دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران:
پژوهش در اولویت موضوعات بهره‌وری قرار بگیرد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران از مدیران استانی به ویژه در سطح آموزش عالی خواست تا پژوهش را در اولویت موضوعات مربوط بهر بهره‌وری قرار بدهند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: ۱۶ شهریورماه امسال بود که "میرسامان پیشوایی" رییس سازمان ملی بهره‌وری در دومین سفر خود به استان مازندران که از نظر او به دلیل تلاش مدیریتی این استان در بخش بهره‌وری صورت گرفته است، با یادآوری اینکه رسیدن به رشد اقتصادی ۷.۸ درصدی فوری‌ترین نیاز کشور است، تحقق این مهم را با اجرای درست برنامه‌های حوزه سرمایه‌گذاری و بهره‌وری امکان‌پذیر دانست.

او با بیان اینکه کشور به دنبال یک جهش کوتاه‌مدت است تا اقدامات یا ورودی را کمتر و خروجی را بیشتر کند، تصریح کرد: بهره‌وری مبتنی بر علم و دانش است و بر همین اساس یک ابتکار و مدل مثلثی را در پیش گرفتیم؛ به این معنی که علاوه بر تفاهمنامه همکاری بین استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نهاد دانشگاهی را به آن مرتبط کنیم که در مازندران دانشگاه نوشیروانی را انتخاب کردند.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری در آن جلسه تاکید داشت که نیازمند کار ترویجی در حوزه بهره‌وری هستیم و در همین راستا، مدارس، نماز جمعه و دانشگاه‌ها سه پایگاه هدف ما برای این فرهنگ‌سازی هستند.

او همچنین اصلاح فرایند‌های سازمانی را مهم دانست و گفت: این فرآیند‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم اسیر بروکراسی‌های اداری نشوند؛ این یک باخت - باخت است که برای مردم و خودمان وقت و هزینه بتراشیم.

پیشوایی با اعلام آمادگی برای نشر برنامه‌های موفق و دارای ارزش در دستگاه‌ها، یکی از تکالیف مهم سالجاری در استان‌ها را در این دانست که حسب قانون باید شاخص‌های عمومی و اختصاصی در استان مشخص و اندازه‌گیری شود تا رشد اقتصادی را رصد کنیم.

در تحقق اهداف این اهداف، تاکنون نشست‌های مختلفی برگزار شده است. ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱ در چهارمین نشست کمیته  بهره‌وری مازندران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: شیوه نامه‌های برش استانی ارتقای بهره‌وری از سوی سازمان ملی بهره‌وری ابلاغ شده است.

فرج‌الله فتح الله‌پور با بیان اینکه مطالعات بهره‌وری براساس کمیته مصوب در دست انجام است، گفت: اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌های استان مشخص بوده و برخی از آن‌ها دارای اعتبارات ملی است.

به گفته این مسوول، بررسی برش استانی ارتقای بهره‌وری مصوب ازجمله برنامه‌های پیش روی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است و باید برای اعتبارات پژوهشی شیوه‌نامه ابلاغی مد نظر قرار گرفته و برنامه‌ریزی مناسب برای تحقق اهداف توسعه اقتصادی کشور صورت بگیرد.
 
او همچنین این را گفت که بهره‌وری در موضوعات پژوهشی در اولویت باشد و با توجه به ملی بودن اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها، لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

به گزارش آوای خزر، برای رسیدن به رشد ۸ درصدی (۷.۸) درصدی در بخش بهره‌وری باید به رشد ۲.۸ درصدی برسیم و در بخش سرمایه‌گذاری که مدت و کار بیشتری می‌طلبد باید رشد ۵ درصدی را داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار