دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
با پایان مرحله مقدماتی رقابت های قهرمانی مردان والیبال جهان، فرصت خوبی ایجاد شد تا عملکرد تیم در این مرحله را ارزیابی کرده و نیاز های برای یک بازی خوب در دیدار حذفی را با مربی باسابقه والیبال ایران، مصطفی کارخانه بررسی کنیم.

آوای خزر/ تیم ملی والیبال کشورمان، از ۵ شهریور، رقابت های خود در قهرمانی مردان جهان را با پیروزی مقابل دلچسب مقابل آرژانتین آغاز کرد.

دیداری پنج ست که چاشنی استرس و دلهره لذت آن را چند برابر کرد. پیروزی مقابل تیم برنزی المپیک قدرت یاران عطایی را به رخ کشید. آن هم در شرایطی که در همه فاکتور ها با این تیم فاصله خوبی داشتیم و مهم‌تر از همه توانستیم بازی را در کنترل خودمان نگه داریم.

ملی‌پوشان ایران در ست اول و چهارم نتیجه را با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲ و ۳۴ بر ۳۲ به آرژانتین واگذار کردند اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۳۰ بر ۲۸، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۱ بر ۱۹ به پیروزی رسیدند تا در نخستین گام یک برد و دو امتیاز به دست آورند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

مارسلو مندز سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین نیز از لوسیانو دچکو، برونو لیما، آگوستین لوزر، خوآکین گالگو، فاکوندو کونته، لوسیانو ویسنتین و سانتیاگو دانانی در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

از نظر فنی نکته‌ای که در این بازی به چشم می‌خورد، کم بودن میزان دفاع تیم ما مقابل آرژانتین بود. بهروز عطایی در یکی از تایم اوت هایی که در این بازی گرفت به بازیکنان تاکید کرد: « ما مهاجم اصلی را تشخیص می‌دهیم، اما آن را دفاع نمی‌کنیم.»

شاید کمبود دفاع در این بازی به استرس ملی پوشان بر می‌گشت، در عوض تیم مقابل در سرویس عملکرد بسیار ضعف داشت و این دست خطاها در والیبال به روحیه در بازی بر می‌گردد.

همچنین علی‌اصغر مجرد بعد از مدت ها مصدومیت جدی در کنار ملی پوشان قرار گرفته بود و هنوز به هماهنیی صد درصدی با تیم نرسیده بود که این عامل هم در دفاع موثر است. زیرا همان طور که همه دنبال کنندگان والیبال می‌دانند، مدافع میانی سخت‌ترین و مهم‌ترین کار در دفاع را دارد و نرسیدن او به مدافعان کنار کار را مشکل می کند.

البته که در ست پنجم این بازی آیتم های تیم ما در همه بخش ها کامل شد و چندین دفاع خوب از همین بازیکن در شرایط حساس بازی داشتیم.

یکی از نکات جذاب این بازی، مدیریت میلاد عبادی پور به عنوان کاپیتان روی تیم بود، لحظه ای که امیرحسین توخته با بازیکن آرژانتین دچار کل کل لفظی شد میلاد او را با عصبانیت کنار کشید و تا چند لحظه بعد هم سعی کرد او را از از نظر روانی متعادل کند. همچنین از نظر فنی او تاثیرگذارترین بازیکن این دیدار بود و با سرویس ها و حملات درخشان که ناشی از تجربه او بود، چراغ بازی را روشن کرد.

اگر مقابل آرژانتین می‌باختیم، قطعا به مصر هم می‌باختیم!

 

کسب پیروزی مقابل آرژانتین از نظر روحی تیم مارا قوی تر کرد تا سروقامتان برای قطعی کردن صعود به مصاف مصر بروند. والیبال مردان در این بازی موفق به شکست ۳ بر ۱ این تیم شدند.

ملی‌پوشان ایران در ست سوم ۲۵ بر ۲۲ مغلوب حریف شدند، اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۶ بر ۲۴ نماینده سرزمین فراعنه را شکست دادند تا با دو برد و پنج امتیاز در رتبه دوم گروه خود باقی بمانند و صعودشان به مرحله بعد مسابقات قطعی شود.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد که نسبت به دیدار با آرژانیتن یک تغییر داش و شریفی جایگزین اسفندیار شده است.

حسن ابراهیم کامل سرمربی تیم ملی والیبال مصر نیز از ترکیب حسام عبدالله، رضا هیکل، محمد مسعود، سعودی عبدالرحمان، محمد مصطفی، احمد شفیق و محمد حسن در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

تیم ملی والیبال ایران در ست نخست این مسابقه که با برتری شاگردان عطایی در دفاع و سرویس همراه بود، ۲۵ بر ۱۴ به پیروزی رسید. در این ست تیم مصر در حمله عملکرد مشابه ایران داشت و هر دو تیم ۱۲ پوئن به دست آوردند، اما مردان والیبال ایران در این ست چهار امتیاز دفاع، سه امتیاز سرویس و ۶ پوئن از اشتباهات بازیکنان مصر به دست آورد، در صورتی که مصر یک امتیاز دفاع و یک پوئن از اشتباه بازیکنان ایران به دست آورد.

نخستین امتیاز ست دوم نیز به ایران رسید و در این ست رقابت دو تیم تا امتیاز ۱۶ پایاپای پیش رفت و نماینده قاره آفریقا در برخی امتیازها نیز از ایران پیش افتاد. در نهایت این ست نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران به پایان رسید تا ملی‌پوشان کشورمان در ست شماری دو بر صفر از حریف پیش بیافتند. در این ست آمار حملات ایران نسبت به حریف بهتر شد و ملی‌پوشان ۱۵ پوئن به دست آوردند تا ملی‌پوشان کشورمان در همه فاکتورها برتر از مصر باشند.

در ابتدای ست سوم تیم مصر سه امتیاز متوالی به دست آورد و بازیکنان تیم ایران در این ست با اشتباهات زیادی بازی را دنبال کردند و مصری‌ها نیز از فرصت‌های خود به بهترین شکل استفاده کردند. عطایی در این ست جواد کریمی و صابر کاظمی را نیز به میدان آورد، اما در نهایت تیم ایران نتیجه این ست را با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به حریف واگذار کرد تا از نظر ست شماری دو بر یک شوند.

رقابت دو تیم ایران و مصر در ست چهارم نیز نزدیک به‌هم پیش رفت اما ملی‌پوشان کشورمان در این ست بازی منطقی و بدون استرسی را به نمایش گذاشتند و با امتیاز ۲۶ بر ۲۴ مصر را از پیش رو برداشت تا در نهایت سه بر یک فاتح این میدان شوند و صعودش به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها قطعی شود. مهدی جلوه در ست چهارم برای تیم ایران به میدان آمد.

ورا مچان والتر هوگو از پرو و اورتیز هکتور از پورتوریکو داوران اول و دوم این مسابقه بودند.

مسابقه دو تیم ایران و مصر یازدهمین جدال تاریخ والیبال دو کشور بود که هفتمین برد را برای ایران به ارمغان داشت و در چهار مسابقه مصر فاتح میدان بوده است. همچنین تیم‌های ایران و مصر تا کنون دو بار در قهرمانی مردان جهان به مصاف یکدیگر رفتند که در سال ۲۰۱۰ ایران سه بر صفر مغلوب این تیم شد و در سال ۲۰۲۲ سه بر صفر به پیروزی رسید تا شکست آن دوره را جبران کند.

دیدار با مصر با نگرانی های خاص خود پیش رفت. مصری ها از دست کم کرفته شدن ناراحت بودند و این عصبانیت باعث شد در ست سوم بازی مصرری ها با یک نمایش قابل قبول پیروز باشند. ممصر از نظر تاکتیک تیمی و تکنیک فردی فوق العاده نیست اما اینجا قهرمانی مردان جهان است هیچ تیمی ضعیف نیست.. همه تیم ها با روحییه خاص خودشان با به میدان می گذارند و از هیچ تلاشی برای تیمشان دریغ نمی کنند.

نمایش مصری ها در ست سوم تیم مارا در شک فرو برد. بهرو عطایی سعی داشت بازیکنان را آرا نگه دارد اما اینکه بازیکنان انتظار چنین بازی ای ازز مصر در ست سوم را نداشتند آن را به ریخت.

در ادامه با نکات کادرفنی و میلاد عبادی پور کار طور دیگری پیش رفت تا ما پیروز باشیم. نکته اینجاست که میلاد عبادی پور به شدت از این بازی ناراضی بود، او بعد از بازی اظهار کرد که به خودمان و آن ها بی احترامی کردیم و اصلا برای برد خوشحال نیستیم، چرا که یکی از بد ترین والیبال های عمرمان را بازی کردیم.

اگر مقابل آرژانتین می‌باختیم، قطعا به مصر هم می‌باختیم!

بعد از بازی با مصر ملی پوشان در دیداری که جنبه انتقام و تایین صدرنشینی داشت به مصاف هلند رفتند. انتقام از بابت جبران شکست در لیگ ملت ها و صدرنشینی از بابت حریف راحت تر در دور حذفی.

ملی پوشان در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ محکوم به شکست شدند تا به عنوان تیم دوم صعود کنند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

روبرتو پیازا سرمربی تیم ملی والیبال هلند نیز از وسل کمینک، نیمیر عبدالعزیز، میچل پارکینسون، فابیان پلاک، تیس ترهورست، جونیور توینسترا و روبرت آندرینگا در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

ملی‌پوشان کشورمان در ست دوم این دیدار ۲۵ بر ۲۱ هلند را شکست دادند اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۸ مغلوب حریف خود شدند.

این دیدار نکات خاص خودش را داشت، تیم دچار هیجان، استرس و نگرانی از نتیجه بود و همین موضوع روی عملکر بازیکنان داخل زمین اثرگذار بود.

اهالی والیبال به خوبی بر این ماجرا واقف هستند که در این رشته ورزشی، حتی اگر ذره ای دچار کمبود تمرکز باشی حتی از پس یک دریافت ساده هم برنخواهی آمد، پس می‌شود مهم ترین عامل شکست مقابل هلند را عوامل درونی و هیجان بیش از اندازه، که بهروز عطایی نیز به آن اقرار داشت دانست. بهروز عطایی در یکی از تایم اوت ها خطاب به بازیکنان گفت: « چرا انقدر استرس دارید؟ دچار هیجان کاذب شدید.»

مهم ترین چیزی که تیم به آن نیاز داشت عنصر آرامش بود که متاسفانه در این بازی به کل گم شده بود. بازی مقابل هلند در شبی شکست را به تیم کشورمان تحمیل کرد، کهتیم از نظر دفاع، حمله و سرویس آمار قبل قبلولی داشت و همین موضوع نشان دهنده این است که گره این بازی به مسائل روانی بر می‌گشت.

یکی از حواشی این بازی درگیری و عصبانیت پاسور تیم، محمدطاهر وادی بود، وادی پس از یک خطا رد پاس توسط عطایی بیرون کشیده شد و کریمی جایگزین شد، اما وادی از این موضوع ناراضی بود. همین مورد هم نشان دهنده حجم زیاد عصبانیت و ناراحتی بازیکنان در این بازی بود که قطعا توسط کادر فنی ورد توجه قرار می‌گیرد.

اگر مقابل آرژانتین می‌باختیم، قطعا به مصر هم می‌باختیم!

 

پایان مرحله مقدماتی رقابت های قهرمانی مردان جهان، فرصتی خوبی بود تا مصطفی کارخانه، مربی با سابقه والیبال ایران گفتگو کنیم که متن آن را را می‌خوانید:

 

بازی تیم ملی مقابل آرژانتین را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

مسابقات قهرمانی جهان مهم‌ترین مسابقات والیبال بعد از المپیک است و برای تیم ها حساسیت خاصی دارد. بخاطر تاثیری که این مسابقات روی رنکینگ جهانی دارد همه تیم ها با تمام قوا حاضر می‌شوند.
تیم ما مقام هفتم جهان را دارد، مقامی که با سختی زیادی به دست آمده، ما تا چند وقت پیش مقام دوازدهم را داشتیم و حالا این مقام هفتمی بسیار اررزشمند است چرا که ۵ پله صعود داشتیم.
اولین بازی ما مقابل آرژانتین بود و با توجه به اینکه این تیم بسیار قدرتمند است و مقام سوم المپیک را دارد، ما کار بسیار بزرگی انجام دادیم. اینکه ما می‌توانیم در شرایط سخت پیروز باشیم و کنترل بازی را به دست بگیریم نشان می‌دهد که بازیکنان جوان تیم ما دارند کم کم حرفه ای می شوند.»

علت شوک ناگهانی تیم مقابل مصر را چه چیزی می‌دانید؟

در بازی مقابل مصر، مشکل ما دست کم گرفتن تیم حریف بود، با توجه به کسب پیروزی مقابل آرژانتین این موضوع طبیعی بود. تیم مصر هم با توجه به شکستی که متحمل شده بود، طبیعتا در مقابل ما ریسکی بازی می‌کرد و خودش را به آب و آتش می‌زد. کسب سه امتیاز مقابل مصر هم به شرایط روحی روانی تیم کمک خوبی کرد و هم صعود مارا قطعی کرد که این نکته مهمی است.»

بازی با هلند را چه طور دیدید؟

تیم هلند از نظر کسب نتیجه در این بازی ها مشابه ماست، آن ها هم یک بازی باخته را مقابل آرژانتین تبدیل به برد کردند و این نشان می دهد آن ها هم بازیکنان با تجربه ای دارند.

شرایط تیم ما خیلی بهتر شده، آوردن بازیکنان جایگزین به تیم کمک بزرگی به تیم می‌کند، جواد کریمی و علی اصغر مجرد بهترین بازیکنانی هستند که در حال حاضر به جمع تیم اضافه شدند، کریمی دارد خودش را به حد آمادگی کامل نزدیک تر می‌کند، شرایط تیم ما نسبت به لیگ ملت ها خیلی بهتر شده است. در هفته های اول لیگ ملت ها تیم ما عملکرد خوبی نداشت ولی حالا ما تیم های بزرگ را می‌بریم. این توانمندی و قابلیت در ما هست که بتوانیم تیم ها بزرگ را ببریم، چیزی که مهم است حال و هوای روز مسابقه است. والیبال ما و هلند به هم نزدیک است، آن ها یک ستاره مثل عبدالعزیز دارند و ما هم اسماعیل نژاد را داریم، ما آرژانتین را تیمی بردیم و نداشتن تمرکز تیمی عامل باخت مقابل هلند است. اگر ما در هر بازی با سیستم و برنامه بازی کنیم پیروز می شویم. البته که تیم هلند از آرژانتین منسجم‌تر است، در دفاع و سرویس عملکرد بهتری داشتند.

از نظر شما علی‌اصغر مجرد به هماهنگی با تیم رسیده است؟

بنظر من علی اصغر مجرد بعد از جدایی یکسال از تیم ملی هر روز دارد با تیم هماهنگ تر می‌شود، مهم‌ترین بخش از پای این بازیکن جراحی شده و حالا می‌بینیم که این بازیکن در همه آیتم ها موفق است و دارد بازی به بازی بهتر می شود. اعتماد به نفس این بازیکن برگشته است.

با توجه به جدیت و تاثیرگذاری میلاد عبادی‌پور در قامت کاپیتان، او را به عنوان یک رهبر چه طور ارزیابی می‌کنید؟

میلاد عبادی پور از نظر من یک کاپیتان مقتدر شده است. ضمن اینکه خودش بازیکن تاثیرگذاری است و در بازی با آرژانتین بیشتری اثر را داشت، این بازیکن هم خودش را جلو می‌برد و هم بازیکنان دیگر را و این برای یک رهبر مهم است.

در بازی با مصر هم، ایشان تاکید داشت از بازی راضی نبوده و این تعصب این کاپیتان را نشان می‌دهد، بازیکن در خدمتی است و بقیه بازیکنان آن را به عنوان یک رهبر و کاپیتان قبول دارند.

کوچینگ بهروز عطایی را چه طور دیدید؟

آقای عطایی اوج هنرنمایی در مربی‌گری را دارد. تعویض ها و توقف های به جایی دارند. اگر یکی از تعویض های ایشان در بازی با آرژانتین دیر تر انجام می شد همه چیز عوض می شد و اگر ما به آرژانتین می باختیم قطعا در مقابل مصر هم می‌باختیم.

برای بازی در مرحله حذفی، تیم به چه چیزی برای عملکرد خوب نیاز دارد؟

با تلاش و تمرکز بهتر ما می‌توانیم تیم های دیگر را شکست دهیم.

بچه ها نیاز به ریکاری ذهنی خوب دارند و امیدواریم با کس پیروزی در مرحله حذفی بتوانند مردمی که والیبال زندگی آن هاست را خوشحال کنند.

تیم ما به صورت تیمی خوب است و این نکته ارزشمندی است. ما الان یک تیم هستیم و این چزی است که لازم داریم. من سال ها با آقای عطایی کار کردم و روحیات ایشان را می‌شناسم. ما بازی به بای بهتر می‌شویم و هر بازی و هر مرحله برای ما یک تجربه جدید و مفید است که مارا رشد می‌دهد.

کارخانه: دست سرمربی تیم ملی والیبال خالی است/ فدراسیون فرمان را دست بگیرد |  فوتبالی

با توجه به نتایج کسب شده در گروه های دیگر مسابقات و محاسبات سرمربی تیم ملی، به احتمال زیاد در مرحله حذفی با برزیل رو به رو خواهیم شد.

تیمی که تجربه شکست‌اش در شرایط مختلف را در کارنامه داریم و والیبالش را می شناسیم. چیزی که نیاز است یک استراحت کوتاه وخوب، ریکاوری ذهنی عالی و تمرینات منسجم تا روز بازی است.

مردان والیبال بار ها ثابت کردند در شرایط سخت می توانند نتایج فوق العاده ای کسب کنند و هیچ تیمی از قدرت و هوش آن ها در اما نیست، بنابراین با یک مدیریت روانی خوب و برطرف کردن نقاط اشتباه، همانطور که بازیکنان و بهروز عطایی تاکید کرده است، می توانیم با یک تیم و کادر تازه نفس حماسه‌ ساز شویم./ریحانه اسکندری

اگر مقابل آرژانتین می‌باختیم، قطعا به مصر هم می‌باختیم!

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار