دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
گفتگوی عبارت با مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران
وفایی نژاد: رییس جمهور تاکید کرده اند نان سنتی نباید گران شود/ نان صنعتی قوت قالب مردم نیست
باید توجه داشته باشیم که نان‌هایی نظیر باگت و شیرمال، نان‌های اصلی سفره ایرانیان نیست و اگر قرار باشد برای این نوع نان‌ها آرد‌های یارانه‌ای تخصیص پیدا کند، همان شیوه قدیمی ادامه خواهد یافت و عملا سود سرشاری نصیب برخی از واسطه‌ها نیز خواهد شد.

عبارت ـ آصف بادام: با اعلام افزایش نرخ آراد و گران شدن نان صنعتی، این پرسش جدی مطرح شده است که آیا این نرخ های جدید بر نان سنتی در استان نیز اثر خواهد گذاشت یا خیر. در همین رابطه عبارت گفتگویی را با عباسعلی وفایی نژاد مدیرکل غله و بازرگانی استان مازندران ترتیب داده است که در ادامه مهمترین بخش های این گفتگو را از نظر می گذرانید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه افزایش نرخ نان صنعتی اجتناب ناپذیر بود، گفت: به هرحال با توجه به جنگ اوکراین و کمبود آرد در جهان و همچنین سیاست های جدید دولت در راستای کاهش ضایعات و دورریز نان باید به سمت واقعی سازی قیمت ها می رفتیم که این اتفاق از دیروز به صورت رسمی آغاز شده است و خوشبختانه با آرامش کامل و همراهی مردم و نانوایی های صنعتی در حال اجراست.

 

ادامه روند قبلی در حوزه نان صنعتی ممکن نبود

وفایی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا نظارتی بر این نانوایی ها و مغازه های فروش نان صنعتی با به اصطلاح فانتزی وجود داردیا نه گفت: بله هم اتحادیه بر این مغازه ها که عموما شیرینی و نان های جانبی هم در آن ها فروخته می شود نظارت دارد و هم دفتر ارزیابی کیفیت که در استانداری و اداره کل صمت استان مستقر هستند به همراه بازرسان پایش های منظمی را انجام می دهند. همچنین شهروندان می توانند هرگونه گران فروشی را به اطلاع تعزیرات برسانند که در صورت اثبات ادعا با متخلفین برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که نان هایی نظیر باگت و شیرمال ، نان های اصلی سفره ایرانیان نیست و اگر قرار باشد طبق توقعی که برخی از دوستان دارند برای این نوع نان ها آردهای یارانه ای تخصیص پیدا کند، عملا ضربه بدی به نان سنتی خواهد خورد. در اکثر کشورهای جهان نیز برای نان هایی که بیشتر حکم شیرینی را دارند تسهیلاتی در نظر گرفته نمی شود. البته سال های خیلی دور برای این نوع نان ها در ایران سهمیه آرد هم در نظر می گرفتند، مخصوصا اگر جنبه صادراتی داشت ولی سالهاست که دیگر این یارانه حذف شده است و توجه داشته باشید که مدت هاست نرخ آراد نان های صنعتی هم افزایش نداشته.

سنت پخت نان خانگی در روستاها ادامه دارد

مدیرکل غله مازندران تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که افزایش نرخ آراد برای نان های صنعتی به هیچ عنوان ارتباطی با نان سنتی ندارد و قیمت نان های سنتی بر اساس همان نرخی است که بهار سالجاری اعلام شد و اگر هر کسی به این بهانه بخواهد نان سنتی را گران کند با شدت با وی برخورد خواهد شد. این اقدام در واقع برای نوعی تعادل سازی صورت گرفته است که سهم یارانه نان سنتی را تامین نماید که اکثر مردم دچار مشکل نشوند. همانگونه که پیشتر نیز گفتم، اکثر مردم مازندارن نان سنتی مصرف می کنند، ضمن اینکه توجه داشته باشید بافت روستایی مازندران بسیار پررنگ است و بسیاری از مردم در روستاها هنوز خودشان نان می‌پزند که سنت بسیار خوبی است.

وفایی نژاد در پایان با تاکید بر این مسئله که ریاست محترم جمهور به صورت جدی و موکد دستور داده اند که نان سنتی گران نشود تا مردم در فشار نباشند، افزود: در همین راستا ما نظارت ها را تشدید کرده ایم و تمام تلاشمان بر افزایش کیفت نان است تا با کاهش دورریز بتوانیم بخش عمده ای از هدر رفت منابع در این حوزه را کنترل کنیم.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها