دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

٢ طلا، ٣ نقره و ٢ برنز، سهم ایران از مسابقات جهانی کشتی آزاد
سهم ایران از روز پایانی مسابقات جهانی کشتی آزاد، یک طلا و یک نقره بود. رحمان عموزاد پدیده کشتی ایران در فینال وزن 65 کیلوگرم مقابل حریف آمریکایی خود قرار گرفت و با نمایشى دلپذیر به مدال طلا دست یافت. از سوی دیگر رضا اطری که بعد از 5 دوره حضور در مسابقات جهانی بالاخره به فینال وزن 61 کیلوگرم راه یافته بود، مقابل حریف ژاپنى شکست سنگینى را پذیرفت و به مدال نقره دست یافت. و محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلو که شب گذشته به سد محکم کایل اسنایدر برخورد کرد، براى کسب مدال برنز روى تشک رفت، اما در یک غافگیرى ضربه فنى شد و دستش از مدال برنز کوتاه ماند. بدین ترتیب پرونده کاروان کشتى آزاد ایران با ٢ طلا، ٣ نقره و ٢ برنز و کسب عنوان نایب قهرمانى، پس از آمریکا بسته شد.

اظهارات پدر مهسا امینی درباره تقطیع فیلم و آثار کبودی روی پاهای دخترش
امجد امینی، پدر مهسا امینی، دختری که پس از بازداشت توسط گشت ارشاد فوت کرد، گفت: برای مسافرت در تهران بودیم. [دخترم] به همراه برادرش وقتی در اول مترو پیاده می شود، از سوی ماموران گشت ارشاد مورد تذکر و او را سوار ماشین می کنند. براساس آنچه از سوی حاضرین در ماشین به ما منتقل شده در ماشین هم چندین بار به ماموران گفته بود که من بچه شهرستان هستم جایی را بلد نیستم، اجازه ندادند پیاده شود. وی اظهار کرد: بعد از اینکه به پاسگاه برده شده چه اتفاقاتی افتاده است را نمی دانیم فیلمی که به ما نشان دادند تقطیع شده بود آنچه نشانمان دادند را قبول ندارم. وی افزود: عدم سرعت در رساندن دخترم به بیمارستان موجب شد بعد از اینکه دچار ایست قلبی شده ایست مغزی بکند، از همه بدتر اینکه به همراه دخترم کسی را نفرستاده بودند تا جایکه پرستارها می گفتند نمی دانستیم باید با چه کسی تماس بگیریم. پدر مهسا امینی می گوید دخترش سابقه بیماری نداشته و در سلامت کامل بوده. وی به وجود کبودی روی پاهای دخترش اشاره کرد و با بیان اینکه از متولیان بیمارستان خواستم پزشک قانونی موضوع را بررسی کنند، اذعان کرد: متاسفانه به این خواسته من پاسخ ندادند.

معاون وزیر کشور: بخش‌های تقطیع شده از فیلم مهسا امینی، بخشهای غیر مهم است
سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درباره فیلم منتشر شده از مهسا امینی گفت: خودم فیلم را به طور کامل مشاهده کردم؛ تقطیع شدن این فیلم به این خاطر است که این فیلم یک مقدار طولانی است و بخش‌هایی که این افراد می‌گویند تقطیع شده، بخشهای غیر مهم است. بخش‌های اساسی فیلم منتشر شده است و هیچ صحنه مهمی به غیر از آن چیزی که اطلاع رسانی شده، در فیلم کامل وجود ندارد که این افراد ادعای تقطیع شده بودن آن را مطرح می‌کنند.

نماینده مجلس: پلیس در ماجرای مهسا امینی به وظیفه اش عمل کرده
حسین رئیسی نماینده میناب در مجلس با بیان اینکه موضوع فوت خانم امینی در عالی‌ترین سطح در قوه قضائیه در حال بررسی و رسیدگی است، گفت: در این ماجرا پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده و می‌کند.

کتایون ریاحی حجاب از سر برداشت
خبرگزاری فارس نوشت: کتایون ریاحی هنرپیشه ایرانی در اعتراض به فوت مهسا امینی کشف حجاب کرد. او گفته است که هیچ وقت حجاب نداشته و قصد دارد از این به بعد در رابطه با حجابش به مردم دروغ نگوید.

مرگ حدود ۱۰۰ ایرانی در راهپیمایی اربعین امسال
محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق گفت: در راهپیمایی اربعین امسال برخی از زائرین به خاطر حوادث جاده‌ای ، داشتن بیماری زمینه ای و یا کهنسال بودن جان خود را از دست داده اند، تعداد این افراد حدود ۱۰۰ نفر است، البته نسبت به آخرین اربعینی که در سال ۱۳۹۸ برگزار شد این رقم کاهش پیدا کرده است.

سانحه برای سوخو ۲۲ سپاه در هرمزگان
روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد: عصر روز یکشنبه ۲۷ شهریور یک فروند هواپیمای سوخو ۲۲ متعلق به نیروی هوافضای سپاه در حین اجرای ماموریت های جاری دچار نقص فنی شد و با مهارت خلبانان به مناطق غیر مسکونی هدایت شد.

واکنش مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای درباره ادعایی پیرامون رهبرمعظم انقلاب
محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ادعای نیویورک تایمز یک روز پیش از ایراد سخنرانی توسط آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شده است. مرندی ادامه داد: آنها ادعا کردند که از چهار نفر مطلع با وضعیت سلامتی ایشان (رهبر انقلاب) اطلاعات کسب کرده‌اند. تصور کنید که نیویورک تایمز و سایر رسانه‌های غربی در مورد دیگر موضوعات مرتبط با ایران چقدر وحشتناک و مغرضانه عمل می‌کنند.

ملاقات رییسی با رهبر معظم انقلاب
حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی رییس‌جمهور در بازگشت از سفر ازبکستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد و گزارشی از ملاقاتها و توافقها در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای و همچنین برنامه‌های پیش‌رو در سفر به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرد. آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از گزارش و مجموعه اقدامات صورت گرفته، برای رییس جمهور در آستانه سفر به نیویورک آرزوی توفیق کردند.

تماس تلفنی رئیسی با خانواده مهسا امینی
ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با خانواده مرحوم مهسا امینی، ضمن ابراز همدردی با این خانواده و طلب صبر و اجر برای آنان در این مصیبت، گفت: من در جریان سفر ازبکستان از این واقعه مطلع شدم که بلافاصله به همکارانم دستور دادم تا بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند و مطمئن باشید این موضوع را از دستگاههای مسئول مطالبه خواهم کرد تا ابعاد آن روشن شود.

مهاجرت روزانه ۵ تا ۶ پرستار ایرانی
محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در مورد مهاجرت پرستاران اظهار کرد: روزانه ۵ تا ۶ پرستار و ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرستار به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند که این مسأله برای کشور جای نگرانی دارد.

باقری همراه با رئیسی به نیویورک می‌رود
محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین درباره سفر سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران به نیویورک برای مشارکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، در صفحه توییترش نوشت: با توجه به این که علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران قرار است همراه رییس جمهور باشد، فرصت خوبی برای تروئیکای اروپا/ اتحادیه اروپا خواهد بود تا آمریکا را ترغیب کنند تا به گونه‌ای هدفمند،‌ معدود مسائل باقی‌مانده را حل‌وفصل کند.

وضعیت سقز پس از مراسم تشییع مهسا امینی
روز گذشته بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه در مجلس به تشریح وضعیت شهر سقز در زمان تشییع مهسا امینی پرداخت و گفت که در حال حاضر اوضاع شهر سقز عادی و آرام است منتها اینترنت تلفن همراه قطع است که تا ساعاتی دیگر وصل می‌شود. او گفت: حواشی روز گذشته در مراسم تشییع به خاطر ازدحام جمعیت بود؛ برخی هم می‌خواستند از این قضیه بهره‌برداری کنند برای یکی دو ساعت اتفاقاتی به وجود آمد اما بعد از آن اوضاع کاملا کنترل و آرام شد الان شهر در حالت عادی است و بعد از آن هم اتفاق خاصی پیش نیامده است. او ادامه داد: در حال حاضر به جز یک مورد که آسیب جزیی دیده بود و در بیمارستان است، کسی مشکلی ندارد.

مخالفت آمریکا با هرگونه تغییر در مرز‌های ارمنستان
اسپیر، نماینده دموکرات کنگره ایالات متحده در سفر نانسی پلوسی به ارمنستان، وی را همراهی می‌کند. وی در این نشست خبری که با حضور آلن سیمونیان رئیس مجلس ملی ارمنستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان قبلا قطعنامه‌ای را ارائه کرده است. جکی اسپیر افزود: ایالات متحده به حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان ادامه خواهد داد و با هرگونه تغییر در مرز‌های ارمنستان مخالفت خواهد کرد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار