دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
معاون اقتصادی استاندار مازندران در گفتگو با آوای خزر:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران اعلام کرد: احداث کارخانجات صنایع تبدیلی در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان قرار دارد و از سرمایه‌گذاران این بخش حمایت می‌شود.
"حسن خیریانپور" پنج‌شنبه شب در پایان سفر وزیر جهاد کشاورزی به مازندران، در گفتگو با خبرنگار آوای خزر گفت: در سفر یکروزه سیدجواد ساداتی‌نژاد مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی به مازندران، ایشان ابتدا از پایانه صادراتی برنج در شهرستان آمل بازدید کردند.

او ادامه داد: برنج مازندران به عنوان یکی از مهمترین محصولات استان نیاز به پشتیبانی و حمایت دولت دارد و به طور ویژه در زمان برداشت محصول باید این حمایت‌ها بیشتر باشد که تولیدکننده و صادرکننده متضرر نشوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان بابلسر از شناسنامه واحد‌های زیربخش باغبانی کشور و شناسه محصول باغات رونمایی کردند.

این مسوول بیان کرد: مازندران نیز در محصولات باغی به‌ویژه مرکبات و کیوی با تولید حدود ۳ میلیون تن رتبه نخست را دارد و نقش مهمی نیز در تامین میوه شب عید و صادرات این محصولات دارد.

خیریانپور با اشاره به بررسی میدانی وزیر جهاد کشاورزی از یکی از باغات مرکبات و نارنگی شهرستان میاندورود گفت: کشاورزان مطالباتی داشتند و مسائلی را مطرح کردند که پیرو آن تصمیماتی در جهت کیفیت تولیدات باغی و پیشگیری از خسارت‌های احتمالی اخذ می‌شود.

او ادامه داد: در شهرک صنایع تبدیلی شهرستان میاندورود نیز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، عملیات ساخت یک واحد صنایع تبدیلی آغاز شده است که برای مازندران و به ویژه منطقه شرق استان به واسطه باغ‌های مرکبات و نارنگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران اعلام کرد: سه کارخانه کنسانتره در غرب مازندران احداث شده است و عملیات اجرایی نخستین کارخانه کنسانتره در شرق استان نیز با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شده است که با توجه به میزان تولیدات محصولات باغی و میوه‌جات در این منطقه از استان، استقرار آن حائز اهمیت است.

او تاکید کرد: احداث کارخانجات صنایع تبدیلی در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان قرار دارد و از سرمایه‌گذاران این بخش حمایت می‌شود، در شهرک صنایع تبدیلی میاندورود نیز ۲۹ واحد آماده واگذاری است.

معاون اقتصادی استاندار مازندران همچنین اشاره‌ای به بازدید وزیر کشاورزی از مجتمع کشت و صنعت در بابل و کشت گلخانه‌ای لیمو ترش در قائمشهر داشت که فعالیت‌های این واحد‌ها مورد توجه ایشان قرار گرفت.

خیریانپور اشاره‌ای هم به نشست وزیر جهاد کشاورزی با فعالان اقتصادی استان و دستگاه‌های دولتی داشت که علاوه بر بیان دغدغه‌های بخش خصوصی در حوزه کشاورزی، دامپروری، صادرات و قوانین موجود، جدیدترین اقدامات دولت و مجلس در احصا نظام‌مسائل بخش کشاورزی احصا شد.

این مسوول همچنین گفت: وزیر جهاد کشاورزی از گروه تولیدی ساوانا که زنجیره‌ای از تولید، بسته‌بندی، توزیع و صادرات مرغ است بازدید کردند و این واحد صنعتی فوق مدرن یکی از ظرفیت‌های مهم صنعت مرغ در کشور است.

معاون اقتصادی استاندار مازندران با عنایت به یکی از مطالبات مهم بخش خصوصی در حوزه تعهدات ارزی، اعلام کرد: مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از صادرات مرکبات و کیوی، کاهش پنجاه درصدی تعهد ارزی برای صادرکنندگان این دو محصول را اعلام کردند و در هیات دولت مصوبه گرفتند که می‌تواند در فعالیت صادرکنندگان استان اثرگذار باشد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار