دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹
گروهی از روشنفکران فرانسوی از جمله آنی ارنو، برنده جایزه نوبل ادبیات امسال روز یکشنبه با متهم کردن امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به کمک نکردن به فقرا در برابر قیمت‌های فزاینده از مردم خواستند به تظاهرات اعتراضی برنامه‌ریزی‌شده برای هفته آینده بپیوندند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از رویترز گروهی ۶۹ نفره از امضاکنندگان شامل نویسندگان، کارگردانان سینما و استادان دانشگاهی در بیانیه‌ای که در «ژورنال دو دیمانش» منتشر کردند، نوشتند: «امانوئل مکرون از تورم برای بیشتر کردن شکاف ثروت برای افزودن به درآمد سرمایه‌داران به ضرر بقیه مردم استفاده می‌کند.»

در این متن که ارنو، به عنوان نخستین زن برنده جایزه نوبل ادبیات هم آن را امضا کرده است،‌ آمده است: «همه مشکل مربوط به اراده سیاسی است.»

در این بیانیه آمده است که دولت اقدامات کافی برای مقابله قیمت‌های اوج‌گیرنده انرژی انجام نداده و از افزایش مالیات شرکت‌هایی که به خاطر تورم بالا سودهای کلان برده‌اند، خودداری کرده است.

با اینکه میزان تورم در فرانسه عمدتا به علت جنگ در اوکراین افزایش پیدا کرده است، این افزایش در میان سایر کشورهای منطقه یورو در ماه‌های اخیر از کمترین‌ها بوده است، چرا که دولت فرانسه اقداماتی از تثبیت قیمت گاز گرفته تا عرضه چک‌های غذایی و سوبسیدهای ویژه برای قیمت بنزین انجام داده است.

امضاکنندگان از مردم خواسته‌اند به راهپیمایی اعتراضی برنامه‌ریزی‌شده برای ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) بپیوندند که بوسیله جنبش سیاسی چپ افراطی فرانسه، حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» سازماندهی شده است. این حزب امسال در اتحاد با سایر احزاب چپ میانه‌روتر بزرگترین بلوک اپوزیسیون فرانسه را تشکیل دادند.

برگزاری این راهپیمایی که حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» هدف از آن را اعتراض به «هزینه بالای زندگی و عمل نکردن در برابر بحران اقلیمی» اعلام کرده است، در هنگامی است که مکرون با مقاومت سرسختانه اتحادیه‌های کارگری در برابر اصلاحات برنامه‌ریزی‌شده در نظام مقرری‌ها روبرو است و اعتصابات کارگران در بخش‌های گوناگون از فروشگاه‌های بزرگ گرفته تا پالایشگاه‌ها بخش‌هایی از اقتصاد را مختل کرده است.

آکادمی سوئد در بیانیه‌اش در اهدای جایزه نوبل ادبیات به ارنوی ۸۲ ساله گفت که او «به طور مداوم و از زوایای متفاوت به وارسی زندگیی می‌پردازد که مشخصه آن نابرابری‌های شدید در رابطه با جنسیت، زبان و طبقه است.»

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار